تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799119921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: اتکا به نفت در بودجه 94 کمتر از 30 درصد خواهد بود/ حمایت از 200 شرکت دانش‌ بنیان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:
اتکا به نفت در بودجه 94 کمتر از 30 درصد خواهد بود/ حمایت از 200 شرکت دانش‌ بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می‌شود، گفت: در بودجه 94 کمتر از 30 درصد متکی به نفت خواهیم بود که این میزان باید باز هم کمتر شود.

خبرگزاری فارس: اتکا به نفت در بودجه 94 کمتر از 30 درصد خواهد بود/ حمایت از 200 شرکت دانش‌ بنیان



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای‌، مراسم اختتامیه نخستین سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند جاده‌ای، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور،‌ رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس پلیس‌ راه راهور ناجا به پایان رسید.
‌در این مراسم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار می‌گیرند، اظهار داشت: تسهیلات جدیدی توسط این صندوق در راه است که پس از تصویب اعلام می‌شود.
سورنا ستاری با اشاره به اینکه نفت به ما تحمیل کرده است که نوآوری را خفه کنیم‌، تاکید کرد:‌ خاصیت تمامی کشورهایی که به منابع زیرزمینی خود اتکا می‌کنند، همین است؛ منابع فکری است که اقتصاد یک کشور را شکل می‌دهد و اگر نوآوری داشته باشیم می‌توانیم، بازار و اقتصاد را شکل دهیم.
ستاری اولویت اول معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بحث اقتصاد دانش‌بنیان را فرهنگ و اولویت دوم را موضوع بازار ذکر کرد و افزود: دانشگاه‌ها‌ فکر می‌کنند که دولت باید برای پژوهش به آنها پول بدهد، اما در حال حاضر 80 یا 90 درصد منابع خود را صرف امور جاری می‌کنند، پس در این میان جایگاه پژوهش کجاست؟ وی افزود: این در حالی است که در کشورهای خارجی 80 درصد بودجه دانشگاه‌ها در بخش پژوهشی تأمین می‌شود.
ستاری ‌گفت‌: باید بپذیریم دنیا در دست جوانان است و این نکته را قبول کنیم که حرکت جدیدی در دنیا به عنوان صنعت خلاقیت شکل گرفته است که توسط جوانان زیر 30 سال اداره می‌شود، اما ما در دانشگاه‌های خود از استادان و دانشجویان مقاله می‌خواهیم، نه نوآوری؛ باید تغییر نگرش جدی در این زمینه رخ دهد، به عنوان نمونه، در حال حاضر قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون پیشرفته‌ای است، اما متأسفانه در وسط فرهنگ ما جا مانده است و برای همین نمی‌تواند اجرایی شود.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هر کجا بازار جدیدی پیدا کند به دنبال آن خواهد بود، اضافه کرد: ‌در حال حاضر حوزه‌های صنایع دستی و علوم انسانی دارای اقتصاد دانش‌بنیان خوبی هستند که باید بر روی آن تمرکز جدی صورت گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور جمعیت دانشجویان کشور را چهار میلیون نفر ذکر کرد و گفت: از این نظر، کشور ایران جزء 10 کشور اول جهان در تعداد دانشجو محسوب می‌شود، بنابراین باید از ظرفیت موجود استفاده کنیم و بدانیم که شرکت‌های بزرگ به نوآوری این جوانان نیازمندند.
وی‌ بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کرد و افزود: در این راستا نیازمند نهادهای واسط هستیم تا بتوانیم این ارتباط را شکل دهیم؛ حرکت از سمت اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مغزی نیازمند یک عزم همگانی است و تنها با این تفکر است که کشور پیشرفت می‌کند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور یادآور شد: در بودجه سال آینده زیر 30 درصد متکی به نفت خواهیم بود که این میزان باید باز هم کمتر شود و در این صورت است که کشور می‌تواند از مغزها استفاده کند.
انتهای پیام/ب

93/11/03 - 16:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن