تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعکاس مغرضانه پیام مهم رهبر انقلاب در بی‌بی‌سی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازتاب‎های بیرونی پیام آیت الله خامنه‎ای؛
انعکاس مغرضانه پیام مهم رهبر انقلاب در بی‌بی‌سی
رسانه سلطنتی انگلیس فقط به بخش هایی از پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و در اقدامی تأمل برانگیز، قسمت های مهم آن را حذف کرده است!



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در ادامه واکنش‎های رسانه های غربی و پایگاه های فارسی زبان غربی به پیام مهم رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، ساعاتی پیش بی‎بی‎سی فارسی هم پیام معظم له را منعکس کرد.   رسانه سلطنتی انگلیس البته فقط به بخش هایی از پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و در اقدامی تأمل برانگیز، قسمت های مهم آن را حذف کرده است! به عنوان مثال، در گزارش بی بی سی به خواسته اول رهبری در پیامشان مبنی بر دعوت جوانان اروپایی و امریکایی به "پرسش و کاوش درباره‌ی انگیزه‌های سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام" مطلقا اشاره ای نشده است.   بی بی سی در پایان گزارش مذکور با نادیده گرفتن نقض سیستماتیک حقوق بشر در غرب، اینگونه به فرافکنی پرداخته است: «نامه آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان غربی در حالی منتشر می‌شود که حکومت‌های برخی کشورهای اسلامی، از جمله ایران، مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر بوده و اقدامات خشونت‌آمیز اسلامگرایان تندرو به طور گسترده در رسانه‌های خبری جهان انعکاس یافته است.»   رسانه دولتی انگلیس مدعی شده است که رهبران غرب بین دین اسلام و افراط گری اسلامی تمایز قائل هستند؛ حال آنکه همین سردمداران کشورهای غربی بودند که به افزایش جریان اسلام هراسی کمک کردند. حتی برخی سران اروپایی از اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو صریحا حمایت کردند! به عنوان نمونه، نخست وزیر انگلیس ضمن دفاع از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز نسبت به پیامبر اکرم(ص) تروریست های تکفیری را نماینده امت اسلامی جلوه داد و گفت: «این بخشی از زندگی در یک کشور آزاد است. شما نمی توانید از یک فرقه متعصب که افراط گرایی اسلامی را دنبال می کند، دلجویی کنید. روزنامه ها باید آزاد باشند تا هر آنچه را که می خواهند، منتشر کنند.»     ناگفته نماند خواسته رهبر فرزانه انقلاب از جوانان مخاطب پیام که "شناخت خود از اسلام را محدود به تصویرسازی رسانه های غربی نکنند" به دلیل همین رویکردهای مغرضانه ای است که امثال بی بی سی در نحوه انعکاس اخبار سرلوحه قرار داده اند.    

    103  



۰۲/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن