تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820317152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب ديگران به فرهنگ اسلامي، بزرگ‌ترين وظيفه حاميان فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰ب.ظ)
مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد لرستان: جذب ديگران به فرهنگ اسلامي، بزرگ‌ترين وظيفه حاميان فرهنگي است حجت‌الاسلام قدرتي با اشاره به اين‌که افرادي که در اين‌جا جمع شده‌اند همگي اهل شيعه، اهل بيت، اسلام و قرآن هستند، افزود: بزرگ‌ترين و سخت‌ترين وظيفه‌اي که در گردن شماست اين است که ديگران را به‌سمت فرهنگ اسلامي جذب کنيد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام مهدي قدرتي، مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان، صبح پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ماه جاري در اولين دوره آموزشي «حاميان فرهنگ» که در دانشکده علوم پايه دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: اگر توجه داشته باشيم در دنيا براي اين‌که بتوانيم بهتر عمل کنيم و حيات را ادامه دهيم نياز به يک سري الگو و نمونه در بُعدهاي مختلف داريم.
وي، ادامه داد: اگر کسي بخواهد به‌عنوان مثال در زمينه فوتبال نفر اول شود براي رسيدن به حد مدنظرخود بايد يک فوتبالبيست حرفه‌اي مانند رونالدو را مدنظر قرار دهد و تمام سعي و تلاش خود را براي رسيدن به آن انجام دهد.
حجت‌الاسلام قدرتي، با اشاره به اين‌که در هر زمينه‌اي که بخواهيم پيشرفت داشته باشيم و به هدف خود برسيم بايد يک الگو تام و کامل را نشانه‌گذاري کرده و بگوييم مي‌خواهيم به آن برسيم ، تصريح کرد: براي الگو گرفتن بايد دنبال 100 درصد باشيم که از بقيه کامل‌تر است.
مسئول نهاد رهبري دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان، افزود: خداوند در قرآن کريم يک الگو را به ما معرفي مي‌کند که تام است و. در آيه 21 سوره مبارکه احزاب مي‌فرمايد: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِيرًا؛ قطعا براى شما در اقتدا به رسول خدا سرمشقى نيکوست براى آن کس که به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‏‌کند»، که تعبير آن اين است که براي شما در وجود پيامبر اکرم(ص) يک اسوه و يک نمونه کامل است.
وي، با اشاره به اين‌که پيغمبر اکرم(ص) 100 درصد تام و کامل است، اظهار کرد: اگر ما مي‌خواهيم در محورهاي فردي و اجتماعي پيشرفت کنيم بايد پيامبر اکرم(ص) را الگو خود قرار دهيم، و همچنين اگر مي‌خواهيم در سياست، اقتصاد، علم، اجتماعي و زندگي پيشروي کنيم بايد پيامبر اکرم(ص) را الگو قرار دهيم.
حجت‌الاسلام قدرتي، با بيان اين‌که قرآن جاودانه، شعورنگر و شعورگراست، خاطرنشان کرد: قرآن کريم براي همه انسان‌ها نازل شده است و شاهد آن اين است که خداوند در بسياري از آيات به‌جاي اين‌که بگويد ياايهاالمسلمون، مي‌گويد ياايهاالناس.
مسئول نهاد رهبري دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان، تأکيد کرد: الگويي که از پيامبر اکرم(ص) مي‌توان به‌دست آورد مطابق با استانداردهاي جهاني است چراکه او قبل از مبعوث شدن امين و داراي اخلاق حسنه بود.
وي، با اشاره به اين‌که ما اگر مي‌خواهيم اهل فرهنگ اسلامي باشيم بايد يک الگو نمونه داشته باشيم که الگويي بهتر از پيامبر اکرم(ص) پيدا نمي‌شود، عنوان کرد: اين مسئله که با کشيدن کاريکاتور به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) اهانت شود تازگي ندارد چراکه شهيد مطهري در يکي از کتاب‌هاي خود نقل مي‌کند که قبل از انقلاب يکي از روزنامه‌ها کاريکاتوري از اين پيامبر عظيم‌الشأن چاپ کرده بود که در يک دستش قرآن و در دست ديگرش سلاح سرد قرار داشت و يک انسان در کنار او بوده که با اين کاريکاتور مي‌خواستند نشان دهند که پيامبر اکرم(ص) مردم را به زور وادار به پذيرش اسلام کرده است.
حجت‌الاسلام قدرتي، با اشاره به اين‌که در حال حاضر وظيفه ماست که از هر طريقي که مي‌تواند به‌خصوص در فضاي مجازي اين اقدام مجله فرانسوي را محکوم کنيم، ادامه داد: پيامبر اکرم(ص) به مثابه خورشيد عالم تاب است که اگر کل افراد کره زمين به طرف آن فوت کنند هيچ‌گونه اثري در نور و گرماي آن ندارد، او نيز منبع همه خوبي‌ها و نيکي‌هاست.
مسئول نهاد رهبري دانشگاه‌هاي آزاد استان لرستان، تصريح کرد: حاميان فرهنگي که بناست الگوي آن‌ها رسول خدا(ص) اهل بيت(ع) و قرآن کريم باشد، هم بايد خودشان داراي فرهنگ اسلامي باشند و هم متخلق اسلامي باشند.
وي، تأکيد کرد: اين 40 نفر که در اين کلاس‌هاي آموزشي شرکت مي‌کنند بناست حامي فرهنگ باشند و همچنين بازوي راست دفاتر فرهنگي دانشگاه‌ها باشند.
حجت‌الاسلام قدرتي، با اشاره به اين‌که افرادي‌که در اين‌جا جمع شده‌اند همگي اهل شيعه، اهل بيت، اسلام و قرآن هستند، ادامه داد: بزرگ‌ترين و سخت‌ترين وظيفه‌اي که در گردن شماست اين است که ديگران را به‌سمت فرهنگ اسلامي جذب کنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن