تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرفتار بن‌بست آلودگي شده‌ايم !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گرفتار بن‌بست آلودگي شده‌ايم !
استاد دانشگاه و معاون سابق سازمان محيط زيست در اولين نشست تخصصي شهر، شهروند و رسانه در خصوص عملكرد كميته آلودگي هوا گفت: اين كميته كميته‌اي بي‌خاصيت است در حالي كه بايد در سطح معاونان تشكيل شود معمولاً در سطح نفرات ششم و هفتم هر ارگان و سازماني تشكيل جلسه مي‌دهد.
نویسنده : بيژن سوراني 
استاد دانشگاه و معاون سابق سازمان محيط زيست در اولين نشست تخصصي شهر، شهروند و رسانه در خصوص عملكرد كميته آلودگي هوا گفت: اين كميته كميته‌اي بي‌خاصيت است در حالي كه بايد در سطح معاونان تشكيل شود معمولاً در سطح نفرات ششم و هفتم هر ارگان و سازماني تشكيل جلسه مي‌دهد.
دكتر محمدباقر صدوق، استاد دانشگاه و معاون سابق سازمان محيط زيست در اين نشست تخصصي در خصوص نامگذاري روز هواي پاك بيان كرد: در روز 29 دي ماه سال 1373 عده‌اي از سازمان محيط زيست ودولت خواستار پيگيري مسئله آلودگي هوا شدند اما اكنون پس از 20 سال هنوز مي‌بينيد كه اندر خم يك كوچه هستيم و هنوز هم از سوي رئيس سازمان محيط زيست و رئيس‌جمهور شاهد حركت نمادين هستيم، اما حركت نمادين يك برد و عمر معيني دارد.
معاون سابق سازمان محيط زيست در ادامه در خصوص تشكيل كميته آلودگي هوا گفت: اين كميته، كميته بي‌خاصيتي است در حالي كه بايد در سطح معاونان تشكيل شود اما معمولا در سطح نفرات ششم و هفتم هر ارگان و سازماني تشكيل جلسه مي‌دهد.
صدوق با بيان اينكه موافق سپردن مسئله آلودگي هوا به شهرداري‌ها هستيم، گفت: سازمان محيط زيست نقش نظارتي دارد؛ مانند يك نجات غريق كه بايد از بيرون بر اين امر نظارت داشته باشد اما در حال حاضر سازمان محيط زيست خود وارد عمل شده است.
وي افزود: سازمان محيط زيست با 5 هزار نيرو و متخصصان كمي كه دارد نمي‌تواند همه امور مربوط به عرصه وسيع كشور ايران را مديريت كند. تنها اقدامات مطالعاتي انجام شده است اما مسائل فني زيادي وجود دارد.  صدوق در خصوص استاندارد بودن تابلوهاي سنجش كيفيت هواي تهران گفت: به جرئت مي‌توانم بگويم كه هيچ يك از دستگاه‌هاي سازمان محيط زيست استاندارد و كاليبره نيست چراكه در اين صورت هر دستگاهي 30 ميليارد تومان در سال هزينه داشت و محيط زيست با اين بودجه پاسخگوي اين هزينه‌ها نخواهد بود. هرچند كه اگر تابلوهاي نمايش كيفيت هوا ميزان آلودگي را به درستي نشان دهد، بي‌فايده خواهد بود.
   گرفتار بن‌بست آلودگي شده‌ايم
مسعود كوثري، استاد علوم ارتباطات با بيان اينكه مردم، مسئولان و رسانه‌ها همگي مسئول مسائل محيط زيستي هستند، گفت: در اين خصوص به بن بست رسيديم و اين بن بست بر همه ما آشكار است. به نظر مي‌رسد كه نمي‌توان از اين دور باطل بيرون بياييم و اقداماتمان تنها دور باطل را تشديد مي‌كند.
وي افزود: اگر مسئله آلودگي هوا به شهرداري‌ها نيز سپرده شود اين دور باطل براي حل مسائل همچنان وجود خواهد داشت. تصور كنيد شهرداري تهران با فروش خلافي بخواهد شهر را آباد كند. مي‌بينيم كه فروش خلافي نيز خود باعث تخريب در شهر خواهد شد.
   نقش كم گرد و غبار در آلودگي هوا
وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز با بيان اينكه از منظر استانداردهاي وزارت بهداشت و سازمان محيط زيست كيفيت هواي تهران به صورت سالانه ناسالم عنوان مي‌شود گفت: هرچند كه ممكن است در طي سال برخي از روزها پاك، سالم يا ناسالم باشد.  به گفته وي، بر خلاف اظهار‌نظر برخي از دوستان، گرد و غبار نقش زيادي در آلودگي هوا ندارد. در واقع بيشتر آلايندگي‌ها در تهران، منشأ انساني دارد.  مدير عامل شركت كنترل كيفيت با بيان اينكه در تهران ترافيك نقش زيادي در آلودگي هوا دارد، گفت: ما در پايتخت با ناوگان بسيار كثيفي روبه‌رو هستيم. موتورسيكلت‌ها، خودروهاي كاربراتوري و ديزلي هر يك به ميزان زيادي آلودگي وارد هواي تهران مي‌كنند. مثلاً موتورسيكلت‌ها چندين برابر خودروي استاندارد يورو2 آلودگي وارد مي‌كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن