تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803214380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آپاندیس، خانه‌ای امن برای باکتری‌‌های مفید |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آپاندیس، خانه‌ای امن برای باکتری‌‌های مفید
آپاندیسیت در دهه دوم و سوم زندگی اتفاق می‌افتد اما ممکن است نوزادان یا میانسالان هم به این عارضه مبتلا شوند. چون تظاهرات و علائم آپاندیسیت در این افراد متفاوت است، تشخیص آن مشکل و عوارض آن هم بیشتر است.
کد خبر: ۴۶۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰ - 21 January 2015


آپاندیسیت در دهه دوم و سوم زندگی اتفاق می‌افتد اما ممکن است نوزادان یا میانسالان هم به این عارضه مبتلا شوند. چون تظاهرات و علائم آپاندیسیت در این افراد متفاوت است، تشخیص آن مشکل و عوارض آن هم بیشتر است.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد آپاندیس چیزی نیست جز عضوی بی‌مصرف و محصولی بی‌ارزش که تنها به درد عود کردن می‌خورد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد آپاندیس در واقع نقش بسیار مهم و حیاتی دارد، و در طبیعت بسیار بیشتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد حضور دارد و این امکان وجود دارد که نقش قدیمی او در کمک به بدن برای مبارزه با بیماری‌ها توسط پزشکان احیاء شود. این ایده که آپاندیس عضوی است که عمرش سر آمده و زمانش گذشته، به نظر می‌رسد که خود تبدیل به تئوری‌ای شده باشد که زمانش به سر آمده است.

دکتر خندان بارانی، فوق‌تخصص داخلی و گوارش می‌گوید: آپاندیس کیسه‌ای لیز و با انتهای بسته است، که بین روده‌ی کوچک و روده‌ی بزرگ قرار دارد. همه‌ی ما ممکن است افرادی را بشناسیم که آپاندیس خود را عمل کرده و دیده‌ایم که اتفاقی برایشان نیفتاده است، پس گمان کرده‌ایم به آن نیازی نداریم. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آپاندیس، خانه‌ی امنی برای باکتری‌های مفید است تا زمانی که بدن به آنها نیاز پیدا کرد -مثلاً بعد از یک اسهال شدید- آنجا منتظر بمانند تا بعد در شکم تکثیر شوند.

وی اضافه می‌کند: وقتی شکم کسی درد می‌گیرد و درد از اطراف ناف شروع می‌شود و به پهلوی راست و قسمت‌های پایینی شکم می‌رسد و در این حالت هم تب و حالت تهوع دارد احتمالا آپاندیس وی ملتهب و عفونی شده و نیاز به عمل جراحی پیدا کرده است. به التهاب و عفونت آپاندیس، آپاندیسیت گفته می‌شود. آپاندیس زائده کور، کوچک و باریکی است که در انتهای روده بزرگ و در قسمت راست پایین شکم قرار گرفته است.

وی بیان می‌کند: آپاندیس اندازه‌های مختلف دارد و طول آن از یک تا چند سانتی‌متر است. در واقع این زائده، روده‌ای کوچک و کور است که در فضای داخلی آن میکروب‌های زیادی قرار دارند. آپاندیس می‌تواند در مکان‌های مختلف نسبت به روده قرار بگیرد. به عنوان مثال می‌تواند زیر روده و کنار روده قرار بگیرد و یا آن قدر بلند باشد که حتی در لگن واقع شود.

وی تاکید می‌کند: شایع‌ترین دلیل انسداد آپاندیس، بسته شدن دهانه توسط مدفوع یا گیر کردن قطعاتی از میوه، غذا و یا چیزهایی است که خورده می‌شود اما وجود عفونت‌ها، تخم انگل‌ها، رشد بیش از حد مولکول‌های لنفاوی جدار آپاندیس پس از یک بیماری ویروسی و هم چنین گیر کردن قسمتی از مدفوع یا مبتلا شدن به سرطان هم می‌تواند دهانه آپاندیس را مسدود کند و چون انتهای آپاندیس بسته و کور است و یک راه ورودی هم بیشتر ندارد، اگر دهانه آن بسته شود میکروب‌هایی که در داخل آن وجود دارد رشد می‌کند و تعدادشان زیاد می‌شود.

این متخصص داخلی و گوارش در رابطه با سنین ابتلا به آپاندیسیت می‌گوید: آپاندیسیت در دهه دوم و سوم زندگی اتفاق می‌افتد اما ممکن است نوزادان یا میانسالان هم به این عارضه مبتلا شوند. چون تظاهرات و علائم آپاندیسیت در این افراد متفاوت است، تشخیص آن مشکل و عوارض آن هم بیشتر است.

وی خاطرنشان می‌کند: در رابطه با علائم آپاندیس باید گفت که بیماران با یک احساس درد در شکم به پزشک مراجعه می‌کنند. ابتدا درد در بالای شکم است. اما کم کم به اطراف ناف و سپس به سمت راست پایین شکم می‌رسد. فرد بی اشتهاست و حالت تهوع و استفراغ دارد. ممکن است که تب خفیف هم داشته باشد. در مواردی هم با خندیدن، سرفه کردن و لمس کردن درد بیمار تشدید می‌شود و در صورت ترکیدن آپاندیس، تب بیمار بالا می‌رود و در سرتاسر شکم عفونت پخش می‌شود.

وی در پایان در رابطه با درمان آپاندیسیت می‌گوید: در صورت مسدود شدن دهانه آپاندیس، باید این زائده با عمل جراحی از بدن خارج شود. جراحی آپاندیس از قدیم به صورت باز انجام می‌شده و هنوز هم بدین شکل انجام می‌شود. البته هم‌اکنون زمینه انجام عمل جراحی آپاندیس به صورت لاپاراسکوپی هم فراهم شده است. در این شیوه ابزارهای مخصوص جراحی از طریق سوراخ‌های کوچکی و بدون باز کردن، وارد شکم و زائده از بدن خارج می‌شود. در صورتی که آپاندیسیت عمل نشود ممکن است پاره شود و عفونت لایه‌های داخلی شکم را در برگیرد. حتی ممکن است در تمام بدن پخش شود. پخش شدن عفونت در شکم می‌تواند ایجاد آبسه کند و اگر درمانی برای آن صورت نگیرد، عفونت وارد خون می‌شود و مرگ بیمار را به دنبال دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن