تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799368999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه مدعیان دموکراسی با دموکراسی مبارزه می‌کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چگونه "مدعیان دموکراسی" با دموکراسی مبارزه می‌کنند؟
بهترین راه مبارزه اساسی برای " ازادی و دموکراسی " در میان ملت ها ، اقدام علیه انواع مداخله گری های غربی اعم از سیاسی ، تحریم های اقتصادی و عملیات های شبه نظامی است .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانترپانچ ؛ این پایگاه تحلیلی در مقاله ای به قلم "جان ولش " نویسنده و تحلیلگر سیاسی نوشت : انتخاب و تصمیم بزرگی که کاسترو و چه گوارا گرفتند انتخابی است که هر ملتی که خواهان استقلال از استعمارگری نرم ، اقتصادی و نظامی ایالات متحده باشد ، باید اتخاذ کند .چنین ملت هایی باید آمادگی مواجهه با عملیات های تغییر نظام توسط سیا را داشته باشند . این مساله درسی است که ماجرای " آربنز" در 1954 و پیش از آن ، کودتا علیه دولت مصدق در1953 آموخته ایم . درس هایی که درد ، رنج ، مرگ و تخریب های زیادی را برای ملت ها به ارمغان آورد .

کاسترو تصمیم گیری درستی انجام داد و در نتیجه ریاست خود را بر ملتی با آرمان های سلامت ذهنی و جسمی ، تحصیل علوم و امن انجام داد . اما اشکال ایجاد بود که چمبره امپراطوری آمریکا مانع توسعه اقتصادی و دستیابی کوبا به استانداردهای بالاتر زندگی شد . از دیدگاه آمریکا ملت ها باید به لحاظ سیاسی به گونه ای چیدمان شوند که درهای هرگونه " تغییر حکومت " در آنها باز باشد اما از سوی دیگر پیشرفت های اقتصادی بسته و محدود باشند ؛ به همین سادگی . 


ممکن است برای برخی از کشورها تصور کنند عملیات تغییر حکومت و کودتا ضددولت _ مانند آنچه علیه دولت محمد مصدق در ایران انجام داد _ تنها گزینه خرابکارانه ایالات متحده در سایر کشورهاست . این مساله در مورد کشورهایی مانند چین یا روسیه صدق می کند چرا که حمله نظامی آمریکا به این کشورها غیرممکن و نشدنی است بنابراین گزینه " تغییر حکومت " در راس گزینه های روی میز کاخ سفید قرار می گیرد . در حال حاضر این گزینه نیز غیرقابل اجراست و روشی که امپریالیسم آمریکایی از آن استفاده می کند قرار دادن پکن و مسکو در معرض و راس انواع اتهامات بین المللی است . 


در ادامه این مقاله آمده است : اینکه غرب ،  مردم در جوامع را مجبور می کند که بیش از آنکه شرط بقای یک حکومت است در امور کشوری و دولتی دخالت کنند ، یکی از بزرگترین انتقاداتی است که علیه غرب مطرح می شود . اگر بخواهیم واضح تر صحبت کنیم باید بگوییم که چنانچه سیاست درنده و مضر غربی در آستانه در وجود نداشته باشد ، درهای دموکراسی و ازادی حقیقی با دامنه گسترده تری گشوده شده و مورد استفاده قرار می گیرد . 


در مقابل هرچه استعمال سیاست های غربی در داخل کشوری بیشتر شود علاوه بر احتمال فراوان بروز محاصره های همه جانبه ، امکان وجود حاکمیت مستقل و اجیرنشده برای یک ملت کمتر خواهد شد . در چنین شرایطی ( عدم وجود حاکمیت مستقل ) نمی توان انتظار وجود " دموکراسی " را داشت . قانون نیز این شرایط را _ وجود حکومتی دست نشانده و یا حضور عوامل خارجی در دایره درونی یک دولت _ را شروط نقض دموکراسی می داند .  


می توان از این شرح نتیجه گرفت که بهترین راه مبارزه اساسی برای " ازادی و دموکراسی " ، اقدام علیه مداخله گری های غربی است ؛ این مداخله گری ها اعم از مداخله شبه نظامی ، تحریم های اقتصادی و یا فعالیت سازمان های غیرانتفاعی نظیر " ند (بنیاد ملی دموکراسی ) " می باشد . درک این مسئله مهم است . انتقاد از کشوری که تحت محاصره قرار دارد فشار را بر آن افزایش می دهد و در نتیجه آن رابسوی محدودیت های اجتماعی سوق می دهد . برعکس این مسئله نیز صدق می کند . 


جان ولش در بخش دیگری از مقاله خود تصریح کرد : رویدادهایی که اخیرا در هنگ کنگ مشاهده شده ، نمونه بارزی از این مسئله محسوب می شود . " ند " بطور فعالانه برای ترویج " دموکراسی " وارد عمل شده و در این مسیر سایر شرکتهای غیرانتفاعی و نیز سفارت های آمریکایی با بیش از 600 نیرو به " ند " کمک می کنند . این نیروها فعالان بسیار جوان مانند دانش آموزان دبیرستانی را بعنوان افراد خط مقدم خود به خدمت گرفته اند . در واقع این دانش آموزان بعنوان ابزار جنگ فرهنگی در چین انتخاب شده اند . 


این جنبش بدنبال حذف غربالگری نامزدهای انتخابات بعدی فرمانداری شهر است که توسط 1200 تن از ساکنین هنگ کنگ انجام می گیرد . ترکیب این کمیته 1200 نفره امکان تغییر داشت . مهمتر اینکه رهبران جنبش و حامیان آمریکایی آنها تمایل قلبی شدید خود را درباره اینکه اختلال ایجاد شده در سراسر چین گسترش یابد و موجب ایجاد جنبشی بر ضد " پکن " شود را نیز علنا اعلام کردند . این افراد تحت آموزش های مربیان خود در " ند " به مخالفان دولت چین و طرفداران " تغییر حکومت " در این کشور تبدیل شدند . 


واکنش دولت چین و حزب حاکم بر آن در چنین شرایطی چیست ؟ پکن در تلاش برای استقلال از یوغ استعمارگری غرب است . سرعت بی سابقه آن در پیشرفت اقتصادی در تاریخ بشر نظیر نداشته است . زندگی در شرایط فقر برای بیش از 600 میلیون چینی از بین رفته و دولت همچنان در تلاش است تا  فقر را در میان سایر هموطنان خود از بین ببرد . این برای دنیا بدین معناست که قدرتی مانند چین آنقدر توانایی دارد که جهان را از وضعیت تک قطبی به " چند قطبی " تبدیل نماید . 


این مساله همچنین به دنیا نشان می دهد که سرنوشت کشوری که جایگزینی برای استعمارگری غربی پیدا کند ، چقدر روشن و امیدبخش است . بعنوان مثال ، ایران و روسیه که مورد تحریم از سوی ایالات متحده هستند می توانند دروازه های تجاری و مالی خود را به سوی چین باز کنند . در نتیجه از فرصت تحریم برای شکوفایی اقتصاد و نیز مبارزه با استعمار حقیقی استفاده کنند . قرن هاست که بخش بزرگی از سرزمین خاکی دنیا تحت سلطه اقلیتی محدود بوده اند . 


این پایگاه تحلیلی در انتها نوشت : تفاوت میان دو دیدگاه ، تفاوت میان دو نگاه به دنیاست : یکی از سوراخ در به دنیا نگاه می کند و دیگری در را باز کرده و در وسعت بیشتری با جهان روبرو می شود . در مورد اول تنها می توان صحنه ها و گزینه های محدودی را دید و از میان آنها انتخاب کرد اما با گشودن در ، با اقتدار در بیرون در ایستاده و علاوه بر نظارت بر تمامی مسائل می توان به رفع نقایص و تشدید نقاط قوت خود اقدام کرد . 














انتهای پیام /








تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن