تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806331587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر فردي کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ دي ۱۳۹۳ (۲۰:۵۰ب.ظ)
رييس جمهوري در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي: هر فردي کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است رييس جمهوري با اشاره به اينکه هرکس کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در مقام بيان و عمل پرچمدار مبارزه با خشونت، افراطي‌گري و ترور است و امروز از کشورهاي گرفتار تروريست‌ها و تروريسم حمايت کرده و به آنها کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس جمهوري روز سه شنبه با اشاره به حوادث اخير پاريس گفت: جمهوري اسلامي ايران هم ترور، خشونت و افراطي‌گري به بهانه دفاع از دين و هم توهين، فحاشي و تحريک احساسات پيروان اديان را به نام دفاع از آزادي محکوم مي‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس‌ جمهوري در هفتصد و پنجاه و هشتمين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اهميت حوادث اخير گفت: اينکه عده‌اي بخواهند به نام دفاع از دين، خودسري کنند، بکشند و ترور کنند، شايسته نيست و اين حرکتها نه در شأن مسلمانان و نه در شأن اسلام است و نه با معيارهاي دين مبين اسلام سازگار مي‌باشد.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکيد بر اينکه همواره بايد نهي از منکر به انحاء و روش هاي مختلف وجود داشته باشد، تصريح کرد: اولين قدم در نهي از منکر با قلب، سپس با بيان و در جاي لازم اقدام عملي است که بايد در چارچوب فقه و مقررات اسلام، انجام شود.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه گروهي وابسته به سازماني تروريستي، آنطور که گفته مي‌شود القاعده مسئوليت حوادث پاريس را برعهده گرفته‌، افزود: جمهوري اسلامي ايران اساساً اين اعمال و خشونت‌ها را محکوم مي‌کند و آن را نه منتسب به مسلمانان و نه منتسب به اسلام مي‌داند.
دکتر روحاني افزود: آن کساني که به نام اسلام و مسلمانان ترور و خشونت انجام مي‌دهند به دين خيانت مي‌کنند که خوشبختانه کار زشت و قبيح آنها توسط همه علما و متفکران بزرگ دنياي اسلام محکوم شد و همه مسلمانان از اين رفتار تبري جسته‌اند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه هرکس کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در مقام بيان و عمل پرچمدار مبارزه با خشونت، افراطي‌گري و ترور است و امروز از کشورهاي گرفتار تروريست‌ها و تروريسم حمايت کرده و به آنها کمک مي‌کند.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه کار زشت ديگري که انجام شد، توهين به اعتقادات يک و نيم ميليارد انسان بود، گفت: ظاهر اين حرف‌ها به نام و در حمايت از آزادي بود، اما در باطن تحريک احساسات مسلمانان را به دنبال داشت.
رييس جمهوري تصريح کرد: پيامبر اکرم(ص)، فقط به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه همه انديشمندان، متفکران و شخصيت‌هاي بزرگ جهان به رسول اکرم(ص) احترام مي‌گذارند.
دکتر روحاني با ابراز تأسف از وقوع اين توهين‌ها در کشوري که مدعي آزادي است، گفت: فاجعه‌بار است که در دنياي امروز توهين، فحاشي و تحريک احساسات ديگران را آزادي بناميم و جاي تأسف دارد که در دنياي متمدن امروز و به دنبال پيشرفت‌هاي علم و دانش هنوز عده‌اي نتوانند اين مسايل ساده را تشخيص دهند که توهين کردن حتي به يک انسان ناشايست است تا چه رسد به شخصيت بزرگ رسول اکرم(ص).
رييس جمهوري ادامه داد: قرآن به ما مي‌گويد حتي به کفار و بت‌پرستان و آنهايي که اعتقادي ندارند نبايد فحاشي کنيم، بلکه بايد با منطق و استدلال آنها را به راه مستقيم هدايت نماييم.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه توهين و تحريک احساسات ديگران به نام آزادي افراط را شعله‌ور مي‌کند همچون باروت که انفجاري بزرگ را مهيا مي‌کند و نشان از آن دارد که دست‌هايي پشت پرده است تا نگذارند بين دنياي اسلام و دنياي ديگر ارتباط برقرار شود.
رييس جمهوري با بيان اينکه دولت جمهوري اسلامي ايران از اولين دولت‌هايي بود که به صراحت هر دو ماجرا را محکوم کرد، گفت: پس از اعلام محکوميت سخنگوي امور خارجه، وزير خارجه نيز در ژنو در مصاحبه‌اي به صراحت و به روشني توهين به پيامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و توضيح داد که اين اعمال چگونه مي‌تواند افراطي‌گري را شعله‌ور کند.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: در شرايط کنوني ما در داخل کشور نياز به وحدت و اتحاد داريم آن هم در شرايطي که درباره يک مسأله بزرگ در حال مذاکره هستيم و از نظر اقتصادي نيز وضعيت خاصي داريم.
رييس جمهوري با بيان اينکه امروز زمان اتحاد است و بيش از هر زمان ديگر به وحدت نياز داريم، گفت: اين دولت نيز که همه افتخار جمهوري اسلامي ايران را به اسلامي بودن انقلابش مي‌داند و همواره پناهگاه مسلمانان تحت فشار بوده با صدايي قوي، قاطع و بلند هر دو ماجرا را محکوم مي‌کند.
دکتر روحاني گفت: هم رفتارهاي تحريک آميز و توهين به پيامبر اسلام(ص) و هم ترور و خشونت ، خيانت به اسلام و مسلمانان است، کار اولي که مدعي اسلام نيست،غير انساني و غيراخلاقي است و کار دومي که ظلمش بالاتر است، ضربه زدن به اسلام و راه حق است که هيچ ظلمي بدتر از آن نيست.
رييس جمهوري در ادامه خاطر نشان کرد که از نظر فرهنگي بايد در سطح دنيا خيلي کارها انجام دهيم، گفت:رسالت بزرگان، فرهيختگان و انديشمندان و صاحبان قلم در دنياي اسلام اين است که افکار عمومي را نسبت به اين فجايع، آگاه کنند. تا دنيا متوجه شود که توهين، فحاشي، ترور و خشونت نه آزادي است و نه دفاع از دين، بلکه منجر به تفرقه، اختلاف و دودستگي خواهد شد.
دکتر روحاني گفت: خشونت و افراطي‌گري، ريشه‌هايش از توهين و تحريک احساسات ديگران نشأت مي‌گيرد و عده‌اي را وادار مي‌کند تا به انجام کارهاي غيرمعقول مبادرت کنند.
رييس جمهوري همچنين اظهار اميدواري کرد که همه بتوانند در معرفي اسلام و چهره رحماني پيامبر(ص) وظيفه خود را انجام دهند و در برابر ظلم‌ها و اهانت به اسلام مقاومت و پايداري کنند و افکار عمومي دنيا را در مسير حق هدايت نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن