تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820363063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در بازسازي افغانستان و تامين امنيت آن آماده همکاري هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۴۷ب.ظ)
ظريف در نشست خبري با عبدالله؛ در بازسازي افغانستان و تامين امنيت آن آماده همکاري هستيم ظريف گفت: ما در بازسازي افغانستان و تامين امنيت و مقابله با افراط آماده همکاري کامل هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف و عبدالله عبدالله ظهر سه‌شنبه در کنفرانس خبري مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
عبدالله عبدالله، رئيس اجرايي دولت وحدت ملي افغانستان در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر اين که برنامه دولت براي توسعه همکاري با ايران به ويژه در زمينه بازسازي افغانستان و حضور شرکت‌هاي ايراني در اين کشور چيست؟ گفت: با تشکيل دولت وحدت ملي زمينه و فرصت‌هاي بهتر براي گسترش روابط مساعد شده است. ما در رابطه با گسترش روابط تجاري به ويژه در زمينه راه‌ها و ترانزيت و استفاده از بندر چابهار تفاهم عملي داريم. هم‌چنين ما مي‌خواهيم شرايط براي متصل شدن افغانستان به شبکه خط آهني که به ترکمنستان و قزاقستان مي‌رود فراهم شود و اين فرصت خوبي براي گسترش مناسبات است.
رئيس اجرايي دولت وحدت ملي افغانستان بر تکميل موافقت‌نامه مشترک جامع ميان دو کشور تاکيد کرد و گفت: در اين رابطه قدم‌هاي اساسي برخواهيم داشت.
عبدالله درباره موافقت‌نامه همکاري ميان ايران و افغانستان و دلايل امضا نشدن آن تاکنون، گفت: با توجه به شرايط کشور به لحاظ امنيتي و نظامي و مساله خروج نيروهاي بين‌المللي و طولاني شدن پروسه انتخابات، شرايط براي امضا شدن اين موافقت‌نامه به وجود نيامده است. هر دو طرف علاقه‌مند هستيم تا اين موافقت‌نامه براي استحکام روابط هر چه سريع‌تر و پس از بررسي‌هاي لازم امضا شود.
ظريف نيز در اين کنفرانس گفت: ايران همواره خواهان ثبات و مشارکت همه مردم در آينده افغانستان بوده است و امروز خوشحاليم که بيش از هر زمان ديگري اين امر در حال تحقق است و فرصتي فراهم شده که دولت افغانستان بر چالش‌هايي که کل منطقه از آن رنج مي‌برد فائق آيد.
وي ادامه داد: ايران از سال‌ها قبل به دنبال ايجاد شرايط ثبات و مبارزه با افراط و خشونت بوده است و اين تلاش‌ها بدون وقفه ادامه پيدا خواهد کرد. ما هم‌چنين در بازسازي افغانستان و تامين امنيت و مقابله با افراط آماده همکاري هستيم.
ظريف تاکيد کرد: در زمينه موادمخدر آمارها نشان مي‌دهد کشت و قاچاق آن رو به افزايش بوده است و مطمئن هستيم اولويت دولت وحدت ملي به رياست آقاي غني احمد زي و عبدالله عبدالله مقابله با اين روند است چرا که عامل بي‌نظمي و بي‌ثباتي در افغانستان و منطقه و مانع توسعه افغانستان است. ما در اين زمينه در کنار افغانستان هستيم و معتقديم جامعه بين‌الملل هم بايد کمک کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن