تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819472662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی باشد محکوم است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی باشد محکوم است
رئیس دیوان عالی کشور ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) گفت: توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی که باشد محکوم است علی‌الخصوص توهین به خاتم پیامبران که رحمت للعالمین است.
به گزارش نامه نیوز، جلسه هیأت عمومی وحدت رویه کیفری دیوان عالی کشور صبح امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی رئیس دیوان عالی کشور و با حضور قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

رئیس دیوان عالی کشور با توجه به اتفاقات اخیر در خصوص اهانت به ساحت مقدس حضرت پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریه فاسد فرانسوی با قرائت حدیث قدسی بیان داشت: خداوند متعال می‌فرماید «یا مُحَمَّدُ اِنّی خَلَقْتُکَ و لَم تَکُ شیئاً ، وَ نَفَخْتُ فیک مِن رُوحی کَرامَتاً ، مِنّی اَکْرَمتُ بِها حینَ اَوْجَبْتُ لک الطاعهَ علی خَلْقی جَمیعاً ، فَمن اَطاعَکَ فقد اطاعَنی ، و مَن عَصاک فقد عَصانی ، وَ اَوْجَبتُ ذلک فی عَلِیًّ و نسله مَن اختَصَصتُ منهم لِنَفْسی .»

وی با تفسیر معنی این حدیث قدسی خاطر نشان ساخت: خداوند خطاب به حضرت محمد (ص) می‌فرماید: ای محمد من شما را وقتی خلق کردم که شی‌ای در عالم نبود و از روح خودم در تو دمیدم و با توجه به ارزشی که برای تو قائل بودم اطاعت از شما را بر همه مردم واجب دانستم . هر کس شما را اطاعت کند مرا اطاعت کرده است و هر کس نسبت به شما مرتکب گناه شود نسبت به من مرتکب گناه شده است و همینطور در علی و نسل علی نیز اطاعت از آنها را بر مردم واجب کردم.

رئیس هیأت عمومی دیوان عالی کشور به نوشته یک نویسنده خارجی اشاره کرده و عنوان کرد: این نویسنده در بخشی از کتاب خود می‌نویسد «من از نوشتن این کتاب همه هدفم این نیست که از اسلام دفاع کنم و مسلمان نیز نیستم اما به شما می‌گویم که مسلمان‌ها یک چهارم جمعیت دنیا را تشکیل داده‌اند و اینها دارای فرهنگ غنی هستند و . . .» لذا با توجه به مطالب عنوان شده آیا درست است در یک کشور اروپایی مثل فرانسه یک نشریه‌ای معلوم‌الحال و دشمن بشریت، دین آسمانی این خیل عظیم مسلمانان را مورد تمسخر قرار دهد و با ترسیم کاریکاتوری موهن نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم ( ص ) توهین نماید.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی در خاتمه اضافه کرد: توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی که باشد محکوم است علی‌الخصوص توهین به خاتم پیامبران که رحمت للعالمین است لذا ما قضات و کارکنان دیوان عالی کشور هم با همصدا شدن با مردم جهان این اقدام موهن و سخیف را محکوم می کنیم.




منبع: فارس


۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن