تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799405618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت بر عملکرد فرمانداران و بخشداران در حوزه سیاسی/ توضیح پیرامون اختلاف نظر وزرا/ هر وزارتخانه‌ای باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مقیمی در برنامه متن _حاشیه مطرح کرد؛
نظارت بر عملکرد فرمانداران و بخشداران در حوزه سیاسی/ توضیح پیرامون اختلاف نظر وزرا/ هر وزارتخانه‌ای باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد
معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه سیاست کلی دولت در راستای اعتدال مطرح شده، گفت: همه وزرا نظراتشان با یکدیگر مختلف است و این گونه نیست که همه وزرا نسبت به یک مسئله به طور مشترک قضاوت کنند، اما سیاست کلی دولت این است آن چه را که رئیس جمهور در انتخابات مطرح کردند، اجرایی کند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمد حسین مقیمی" معاون سیاسی وزارت کشور در اولین حضور رسانه‌ای خود در برنامه تلویزیونی " متن- حاشیه" ، که شامگاه دوشنبه از شبکه سوم سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که پس از 7 ماه صندلی معاونت سیاسی وزارت کشور به شما رسید، چرا این مدت زمان بسیار طولانی شد،‌ گفت: از وزیر کشور تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند و همچنین از امیری که در طول این 7ماه در معاونت سیاسی وزارت کشور فعالیت داشتند، وی همزمان دو مسئولیت را بر عهده داشت و حوزه استانداری و وزارت کشور را مورد توجه قرار می‌داد.

مقیمی با تأکید بر این که حوزه سیاسی در کشور بسیار حساس است، گفت: وقتی از نشاط سیاسی و احزاب در کشور سخن به میان می‌آید و همچنین وقتی سخن از فرمانداران، بخشداران، استانداران و انتخابات به میان می‌آید،  باید در اداره کشور تدابیر ویژه و لازمی اندیشیده شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها می‌گویند سقف‌های جناح‌های سیاسی و فشار بعضی از گروه‌ها باعث شد که در طول 7 ماه پست معاونت سیاسی وزارت کشور خالی بماند، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: دولت در این راستا اهدافی را دنبال می‌کند و وزارت کشور مجری سیاست داخلی است و تلاش می‌کند از مجموعه مدیرانی استفاده کند که بتواند سیاست‌های کلی دولت و سیاست داخلی را سامان دهد.
 
مقیمی افزود: در این راستا من نمی‌خواهم به سهم‌خواهی دولت توجه کنم، گروه‌های سیاسی و همه کسانی که خود را در اداره کشور سهیم می‌دانند، دوست دارند در مسائل سیاسی حضور بیشتری داشته باشند که طبیعی است، وزارت کشور با توجه به سیاست‌های کلی دولت انتخاب وزرا و معاونینش را انجام می‌دهد.
 
معاون سیاسی وزارت کشور،  تأکید کرد: با توجه به سیاست اعتدالی دولت که رئیس جمهور مطرح کردند، سعی دارند از افرادی استفاده کنند که بتوانند این خواسته را عملی کنند. اعتدال به معنای این نیست که ما بخواهیم از همه گروه‌ها به صورت یک شرکت سهامی  استفاده کنیم. در واقع اعتدال به معنای اجرایی شدن سیاست کلی نظام است و اهدافی که نظام تعریف کرده است و بتوانیم با روش‌های اعتدال‌گرایانه بدون هرگونه افراط و تفریط سیاست‌های اصلی نظام را پیاده کند.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که بعضی از رسانه‌ها با توجه به  تکذیبیه‌هایی که روابط عمومی وزارت کشور اعلام کرد، می‌گفتند خالی ماندن پست معاونت سیاسی باعث به وجود آمدن اختلاف میان وزیر کشور و بدنه دولت شده، آیا این موضوع صحت دارد، اظهار داشت: رسانه همواره به دنبال گمانه‌زنی‌هایی است و در خود صداوسیما نیز همین موضوع مطرح می‌شود، بعضی اوقات سوالاتی می‌شود اما واقعیت ندارد البته طرح سوال‌ها ایرادی ندارد، جامعه ایران جامعه‌ای است که باید همه مردم در آن حضور داشته باشند و در آن اظهار نظر کنند و گمانه‌زنی رسانه‌ها هیچ اشکالی ندارد.
 
مقیمی تأکید کرد: سیاست کلی دولت از ابتدای زمانی که روحانی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند، در راستای  اعتدال  مطرح شده  و همواره  سیاست‌های کلی نظام در راستای روش‌های اعتدال‌گرایانه پیش می‌رود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که  آیا اختلافی بین وزیر کشور و دولت وجود داشت، تصریح کرد: اختلاف به آن صورت وجود نداشت، البته در دولت نقطه نظر وزرا با یکدیگر فرق می‌کند و همه وزرا به یک مسئله به طور یکسان واکنش نشان نمی‌دهند. بعضی‌ها در این راستا تند و کند حرکت می‌کنند. مجموعه دولت همگام با سیاست‌های نظام حرکت می‌کند و وزرا بر اساس سیاست‌های تبیین شده رئیس جمهور حرکت می‌کنند.
 
معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر شما نظر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با هم اختلاف دارد، اظهار داشت: همه وزرا نظراتشان با یکدیگر مختلف است و این گونه نیست که همه وزرا نسبت به یک مسئله به طور مشترک قضاوت کنند، اما سیاست کلی دولت این است آن چه را که رئیس جمهور در انتخابات مطرح کردند، اجرایی کند که گاهی نیز اختلاف نظری دارد که می‌تواند موجب رشد و تعالی شود ولی اختلاف نظر به معنای این که با سیاست‌های کلی دولت مخالف باشند، این گونه نیست.
 
مقیمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که شما پیشنهاد وزیر کشور بودید یا به وی پیشنهاد شدید، تصریح کرد: وزیر به من اطلاع داد و صحبت کرد و من نیز پذیرفتم و حتماً ایشان با رئیس جمهور صحبت کردند.
 
معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که طولانی شدن انتخاب این پست برای وزارت کشور حاشیه‌های زیادی را برای این وزارتخانه و دولت ایجاد کرد، علت این همه حساسیت بر روی معاونت چیست، گفت: نمایندگان عالی دولت در استان‌ها، استانداران هستند و در شهرستان‌ها، فرمانداران و در بخش‌ها، بخشداران و این سه سمت بر عهده وزارت کشور است و در این راستا اهمیت وزارت کشور مورد توجه قرار می‌گیرد. موضوع احزاب، انتخابات،‌ نشاط سیاسی، حضور مردم در صحنه از فعالیت‌هایی است که معاونت سیاسی وزارت کشور باید آن را سازماندهی کند. همچنین ماده 10 احزاب و تشکل‌ها نیز از زیرمجموعه برنامه‌هایی است که معاونت سیاسی باید به آن بپردازد.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که سابقه اجرایی و عمرانی شما پررنگ‌تر است، به نظرتان شما شخصیت سیاسی هستید یا یک مدیر اجرایی، اظهار داشت: بنده 14 سال مدیر صنعت بودم، مدیرعامل فولاد کشور که بیشتر در حوزه اقتصادی بوده و در دوره‌ای که شرکت فولاد را اداره می‌کردم، مجموعه بزرگی در دوره جنگ بود،‌ اداره این مجموعه را نمی‌توانستیم بگوییم اجرایی است، تشکل کارگری در این مجموعه و خیلی از موضوعاتی که در امور سیاسی، دانشجویی، احزاب که مطرح می‌شود در دوران استانداری در سطح کوچک‌تر، همه را پشت سر گذاشتم و در خوزستان در شرایط خاص در زمان جنگ باید امورات مهم را اداره می‌کردیم.
 
وی تأکید کرد: در استانداری کرمانشاه و اراک فعالیت‌های سیاسی وجود داشت و مجری برنامه‌های سیاسی بودیم. بنده حدود 8 انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و شورا را اداره کردم و در دوره بعد در شهرداری و دهداری‌ها بودم و اولین دوره انتخابات شوراها را داشتیم که خودش یک کار سیاسی اجرایی بود.
 
مقیمی اضافه کرد: 4 ماه سرپرست شهرداری تهران بودم و در این شرایط شورا و شهردار استعفا داده بود و در ان زمان معاون عمرانی وزارت کشور بودم و با حفظ سمت هر دو مسئولیت را برعهده گرفتم.
 
معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که شما از لحاظ سیاسی به کدام جناح منتسب هستید، اظهار داشت: در دولت‌هایی که فعالیت داشتم،‌ روش‌ها مانند هم بوده و سعی‌مان بر این بوده تفکر سیاسی‌مان در کارمان دخالتی نداشته باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که ما می‌توانیم شما را جز اصول‌گرایان بدانیم یا اصلاح‌طلبان، گفت: بنده در دولت‌های قبل حضور داشتم و در دوره هشت ساله قبل هیچ مسئولیت اجرایی نداشتم.
 
مقیمی در ادامه در پاسخ به این سوال که شما پس از انتصاب‌تان به این سمت اعلام کردید که به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های دولت تدبیر و امید هستید، این سیاست‌ها در حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور چیست،‌ تصریح کرد: ابتدا باید به دنبال این باشیم که امید را در میان مردم افزایش دهیم و دولت با تدبیری که در مسائل سیاسی دارد، باید بتواند حضور مردم را در صحنه‌های مختلف سیاسی و به خصوص در انتخابات پررنگ‌تر کند، تا حضور حداکثری داشته باشد و مردم احساس کنند این انتخابات برای سرنوشت کشور بسیار مهم است و نشاط سیاسی را در کشور ایجاد کنیم.
 
وی افزود: احزابی را که در چارچوب قانون باید فعالیت کنند، مسیر را باید برای‌شان باز کنیم. هر دولتی که سر کار می‌آید، همه مطالب را مطرح می‌کند، به عنوان مثال در دولتی مشاهده می‌شود که به احزاب بیشتر توجه می‌شود ولی در دولت دیگری این گونه نیست یا برخی از دولت‌ها حضور احزاب را جدی تلقی می‌کنند و به آن‌ها اهمیت می‌دهند و می‌گویند اگر کادرسازی شوند اداره کشور بهتر می‌شود.
 
مقیمی در پاسخ به این سوال که دولت به احزاب توجه می‌کند، اظهار داشت: دولت یازدهم به توسعه احزاب و فعال شدنش بسیار توجه می‌کند و در حکمی که وزیر کشور به من داده است، در آن اشاره شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب مدیران‌تان مستقل هستید، اظهار داشت: هر وزارتخانه‌ای در مقابل مجلس باید پاسخگو باشد و همه اعضای وزارتخانه‌ها سیاست‌هایشان باید در راستای نظرات وزیر کشور باشد و شخصی که در مقابل مجلس پاسخگوست، وزیر است و وزرا مسئولیت‌های مشترکی دارند، علاوه بر این که پاسخگوی وزارتخانه خودشان هستند، مسئولیت‌های دیگری نیز دارند و ما سعی‌مان بر این است در چارچوب نظرات وزارتخانه فعالیت کنیم و این به معنی این نیست که همه تصمیمات را فقط وزیر خواهد گرفت. در این راستا هماهنگی‌هایی باید صورت بگیرد و تصمیمات بر اساس هماهنگی‌ها انجام شود و ما همواره با وزیر در تعامل هستیم و سعی می‌کنیم کسانی را معرفی کنیم که با دولت تدبیر و اعتدال همکاری داشته باشند و با سیاست‌های دولت هم‌جهت باشند.
 
مقیمی تأکید کرد: در حوزه سیاسی که بسیار مهم  است، افرادی را که انتخاب می‌کنیم باید دارای خط مش سیاسی مشخصی باشند. افرادی که مسئولیت فرمانداری، بخشداری و استانداری را دارند، باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم احساس کنند که فرماندار، بخشدار یا استاندار متعلق به آنان است.
 
معاونت سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ملاک شما برای انتخاب فرماندار چیست، گفت: فرماندار باید سیاست‌های دولت را قبول داشته باشد و به نظام جمهوری اسلامی ایران ایمان داشته باشد. اگر فردی اظهار کند که تفکر بنده خط مش دولت را قبول ندارد، مطمئناً نمی‌تواند نقش فرماندار را ایفا کند ولی اگر بگوید سیاست دولت را قبول ندارم ولی عمل می‌کنم و روی حرفش صادق باشد، حتماً ما از وی استفاده می‌کنیم.
 
مقیمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که شما آیا توصیه‌پذیر هستید، اظهار داشت: سعی من بر این است که چارچوب‌ها را رعایت کنم و از این نظر می‌توانم بگویم که اصول‌گرا هستم و به آن اعتقاد دارم و چارچوب‌های اصولی را رعایت می‌کنم. توصیه هم اگر در چارچوب اصول باشد، احتمال پذیرفتنش وجود دارد ولی اگر توصیه‌ها اگر بخواهد منافعی را تأمین کند، نمی‌پذیرم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما در حالی پست معاونت سیاسی را قبول کردید که وزیر کشور از عملکرد استانداری‌ها اظهار رضایت داشت، آیا شما وارد این حوزه می‌شوید، تصریح کرد: وزارت کشور فقط مربوط به مسائل سیاسی نمی‌شود حوزه‌های مختلفی دارد که استانداران یکی از آن‌ها است. تک تک حوزه‌ها بر روی عملکرد استانداری کار و نظارت می‌کنند. ما به عنوان حوزه سیاسی نظارت بیشتری را اعمال خواهیم کرد و آن چه که در قانون آمده است، باید مورد توجه قرار بگیرد و باید حقوق مردم رعایت شود. فرمانداران چون مستقیماً‌ با مردم سروکار دارند حتماً نظارت بر عملکرد آنان در حوزه سیاسی انجام خواهد شد.
 
مقیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برخی از گروه‌های سیاسی از انتسابات وزارت کشور در شهرستان‌ها گله‌مندند، نظرتان در این باره چیست، گفت: ما با توجه به عملکرد فرمانداران و بخشداران عمل خواهیم کرد و بر فعالیت‌هایشان نظارت خواهیم کرد و اگر تعداد اندکی باشند که سیاست‌های دولت را رعایت نکنند، حتماً جایگزینی برای آنان انتخاب خواهد شد و آن‌هایی که نمی‌توانند خود را با سیاست‌های دولت وفق دهند، حتماً در حوزه‌های دیگر از آنان استفاده خواهد شد. حوزه فرمانداری و بخشداری بسیار حساس است و برای ما مهم این است که سیاست‌های دولت به درستی اجرا شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما استاندار استان مرکزی بودید، این استان چند فرماندار دارد و چه تعدادی را تغییر دادید، اظهار داشت: 12 نفر فرماندار دارد و هر 12 نفر نیز تغییر کرده است و فرمانداری از دولت قبل باقی نمانده است و تعدادی از فرمانداران ما کارمند دولت نبودند و دیوان محاسبات بر این مسئله اشکال گرفته بود و برخی نیز با توجه به سیاست‌های دولت باید تغییر می‌یافتند.
 
مقیمی در پاسخ به اینس وال مبنی بر اینکه نظر شما درباره انتخاب فرماندار از کادر داخلی وزارت کشور چیست، گفت: ما همواره سعی کردیم همه فرمانداران را از کادر داخلی وزارت کشور انتخاب کنیم یکی دو نفر هم هستند که به وزارت کشور منتقل خواهند شد، وزارت کشور یک وزارتخانه‌ای است که باید به طور دائم مسئولیت‌های بخشداران، ‌فرمانداران و استانداران را انتخاب کند و اگر ما بخواهیم همه این مسئولین را از سایر دستگاه‌ها بیاوریم، افرادی را به خدمت می‌گیریم که آشنایی‌شان با مسائل سیاسی بیشتر باشد.

خبر در حال تکمیل...







تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن