تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806439362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمع عاشقان محمد(ص) مقابل سفارت كشور هتاك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تجمع عاشقان محمد(ص) مقابل سفارت كشور هتاك
در پي اعتراضات گسترده جهاني در برابر اهانت مجله فرانسوي شارلي ابدو به ساحت مقدس رسول خوبي‌ها، روز گذشته جمع كثيري از دانشجويان، اعضاي جامعه پزشكي و اقشار مختلف مردم كشورمان در مقابل سفارت فرانسه تجمع كردند تا يك بار ديگر سياست‌هاي غرب را در اجراي پروژه‌هاي اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي زير سؤال ببرند.
نویسنده : زهرا چيذري 


در پي اعتراضات گسترده جهاني در برابر اهانت مجله فرانسوي شارلي ابدو به ساحت مقدس رسول خوبي‌ها، روز گذشته جمع كثيري از دانشجويان، اعضاي جامعه پزشكي و اقشار مختلف مردم كشورمان در مقابل سفارت فرانسه تجمع كردند تا يك بار ديگر سياست‌هاي غرب را در اجراي پروژه‌هاي اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي زير سؤال ببرند.

اين نخستين باري نيست كه پروژه‌هاي اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي غرب به اهانت به مقدسات ديني منتهي مي‌شود. اين بار هم در ادامه همين روند اهانت به ساحت مقدس رسول دوستي و پيام‌آور عشق حضرت محمد(ص) از سوي يك مجله فرانسوي در برابر نگراني و وحشت نظام اومانيستي غرب از روند رو به رشد گرايش به دين مبين اسلام، خشم و انزجار مسلمانان و آزادگان جهان را برانگيخته است.

در ايران نيز مردم مسلمان كشورمان طي تجمعات گوناگوني فرياد انزجار خود را از چنين هتاكي‌هايي به گوش استكبار جهاني رساندند. در ادامه اين اعتراضات مردمي، روز گذشته نيز دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران به همراه اساتيد و ساير اقشار مردمي در خيابان نوفل‌نوشاتو مقابل سفارت فرانسه تجمع كردند تا خشم خود را نسبت به بي‌حرمتي به مقدسات دين اسلام بيان كنند و اعتراض‌شان را نسبت به حمايت كشور فرانسه از هتاكان به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) نشان دهند.

 ما عاشقان محمد (ص) هستيم
قرار مقدس حضور براي دفاع از عميق‌ترين باورها و ارزش‌ها ساعت 15 روز دوشنبه بود اما عشق به ختم رسولان، مردم را از لحظاتي قبل به اين ميعادگاه عاشقانه كشيده بود. «واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «سلم لمن سالمكم حرب لمن حاربكم»، «الله اكبر»، «وزارت خارجه اقدام انقلابي»، «مرگ بر فرانسه»، «داعش؛ شارلي پيوندتان مبارك» و شعار «مرگ بر انگليس»‌شعارهايي بود كه دانشجويان و مردم حاضر در برابر سفارت فرانسه با صدايي كوبنده فرياد مي‌كردند. پلاكاردهاي «زغوغاي هيچ اجنبي نيايد خم به ابروي شمس نبي» در دستان حضار خودنمايي مي‌كرد. نه فقط خيابان نوفل‌لوشاتو كه تمامي خيابان‌هاي منتهي به سفارت فرانسه از حضور باصلابت عاشقان رسول خدا موج مي‌زد. تجمع‌كنندگان از اقشار مختلف دانشجويي و مردمي با سر دادن شعارهاي «لبيك يا رسول‌الله»، «مرگ بر هتاكين»، «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر انگليس»، خواستار پيگيري اين مسئله از سوي وزارت امور خارجه شدند.

حاضرين در اين تجمع با در دست داشتن پلاكارد، پوستر و دست‌نوشته‌هايي انزجار خود را از اقدام توهين‌آميز اين نشريه فرانسوي اعلام كردند. دانشجويان با سر دادن شعارهاي مرگ بر امريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس از حمايت‌هاي دولت‌هاي غربي از اقدام نشريه شارلي‌ابدو انتقاد كردند و خواستار اخراج حاميان تروريسم از كشور شدند. عاشقان پيامبر خوبي‌ها، پرچم‌هايي با رنگ‌هاي مختلف كه با عبارت‌هاي يامهدي ادركني و محمد رسول‌الله مزين شده بود، در دست داشتند. همچنين پلاكاردهايي كه روي ‌آنها عبارت I LOVE YOU MOHAMMAD، مرگ بر هتاكين نوشته شده بود در اين جمع باشكوه خودنمايي مي‌كرد.

 تناقض آشكار فرانسه در رفتار و گفتار
احمد توكلي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تجمع دانشجويان كه در اعتراض به توهين نشريه فرانسوي شارلي ابدو در مقابل سفارت اين كشور برگزار شد، گفت: غرب ادعا مي‌كند مدافع حقوق بشر است و در همان حقوق بشر آمده است كه انسان‌ها در انتخاب عقيده‌هاي مختلف آزاد هستند و بايد به عقيده‌هاي افراد احترام گذاشت. وي ادامه داد: شما به ادعاي خودتان مي‌گوييد كه هركس حق دارد عقيده خود را داشته باشد و نمي‌توان به آن توهين كرد، پس چگونه اجازه مي‌دهيد به عقايد مسلمانان توهين ‌شود؛ اين يك تناقض آشكار در رفتار دولت فرانسه است.
به گفته اين نماينده مجلس، اينكه عده‌اي به داخل يك نشريه بريزند و در آنجا كشتار انجام دهند، ثمره اقدامات فرانسه است. اين حركت به احتمال زياد نقشه خود غربي‌هاست تا اسلام را بدنام كنند زيرا اين كشور از همين تروريست‌ها در عراق، سوريه و ديگر نقاط حمايت كرده است.  توكلي در ادامه با انتقاد از عملكرد وزارت امور خارجه پس از توهين نشريه فرانسوي به ساحت پيامبر گفت: آيا آن اهانت به ساحت پيامبر يك «آخ»از سوي وزارت امور خارجه نمي‌خواست كه شما آن سفر غيرخوشايند را انجام داديد؟

 روسياهي مدعيان آزادي
علي عبدي، عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان هم در اين تجمع با اشاره به توهين‌هايي كه امروز به مسلمانان در كشورهاي اروپايي مي‌شود، گفت: شايسته است مسئولان كشورها برخوردي شايسته و انقلابي داشته باشند. وي تصريح كرد: چرا كشورهايي كه خود را مدعي آزادي بيان مي‌دانند، كشيدن كاريكاتور پيامبر اسلام را آزاد ولي ساختن مسجد را ممنوع مي‌كنند. چرا در اين كشورها اجازه بيان مباحثي پيرامون هولوكاست و اهانت به رژيم‌ صهيونيستي را نمي‌دهند.
محسن ميرحاجي، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران نيز در تجمع اعتراضي دانشجويان در مقابل سفارت فرانسه ضمن محكوم كردن اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوي گفت: مردم و دانشجويان اينجا جمع شده‌اند كه به سفير بي‌كفايت فرانسه بگويند «لبيك يا محمد» و بگويند كه اگر سفارت فرانسه را خراب نمي‌كنند به خاطر فرمان امام(ره) و رهبر‌شان است.  وي افزود: ما هميشه پشت سر پيامبر‌مان هستيم. از آقاي ظريف و دستگاه ديپلماسي توقع اقدام انقلابي نداريم ولي مي‌خواهيم حداقل با نماينده شيطان بزرگ قدم نزند و سفير فرانسه را از كشور اخراج كند.  علي پهلوان، دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان نيز در اين تجمع گفت: از قوه قضائيه مي‌خواهيم ضمن پيگيري قضايي اقدام توهين‌آميز اين نشريه فرانسوي اقداماتي انجام دهد تا ديگر به مقدسات مسلمانان توهين نشود.  وي با اشاره به حمايت انگليس، عربستان و امريكا از داعش و القاعده افزود: اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوي به پيامبر اسلام و مقدسات اسلامي نتيجه‌اي جز ناامن‌ ساختن كشورهاي غربي و تشكيل گروه‌هاي تروريستي ندارد. وي تصريح كرد: 1400 سال است كه اسلام به عنوان دين صلح، برابري و برادري، همه را به عدالت، مهرباني و خداپرستي دعوت مي‌كند.

 بيانيه پاياني؛ اخراج سفير فرانسه از ايران
حجت‌الاسلام احمد پناهيان، استاد حوزه و دانشگاه كه در جمع دانشجويان و معترضان توهين به ساحت مقدس پيامبر حضور يافته بود، اقدامات و توهين‌ها را باعث افزايش خشم انقلابي مسلمانان دانست و اظهار داشت: امريكا اگر خود را در معرض نابودي نمي‌ديد هرگز دست به چنين جناياتي نمي‌زد و ما از اين پس تا مرگ امريكا را نبينيم لحظه‌اي دست از مبارزه برنمي‌داريم.
وي با تأكيد بر اينكه ما تا نابودي كامل استكبار جهاني از پاي نمي‌نشينيم، افزود: پيامبر ما رسول رحمت است اما نه براي كفار و همراهان استكبار.
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه اسلام توانسته كمر ديپلمات‌هاي غربي را شكسته و همه آنها را ذليل كند، اظهار داشت: هم‌اكنون غيرمسلمانان نيز در تجمع‌هاي اعتراضي خود مي‌گويند كه از اسلام الگو گرفته‌اند.
اين تجمع با قرائت بيانيه‌اي در محكوميت اين اقدام به كار خود پايان داد. دانشجويان و مردم انقلابي در بيانيه پاياني تجمع مقابل سفارت فرانسه از رئيس‌جمهور خواستند واكنش درخوري نسبت به حركت نسنجيده وزير امور خارجه ابراز داشته و وزارت خارجه را ملزم به اخراج سفير فرانسه از كشورمان كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن