تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798722557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟
کارتهای اعتباری شما دیگر موضوعیت ندارد. خرید بلیط مترو و اتوبوس؛ باز هم بی معنا میتواند باشد. دیگر در فروشگاه ها نیازی به استفاده از پول نقد و کارت اعتباری ندارید. شما قربانی سرقت نیستید. قربانی آینده هستید. آینده ای که در آن کیف پول و پول نقد، کارت اعتباری، بلیط قطار و اتوبوس و ... همگی دیجیتالی شده و در گوشی هوشمند شما قرار دارند.
کد خبر: ۴۶۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ - 19 January 2015



امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟
کارتهای اعتباری شما دیگر موضوعیت ندارد. خرید بلیط مترو و اتوبوس؛ باز هم بی معنا میتواند باشد. دیگر در فروشگاه ها نیازی به استفاده از پول نقد و کارت اعتباری ندارید. شما قربانی سرقت نیستید. قربانی آینده هستید. آینده ای که در آن کیف پول و پول نقد، کارت اعتباری، بلیط قطار و اتوبوس و ... همگی دیجیتالی شده و در گوشی هوشمند شما قرار دارند.
به گزارش «تابناک» به NFC یا Near field Communications خوش آمدید! ارتباطی از راه نزدیک به وسیله WiFi که شاید همین الان نیز در گوشی هوشمند شما وجود دارد و به زودی قرا است در سطح جهانی و با تاخیر البته در ایران، به یکی از ابزارهای پرکاربرد در گوشی های هوشمند تبدیل شود. در واقع NFC یکی از ویژگیها و امکاناتی است که اگر به قابلیت های آن اشراف داشته باشیم، قطعا گوشی هوشمند بعدی خود را با توجه به وجود یا عدم وجود این امکان انتخاب خواهیم کرد. فراموش نکنید که بسیاری از انتقادات کاربران آیفون به عدم وجود قابلیت در این هوشمند بوده است. در این گزارش سعی میکنیم به شکل خلاصه قابلیت ها و امکانات مربوط به NFC را توضیح دهیم تا بهتر بتوانیم با آینده تجارت و اقتصاد دیجیتالی آشنا شویم:
امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟

قابلیت NFC چیست؟ کلید دریافت معنی و کاربرد NFC در خود واژه است: Near Field Communications یا ایجاد ارتباط از نزدیک. در واقع NFC مجموعه ای از یکسری استاندارد در دستگاه های قابل حمل است و به آنها اجازه بر قراری ارتباط رادیویی Peer to Peer میدهد که نتیجه آن رد و بدل شدن داده ها از طریق قرار دادن آنها در کنار هم یا چسباندن آنها به هم است. به شکل خلاصه NFC عبارت است از برقراری ارتباط بین دستگاه های نزدیک به هم است:
امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟

NFC خود ناشی از RFID است. RFID یا Radio Frequency Identification تکنولوژی است که فروشگاه های بسیار بزرگ و شرکت های حمل و نقل برای رصد کالاها از آن استفاده میکنند و امواج الکترومعناطیس را برای تبادل اطلاعات به کار میگیرد. NFC یک تکنولوژی کاملا مشابه است که تنها تفاوت آن این است که برای گوشی های هوشمند در دست مشتریان بهینه سازی و استاندارد شده است. این استانداردها توسط گروهی با نام NFC Forum تعریف و تبیین شده که مجموعه از نوکیا، سونی و Philips هستند. پس اگر گوشی هوشمند شما به NFC مجهز باشد، قادر به برقراری ارتباط با سایر گوشی های هوشمند واجد NFC یا دستگاه های رادار NFC است:
امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟

NFC چگونه کار میکند؟ تا اینجا متوجه شدیم که NFC وسیله ای برای فرستادن داده ها از طریق امواج رادیویی است. از این دیدگاه شبیه به WiFi و بلوتوث است. اما از بلوتوث بسیار سریع تر است و از طریق ایجاد مدار الکتریکی دو دستگاه را با هم ارتباط میدهد. برای مثال سامسونگ Beam از NFC برای ارتباط گوشی های هوشمند و سپس از بلوتوث برای انتقال داده ها استفاده میکند. NFC با دستگاه هایی سر و کار دارد که متکی بر انرژی خود برای عملکرد نیستند. مانند رادار های بلیط الکترونیکی. فرکانس تبادل داده NFC برابر با 13.56 MHz است. در حال حاضر سه استاندارد برای عملکرد NFC وجود دارد: حالت Peer to Peer که به دو دستگاه اجازه تبادل اطلاعات را میدهد؛ حالت Read/Write که به یک دستگاه فعال اجازه برداشت اطلاعات از یک دستگاه منفعل را میدهد؛ و حالت شبیه ساز کارت که به شما امکان میدهد دستگاه NFC مانند گوشی هوشمند را به عنوان یک کارت اعتباری و یا کارت بلیط الکترونیک استفاده نمایید:
امکان NFC در گوشی هوشمند و موارد استفاده آن چیست؟

کاربرد های NFC حال و با همه این تفاسیر باید پرسید که NFC چه کار بردی دارد و چرا برای بسیاری از کاربران وجود آن در گوشی هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است؟ همانگونه که ذکر شد شاید ساده ترین راه استفاده از این ابزار برای برقراری ارتباط از راه نزدیک برای تبادل اطلاعات همچون بلوتوث باشد. اما این مورد اساسا چیز جدیدی نیست. آنچه NFC را به یک ابزار پرکاربرد تبدیل میسازد، آینده تجارت الکترونیک است. کافی است تصور کنید که گوشی هوشمند شما بعد از خرید از یک سوپرمارکت و یا فروشگاه بزرگ نقش کارت اعتباری شما را بازی کند، و یا به عنوان بلیط الکترونیک مترو یا اتوبوس آن را به دستگاه رادار نشان دهید. این کارها هم البته چندان جدید نیست و باید گفت NFC ارتباط زیادی با IOT یا Internet of things دارد به این معنی که NFC شما را در آینده نزدیک قادر میسازد که دستگاه های هوشمند منزل خود را با آن هدایت کنید. همه اینها به این معنی است که در آیند ه نزدیک NFC گوشی هوشمند شما را به تبدیل به یک ابزار بسیار مهم خواهد ساخت و در نتیجه این امر باید گفت خسران از دست دادن گوشی هوشمند نیز چند برابر خواهد بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن