تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820225727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شواهد جديد تر از همكاري تل‌آويو با داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شواهد جديد تر از همكاري تل‌آويو با داعش
تنها چهار روز پس از اينكه گزارش‌هاي معتبري درباره همكاري گسترده نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي با گروه‌هاي تكفيري در جنوب سوريه منتشر شد سرويس‌هاي امنيتي اين رژيم براي منحرف كردن افكار عمومي اعلام كردند كه يك شبكه متعلق به داعش را در داخل سرزمين‌هاي اشغالي منهدم كرده‌اند.


تنها چهار روز پس از اينكه گزارش‌هاي معتبري درباره همكاري گسترده نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي با گروه‌هاي تكفيري در جنوب سوريه منتشر شد سرويس‌هاي امنيتي اين رژيم براي منحرف كردن افكار عمومي اعلام كردند كه يك شبكه متعلق به داعش را در داخل سرزمين‌هاي اشغالي منهدم كرده‌اند.
به گزارش جوان، شين بت (آژانس امنيت داخلي رژيم صهيونيستي) از بازداشت هفت عرب ساكن سرزمين‌هاي اشغالي به اتهام تشكيل شاخه‌اي از داعش خبر داد. بنابر اعلام شين بت، اين هفت نفر كه بين 22 تا 40 ساله و از منطقه شمالي الجليل هستند دو ماه پيش دستگير شدند و به بازجويان اسرائيلي گفته‌اند كه سال گذشته شاخه‌اي از داعش را در اراضي اشغالي تشكيل داده‌اند. هر چند منابع امنيتي رژيم صهيونيستي مشخص نكرده‌اند كه چرا پس از گذشت دو ماه از دستگيري اين افراد اين خبر اعلام مي‌شود اما انتشار اين خبر دو روز پس از گزارش پايگاه خبري المانيتور درباره همكاري رژيم صهيونيستي با گروه‌هاي تكفيري در جنوب سوريه سؤال‌هاي زيادي را ايجاد كرده‌است.
روز چهارشنبه هفته گذشته پايگاه معتبري المانيتور طي گزارشي كه به صورت گسترده در ميان كارشناسان و رسانه‌ها بازتاب داشت از همكاري رژيم صهيونيستي با يك گروه تكفيري در منطقه قنيطره واقع در جنوب سوريه پرده برداشت. بر اساس اين گزارش ارتباط بين تكفيري‌ها و ارتش رژيم صهيونيستي از ماه سپتامبر سال گذشته ميلادي شدت بيشتري يافت. فردي با نام مستعار به المانيتور گفته است: «نبرد براي تصرف قنيطره در ۲۷ سپتامبر بعد از هماهنگي و ارتباطات ابودردا، فرمانده جبهه النصره در اين منطقه و طرف اسرائيلي صورت گرفت.»‌
بنا بر گفته يكي از فرماندهان گروه ارتش آزاد سوريه كه خود نيز در اين درگيري‌ها شركت داشته، طرف اسرائيلي نقشه‌هاي مربوط به منطقه مرزي و نقاط استراتژيك براي ارتش سوريه را در اختيار جبهه النصره قرار داده است. بنابر گفته محمد قاسم كنترل منطقه قنيطره با هماهنگي ابودردا با اسرائيلي‌ها صورت گرفته و طي اين نبرد، اسرائيلي‌ها بسياري از پايگاه‌هاي ارتش سوريه را به شدت گلوله‌باران كردند و يكي از هواپيماهاي ارتش سوريه را كه قصد داشت به اين گروه وابسته به القاعده حمله كند، سرنگون كردند. در همين حال، شبكه خبري «الميادين» به نقل از يك منبع «ويژه» اعلام كرد كه يك بالگرد اسرائيلي، روز يك‌شنبه، دو موشك به نقطه‌اي در جنوب سوريه شليك كرد. بنا بر گزارش الميادين، اين بالگرد اسرائيلي، نقطه‌اي در شهرك «مزرعه الامل» در قنيطره در جنوب سوريه را هدف قرار داد. هنوز مشخص نيست اين بالگرد چه چيزي را هدف قرار داده است اما اين اولين بار نيست كه ارتش صهيونيستي در اين منطقه با هدف كمك به تروريست‌ها وارد عمل مي‌شود. اين تحولات در حالي رخ مي‌دهد كه پيشتر نيز در اواسط آذر ماه روزنامه صهيونيستي هاآرتص، گزارش‌هاي ناظران سازمان ملل از بلندي‌هاي اشغالي جولان در طول 18 ماه گذشته، نوع و مدت همكاري رژيم صهيونيستي با شورشيان سوريه را فاش كرد. بنابر نوشته روزنامه هاآرتص، اين گزارش‌ها به 15 عضو شوراي امنيت سازمان ملل ارائه شده است.
از سوي ديگر، انتشار دستگيري افراد متعلق به داعش همزمان با تلاش رژيم صهيونيستي براي بهره‌برداري از حمله‌به مجله شارلي ابدو در پاريس صورت مي‌گيرد. مقامات تل‌آويو از آن زمان تاكنون تلاش كرده‌اند تا مقامات اروپايي را متقاعد كنند كه دشمني مشتركي دارند بنابراين انتشار فعاليت داعش در سرزمين‌هاي اشغالي مي‌تواند به اين فرضيه صهيونيست‌ها كمك كند.
  سناتورهاي جنگ‌طلب در منطقه
هيئتي از سناتورهاي امريكايي به رياست جان مك كين به عنوان بخشي از سفر خاورميانه خود با هدف آموزش تروريست‌هاي سوري، به طور جداگانه با وليعهد عربستان سعودي و امير قطر ديدار كردند. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، «‌جان مك كين‌»، سناتور جمهوري خواه امريكا از ايالت آريزونا در پيامي در توييتر رسمي خود نوشت: اين هيئت سناتورهاي امريكايي با «‌احمد الجربا‌»، رئيس پيشين ائتلاف مخالفان سوريه و فرمانده برنامه تجهيز و آموزش مخالفان سوري درعربستان سعودي ديدار كردند. عكس منتشر شده‌اي در صفحه توييتر جان مك‌كين مشخص بود كه نشان داد اين سناتورها در حال صرف غذا با اعضاي سلطنتي عربستان سعودي هستند. اين سناتورهاي امريكايي همچنين با شيخ تميم بن حامد آل ثاني، امير قطر ديدار كردند. خبرگزاري رسمي قطر گفت: آنها درباره روابط قطر و امريكا و راه‌هاي توسعه آنها مذاكره كردند. اين خبرگزاري افرود: اين هيئت شامل «‌ليندسي گراهام‌»، سناتور جمهوري خواه از جنوب كاليفرنيا، «‌جو دانلي‌»، سناتور دموكرات از ايالت اينديانا، «‌آگوس كينگ‌»، سناتور مستقل از ايالت مين و «‌تيم كين‌»، سناتور دموكرات از ايالت ويرجينيا بود كه همه اين سناتورها جزو كميته نيروهاي مسلح سنا به رياست جان مك كين هستند. مك كين پيش از اين نيز در اوايل بحران سوريه به صورت غيرقانوني از طريق مرز تركيه وارد شمال آن كشور شد و با تروريست‌ها ديدار كرد.
همزمان با سفر مك كين به منطقه وزراي خارجه انگليس و امريكا پنج‌شنبه هفته جاري در لندن ميزبان كشورهاي عضو ائتلاف بين‌المللي به اصطلاح ضد داعش خواهند بود. به گزارش خبرگزاري فرانسه، مذاكرات يك روزه به ميزباني جان كري، وزير خارجه امريكا و فيليپ هاموند، وزير خارجه انگليس با حضور وزراي خارجه حدود 20 كشور از جمله كشورهاي عربي برگزار مي‌شود و قرار است درباره پيشرفت‌ها در مقابله با تروريست‌هاي داعش كه مناطق گسترده‌اي از عراق و سوريه را تصرف كرده‌اند، بحث و گفت‌وگو شود. اين كشورها در حالي در لندن جمع خواهند شد كه عملكرد آنها نه تنها نتوانسته به داعش ضربه‌اي وارد كند بلكه گزارش‌هاي منابع عراقي حتي از كمك‌هاي امريكا به داعش حكايت دارند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن