تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798509840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل محیط زیست استان البرز: واحد کاهش آلودگی هوا در ساوجبلاغ افتتاح می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل محیط زیست استان البرز:
واحد کاهش آلودگی هوا در ساوجبلاغ افتتاح می‌شود
مدیرکل محیط زیست استان البرز از افتتاح واحد کاهش آلودگی هوا در ساوجبلاغ خبر داد.

خبرگزاری فارس: واحد کاهش آلودگی هوا در ساوجبلاغ افتتاح می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت 29 دی روز هوای پاک برنامه‌هایی به این منظور تدارک دیده شده است. وی ادامه داد: با صرف هزینه 2 میلیارد تومانی واحد ماهش آلودگی هوا در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول تأکید کرد: در این راستا همچنین هشت سیستم کنترل آلودگی هوا نیز در واحدهای تولیدی شهر صنعتی اشتهارد نیز راه‌اندازی می‌شود.
محمدی در ادامه سخنان خود از آموزش 7 هزار دانش‌آموز و تعیین 30 مدرسه سبز در البرز خبر داد و گفت: با توافق‌نامه همکاری که با آموزش و پرورش البرز به امضا رسیده آموزش‌های محیط زیست به دانش‌آموزان فرا داده می‌شود.
این مسئول تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که آموزش‌های محیط زیستی از دوران کودکی آغاز شود که در این راستا با تعاملاتی که با آموزش و پرورش استان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی منعقد شده کارشناسان مربوطه را به مدارس در این استان اعزام خواهیم کرد.
محمدی افزود: بر این اساس طی 2ماه گذشته تعداد 7 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند. * خودروها مهم‌ترین عامل آلوده کننده هوا هستند
وی با اشاره به وجود نواقص در سیستم حمل و نقل عمومی گفت: عمده‌ترین منابع سیال آلاینده خودروها هستند.
مدیرکل محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بار مضاعفی از آلودگی را به استان تحمیل می‌کند که با تصویب شورای شهر کرج مبلغ 4میلیارد تومان برای نصب فیلتر یا کاتالیزور و خرید 100 دستگاه اتوبوس هزینه شده است. * 4 هزار واحد صنعتی و تولیدی در البرز فعال است این مسئول به فعالیت 4 هزار واحد صنعتی و تولیدی اشاره و تصریح کرد: برخی صنایع دارای شناسنامه و برخی دیگر فاقد شناسنامه می‌باشند که از این میان دو سوم خارج از شهرک‌های صنعتی هستند که نظارت محیط زیست بر فعالیت آنان سخت و دشوار است.
محمدی گفت: علاوه بر انتقال واحدهای اقماری شاهد تاسیس شهرک‌های جدید صنعتی می‌باشیم که این خود معضلی سنگین برای استان است که علاوه بر مزاحمت برای ساکنین منطقه بار آلودگی فراوانی را به همراه دارد.
این مسئول ادامه داد: تیمی برای نظارت و پایش واحدهای صنعتی در البرز تشکیل شده که تاکنون 100 واحد بزرگ مقیاس به صورت محسوس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که با تعامل دادستان شهرستان‌ها برخورد قانونی و حقوقی را با متخلفین داریم.
به گفته محمدی بیش از 10 واحد از طرف محیط زیست تذکر دریافت کرده‌اند که درصورت توجه نکردن اقدام به تعطیلی آنها می‌کنیم. * تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع البرز است
مدیر کل محیط زیست استان البرز با تاکید بر تعطیلی پنجشنبه‌ها افزود: لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها براساس ردی دیوان اداری و براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان بوده و سپس به تصویب شورای عالی کشور برسد و این شورا تنها پایتخت را تعطیل کرده است و یکی از دلایل آن آلودگی هوا است.
وی در همین راستا بیان داشت: گزارشی درخصوص کیفیت هوا با توجه به تعطیلی پنجشنبه‌ها در سال‌های 91 و 92 و نه ماهه اول سال 93 تهیه و به استانداری البرز ارائه شد که براساس این گزارش در سال 92 نسبت به 91 میزان 4 درصد و در سال 93 میزان 10 درصد روزهای پاک افزایش یافته است.
همچنین این مسئول با اشاره به عقب ماندگی 10 الی 15 ساله در رابطه با مدیریت فاضلاب‌های خانگی و صنعتی یادآور شد: 95 درصد فاضلاب‌های خانگی وارد محیط زیست می‌شود و سلامت و بهداشت مردم را به خطر می‌اندازد و منابع آب‌های زیرزمینی و خاک را آلوده می‌کند.
محمدی ضمن تکذیب بر تغییر کاربری 70 به 30باغ سیب خاطرنشان کرد: به مردم قول می‌دهیم که باغ سیب دست نخورده باقی می‌ماند و تصمیم بر این شده تا برای بخش از بین رفته باغ، توسط شهرداری یا مالک که بنیاد مستضعفان است، احیای لازم صورت گیرد.
مدیرکل محیط زیست البرز کشتن سگ‌های ولگرد را امری دور از شأن انسانیت دانست و تصریح کرد: انجام این کار ترویج خشونت‌های محیط زیستی و احتمال انتشار آلودگی توسط سگ‌ها می‌باشد و با تعاملات شهرداری کرج مدت دو الی سه ماه پناهگاهی در حلقه دره ایجاد شده و تعداد 300 قلاده سگ در این مکان زندگی می‌کنند. *دو و سه دهم بنزین یورو چهار در البرز مصرف می‌شود وی با اشاره به مصرف دو و سه دهم بنزین یورو چهار در البرز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 در کرج، فردیس، ‌نظرآباد و هشتگرد به طور کامل بنزین یورو چهار توزیع شده و اثر خوبی در کیفیت و پاکیزگی هوا داشته است. انتهای پیام/2302/ن۴۰

93/10/28 - 15:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن