تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799136741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاينه فني تا 23 درصد در كاهش آلودگي هوا مؤثر است/ استاندارد مراکز معاينه فني تهران مطابق اروپا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۵۰ب.ظ)
معاينه فني تا 23 درصد در كاهش آلودگي هوا مؤثر است/ استاندارد مراکز معاينه فني تهران مطابق اروپا است مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اعلام اين كه در تمام دنيا زمان معاينه فني حداكثر سه سال است، گفت: اين در حالي است كه در کشور ما که هيچ يک از مسؤولان ادعاي به روز بودن تكنولوژي توليد خودرو را ندارند، زمان معاينه فني پنج سال است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس ولي آذروش، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهرانريال افزود: پنج‌ساله شدن معاينه فني خبط و خطاي آشکاري بود که در مجلس هشتم به تصويب رسيد و يکي از نتايج آن اين است که سال گذشته در تهران تنها 3 روز هواي پاک داشتيم و 3700 مورد مرگ مشکوک به دليل آلودگي هوا در اين کلان‌شهر به ثبت رسيد.
وي با تأکيد بر اين‌که با پيگيري‌هاي صورت گرفته، لايحه‌اي تنظيم و به مجلس ارائه شد تا بازه معاينه فني به دو سال باز گردد که اميدواريم با حمايت نمايندگان اين طرح به‌زودي به تصويب برسد، اعلام کرد: نکته غيرقابل‌انکار اين است که اکثر خودروهاي توليد داخل و به‌ويژه موتورسيکلت‌هاي داخلي استاندارد نيستند که بخش اعظم آلودگي هوا نيز به همين دليل است.
مديرعامل ستاد معاينه فني با اشاره به اين‌که باوجود تردد صدها هزار دستگاه موتورسيکلت فاقد معاينه، در حال حاضر 10 مرکز معاينه فني موتورسيکلت بدون مراجعه‌کننده در تهران داريم، اظهار کرد: بر اساس آخرين مطالعات، انجام معاينه فني مي‌تواند تا 23 درصد در کاهش آلودگي هوا مؤثر باشد، چراکه يکي از آزمون‌هايي که در مراکز معاينه فني انجام مي‌شود، تست آلايندگي دود خروجي از اگزوزهاست.
آذروش بابيان اين‌که گازهاي منواکسيد کربن، دي اکسيد کربن و هيدروکربن‌هاي خروجي از اگزوز در تست آلايندگي سنجيده مي‌شوند و بر اساس اين سنجش، مقدار توليد گاز سمي منواکسيد کربن در مقايسه با گاز سرطان‌زاي هيدروکربن چند برابر است، تصريح کرد: چند سال قبل قطعه کنيستر توسط يکي از خودروسازان حذف شد و در حال حاضر يکي از خودروهاي پر تيراژ بدون رفع ايراد، در حال تردد و انتشار آلايندگي هستند.
وي با تأکيد بر اين‌که در 9 ماهه امسال، 245 هزار دستگاه خودرو به مراکز 14 گانه معاينه فني تهران مراجعه کرده‌اند که 53 هزار دستگاه خودرو مردود و پس از رفع ايراد موفق به اخذ برچسب معاينه فني شده‌اند، اضافه کرد: به بيان ديگر، 22 درصد خودروهاي مراجعه‌کننده در آزمون‌هاي معاينه فني در نوبت اول مردود شده‌اند.
مديرعامل ستاد معاينه فني با اشاره به اين‌که از دو و نيم ميليون دستگاه خودروي مشمول معاينه فني در سال 92 تنها يک‌ميليون دستگاه خودرو به مراکز معاينه فني مراجعه نموده‌اند، اظهار کرد: از اين تعداد 500 هزار دستگاه خودرو به مراکز مکانيزه معاينه فني تهران و 500 هزار دستگاه نيز به مراکز معاينه فني اطراف تهران مراجعه کرده‌اند.
آذروش با بيان اين که معاينه فني خودرو در مراکز معاينه فني تهران مطابق استانداردهاي روز دنيا و استاندارد کشورهاي اروپايي نظير آلمان و انگلستان است، تصريح کرد: کليه خودروهايي که به مراکز معاينه فني مراجعه مي‌کنند با دستورالعمل واحد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و قطعاً نمي‌توان خودروهاي خارجي با استانداردهاي بالا را با خودروهاي داخلي با استانداردهاي پايين مقايسه کرد.
وي با تأکيد بر اين‌که در ارزيابي خودروها بايد شاخص‌هايي نظير مقدار متوسط پيمايش، کاربري خودرو، نحوه رانندگي و ... مورد ارزيابي قرار گيرد، اضافه کرد: به‌ عنوان‌ مثال، تاکسي با پيمايش 200 هزار کيلومتر در سال به علت پيمايش بالا و فرسايش بيشتر قطعات خودرو در مقايسه با يک خودروي معمولي، مسلماً نواقص بيشتري خواهد داشت.
دستگاه‌هاي نظارتي با مراکز صدور برچسب تقلبي معاينه فني برخورد کنند
مديرعامل ستاد معاينه فني با اشاره به اين‌که در حال حاضر 28 درصد از مردودي‌ها در مراکز معاينه فني مربوط به گازهاي آلاينده خروجي از اگزوز است، اظهار کرد: متأسفانه صدور کارت و برچسب معاينه فني بدون حضور و رؤيت خودرو در مراکزي خارج از 22 منطقه تهران وجود دارد و بايد دستگاه‌هاي نظارتي با چنين مراکزي که باجان مردم بازي مي‌کنند، برخورد نمايند.
آذروش بابيان اين‌که به‌زودي مسئله صدور کارت و برچسب معاينه فني بدون حضور و رؤيت خودرو با استقرار سامانه يکپارچه معاينه فني در مراکز مکانيزه معاينه فني سراسر کشور ساماندهي مي‌شود، تصريح کرد: اين سامانه قابليت ارتباط ديتا بانک معاينه فني با ديتا بانک پليس رادار است و به اين وسيله پليس مي‌تواند نسبت به اعمال قانون در مورد خودروهاي فاقد معاينه فني به‌صورت نرم‌افزاري اقدام کند.
وي در پايان با تأکيد بر اين‌که موارد کنترلي در مراکز معاينه فني تهران بر اساس دستورالعمل‌هاي اروپايي انجام مي‌شود، خاطرنشان کرد: ايجاد وحدت رويه در اين مراکز و سخت‌گيرانه کردن حدود مجاز مطابق با کشورهاي صاحب فناوري از اولويت بالاتري نسبت به تغيير شاخص‌هاي ارزيابي برخوردار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن