تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799525705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود ضريب خوداتکايي بخش کشاورزي، 10 سال زمان نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۵۰ب.ظ)
برگزاري اولين دوره آموزشي بخش کشاورزي براي رسانه ها؛ بهبود ضريب خوداتکايي بخش کشاورزي، 10 سال زمان نياز دارد معاون وزير جهاد کشاورزي در اولين دوره آموزشي خبرنگاران حوزه کشاورزي از نبود قوانين مناسب براي صادرات محصولات کشاورزري گلايه کرد و خواستار تغيير قوانين تجارت در کشور شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اولين دوره آموزشي کشاورزي براي اصحاب رسانه با محوريت امور دامي در وزارت جهاد کشاورزي برگزار شد.
در ابتداي اين دوره آموزشي، رمضان نژاد مدير کل روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي، با اعلام اين مطلب که بر اساس تصميم شوراي عالي اطلاع رساني دولت، قرار است از اين پس، کليه خبرنگاران رسانه ها با فعاليت هاي حوزه هاي خود به صورت تخصصي آشنا شوند، از ادامه دار بودن اين نشست ها تا پايان سال خبر داد.
وي خبرنگاران را همکاران قلم به دست روابط عمومي ها دانست و از رسانه ها به عنوان تغيير دهندگان فرهنگ هاي غلط يک جامعه نام برد.
بعد از رمضان نژاد نوبت به دکتر حسن رکني، معاون امور دام وزير جهاد کشاورزي رسيد تا در مورد حوزه فعاليتي خود دست به روشن گري بزند.
ضريب خوداتکايي اولين مبحثي بود که رکني به آن ورود کرد.
کاهش 20 درصدي ضريب خوداتکايي بخش کشاورزي در دولت گذشته
معاون وزير کشاورزي با اشاره به اين مطلب که در پايان کار دولت هشتم، ضريب خوداتکايي در بخش کشاورزي 85 درصد بود، گفت: متاسفانه در زمان تحويل گرفتن امور از دولت قبل با آماري عجيب در بخش کشاورزي برخورد کرديم که حاکي از کاهش بيش از 20 درصدي ضريب خوداتکايي در بخش کشاورزي بود.
وي ادامه داد: در حال حاضر ضريب خوداتکايي بخش کشاورزي در ايران، کمتر از 65 درصد است و براي رسيدن به آمار سال 83 نياز به يک برنامه 10 ساله است.
رکني از دستوز صريح رييس جمهور براي افزايش ضريب خوداتکايي در بخش هاي مختلف کشاورزي خبر داد و افزود: در تمام بخش هاي کشاورزي براي رسيدن به اين مهم تعاريفي شکل گرفته است که بر اساس اين تعاريف به دنبال تغيير روند فعلي در کمتر از 10 سال هستيم.
قوانين صادراتي کشور، نيازمند يک تغيير اساسي است
اين مقام مسئول با اشاره به نبود قوانين مناسب در بخش صادرات کشور، تاکيد کرد: تجار ايراني و خارجي که به دنبال داد و ستد با ايران هستند، اولين مانع سر راه را نبود قوانين روشن در تجارت ايران مي دانند و از تغيير ناگهاني شرايط ورود و خروج کالا و محصولات کشاورزي از کشور گله مند هستند.
وي خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: ما بايد با کمک يکديگر 2 کار مهم را انجام دهيم؛ اول اينکه براي تصويب يک قانون کارآمد و مناسب براي بخش تجارت بين الملل تلاش کنيم و در ادامه نگاه و فرهنگ مردم را به موضوعات مرتبط با بخش کشاورزي تغيير دهيم.
رکني تصريح کرد: بسياري از کشورها در بازار هاي جهاني هم به عنوان يک وارد کننده و هم به عنوان يک صادر کننده شناخته مي شوند يعني؛ در حالي که گندم صادر مي کنند در صورت لزوم مقداري گندم نيز وارد مي کنند و اين مهم باعث مي شود در بازار بين الملل روند مناسبي را طي کنند.
وي در مورد بازار بذر کشاورزي و وضعيت کشورهاي صادر کننده و وارد کننده اين نهاده کشاورزي گفت: در جهان نام 5 کشور هم در ليست وارد کنندگان بذر و هم در ليست صادرکنندگان بذر قرار دارد و اين همان موضوعي است که ما بر روي آن تاکيد داريم.
معاون وزير جهاد خاطرنشان کرد: در موضوع صادرات بايد حواسمان باشد که درصد محصولي که صادر مي کنيم بر ميزان واردات آن محصول بچربد و اين يعني يک توازن مثبت به سود کشاورزي، که ما خواهان آن هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن