تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820040627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محرومیت 3 ماهه 6 پزشک متخلف


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دکتر محمد جهانگیری گفت:
محرومیت 3 ماهه 6 پزشک متخلف
دبیر ستاد نظارت بر تعرفه‌های پزشکی ضمن تشریح نظارت‌های انجام شده بر اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت، از کاهش چشمگیر تخلفات تعرفه‌ای خبر داد.




به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از کیهان، دکتر محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به بازرسی و نظارت بر اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: از 15 آبان تا 23 دی‌ماه 320 مورد بازدید فعال از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود صورت گرفته و 2 هزار و 150 پرونده بررسی شده است.
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی همچنین سامانه 1690 را از دیگر تدابیر اندیشیده شده جهت نظارت بر گام سوم طرح تحول عنوان کرد و گفت: تماس‌های دریافتی از این سامانه بررسی و به کل استان‌ها ارجاع داده شده است که هرچند در این مرحله بخش بستری مدنظر بوده اما به شکایت‌های بخش سرپایی نیز رسیدگی شده است.
4 پزشک و 5 موسسه پزشکی متخلف در تهران
به گفته جهانگیری در تهران کل پرونده‌های مورد بررسی 53 مورد بوده است که از این تعداد 38 پرونده به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی ارجاع شده است. از این تعداد نیز 11 مورد مربوط به پزشکان بوده که 4 مورد آن مربوط به تهران و 4 مورد در حال بررسی است، همچنین برای 3 مورد نیز منع تعقیب صادر شده است.
وی افزود: 27 مورد از پرونده‌ها مربوط به موسسات بوده است. میانگین دریافتی موسسات زیر یک میلیون و پزشکان کمتر از 2 میلیون تومان بوده است. در مجموع به دنبال بررسی‌های صورت گرفته در پرونده‌های مذکور 6 حکم برای پزشکان صادر شده است که 4 مورد آن مربوط به تهران و دو مورد نیز مربوط به سایر استان‌ها بوده است.
معاون نظارت برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی درباره احکام صادر شده برای پزشکان نیز گفت: برای این 6 پزشک محرومیت 3 ماهه صادر شده است، اما جریمه‌هایی هم بوده که براساس قوانین تعزیرات انجام خواهد شد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: هرچند که در قانون مراحل محکومیت‌ها مشخص شده اما سازمان نظام پزشکی به دنبال اجرای گام سوم طرح تحول نظارت‌ها را به صورتی سختگیرانه شروع کرده است به طوری که قبل از ارائه تذکر محرومیت از طبابت را در نظر دارد. این محرومیت‌ها از 3 ماه آغاز شده و در صورت تکرار تخلف، محرومیت یک ساله و 5 ساله خواهد بود.
محکومیت 5 بیمارستان
وی افزود: از 27 بیمارستانی که در تهران بررسی کردیم، 5 مورد محکوم شده‌اند که علاوه بر اخذ جریمه، به مسئول فنی آن بیمارستان نیز تذکر داده شده است. جهانگیری تآکید کرد:  از این تعداد 4 بیمارستان خصوصی بوده‌اند، برای 16 بیمارستان نیز منع تعقیب صادر شده و عملکرد 6 بیمارستان دیگر نیز در دست بررسی است.
جهانگیری تاکید کرد: در این 5 مورد که به محکومیت منجر شده است، موضوع دریافت وجه اضافه مطرح نبوده بلکه عدم رعایت استانداردهای تعرفه‌ای در میان بوده است، به طوری که دریافت چنین مبالغی پیش از این جزو اقدامات معمول در بیمارستان‌ها بوده اما براساس دستورالعمل جدید، دریافت چنین مبالغی ممنوع شده است.   2005



۲۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن