تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820282451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال آب از درياي عمان پر هزينه اما قابل اجراست/مجلس با اين انتقال آب موافق است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۴ب.ظ)
انتقال آب از درياي عمان پر هزينه اما قابل اجراست/مجلس با اين انتقال آب موافق است نماينده زاهدان در مجلس گفت: از زمان دولت سازندگي در مورد انتقال آب از حوزه هاي جنوبي به مرکز ايران بحث و گفتگو وجود داشت اما؛ اين مباحث هيچگاه به سرانجام نرسيده است.
به گزارش خبرنگار موج، بحث انتقال آب از حوزه‌هاي مختلف براي تأمين نياز آب شرب و صنعت استان‌هاي بي آب کشور يکي از راهکارهاي دولت‌هاي گذشته و البته دولت يازدهم بوده است که موافقان و مخالفان بسياري دارد.
يکي از نقاطي که از بي آبي رنج مي‌برد، استان سيستان و بلوچستان است، اين در حالي است که اين استان هم جوار درياي عمان قرار دارد و از اين رو مي‌توان با کمي برنامه ريزي مشکلات و نيازهاي اين استان خشک را بر طرف کرد.
حسين علي شهرياري نماينده مردم زاهدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد ضرورت انتقال آب از درياي عمان به مناطق بي آب استان سيستان و بلوچستان گفت: اين بحث ديروز و امروز نيست و از زمان دولت هاشمي رفسنجاني در مورد انتقال آب از حوزه‌هاي جنوبي به مرکز ايران اين موضوع مطرح بوده اما؛ اين مباحث هيچگاه به سرانجام نرسيد.
وي ادامه داد: يکي از مشکلات استان سيستان و بلوچستان وابسته بودن اتفاقات اين منطقه با حوادث کشور افغانستان است زيرا يکي از منابع آبي ما از اين کشور سرازير مي‌شود، اين بدان معني است که هر گاه در کشور همسايه بحران آبي به وجود آيد، استان سيستان و بلوچستان نيز با مشکل بي آبي روبه رو مي‌شود.
نماينده مردم زاهدان در مجلس تاکيد کرد: در جديدترين ديداري که مجمع نمايندگان استان با آيت الله هاشمي رفسنجاني داشت، بر انتقال آب از درياي عمان، براي رفع نياز استان تاکيد مجدد شد و آقاي هاشمي نيز همانند سال‌هاي قبل با اين اتفاق مهم، موافق بودند.
وي در مورد نظر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد مناطق بي آب کشور گفت: آيت اله هاشمي رفسنجاني همانند بسياري از کارشناسان حوزه آب بر اين باورند که استان‌هاي سيستان و بلوچستان، کرمان و فارس را مي‌توان با انتقال آب از درياي عمان سيراب کرد.
شهرياري با اشاره به سنگين بودن هزينه‌هاي اوليه اين انتقال آب، تاکيد کرد: ما براي رفع نياز مردم استان‌هاي خشک کشور راه‌هاي زيادي در پيش رو نداريم و اين راه در حال حاضر با سرمايه گذاري مناسب قابل انجام است.
وي از موافقت مجلس براي انتقال آب درياي عمان و خليج فارس به مناطق بي آب کشور خبر داد و افزود: در بودجه‌هاي ارائه شده توسط دولت، مجلس با رديف اعتباري اجراي اين طرح‌هاي انتقال آب، موافقت کرده و بر اين باوريم که با اجرايي شدن اين انتقال مي‌توان اقليم و آب و هواي کوير ايران را نيز تغيير داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن