تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799188864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث خط لوله برای انتقال بنزین بزرگترین پالایشگاه تولید کننده بنزین کشور/ منتفی شدن کنترل ماهواره ای خطوط لوله در جنوب شرق کشور به دلیل هزینه بالا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در جریان بازدید خبرنگاران از جنوب شرق کشور مطرح شد
احداث خط لوله برای انتقال بنزین بزرگترین پالایشگاه تولید کننده بنزین کشور/ منتفی شدن کنترل ماهواره ای خطوط لوله در جنوب شرق کشور به دلیل هزینه بالا
رئیس مرکز جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از خط جدید ۲۶ اینچ به طول ۴۶۹ کیلومتر بین بندرعباس تا رفسنجان برای انتقال تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس، خبر داد و گفت: پیمانکار ساخت این خط انتخاب شده و زمین آن تحویل شده است.


 به گزارش خبرنگار  اعزامی باشگاه خبرنگاران، علیرضا کدیور در نشست خبری اظهار داشت:شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت یکی از شرکتهای فرعی پالایش و پخش است که این شرکت از 12 منطقه تشکیل شده است.  
 
وی تصریح کرد: تولیدات فرآورده های نفتی پالایشگاه بندرعباس به همراه فرآورده های نفتی وارداتی از بنادر جنوب کشور به انبار نفت بندرعباس منتقل شده و در آنجا پس از مخلوط شدن توسط خط لوله 26 اینچ به مرکز انتقال نفت رفسنجان منتقل می شود.
 
وی افزود: از خط موجود 26 اینچ بندرعباس - رفسنجان روزانه 50 میلیون لیتر فرآورده نفتی معادل 360 هزار بشکه  انتقال می یابد که اگر این خط لوله  راه اندازی نشده بود می بایست این مقدار فرآورده را با تانکر منتقل  می کردیم باید روزی7 هزار تانکرِ نفتکش بارگیری، تردد و تخلیه فرآورده های نفتی را از بندرعباس تا رفسنجان انجام می داد.
 
کدیور ادامه داد: بخشی از سوخت مورد نیاز استان خراسان جنوبی نیز از طریق تانکر و از طریق بارگیری در پایانه های شرکت خطوط لوله منطقه جنوب شرق کشور تامین می شود.
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور خاطرنشان کرد: به دلیل مسایل امنیتی در حال حاضر امکان احداث خط لوله در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و نیاز این استان از طریق تانکر تامین می شود.
 
وی با اشاره به روند بازرسی و عیب یابی و تعمیر خطوط لوله، گفت: در دوره های زمانی معین، پیگرانی هوشمند (توپکرانی) و بازرسی فنی انجام می شود.
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور با بیان اینکه طبق برنامه قرار است خطوط 26، 14 و 20 اینچ از بهمن ماه سال جاری پس از 6 سال دوباره پیگرانی شوند، افزود: البته برخی خطوط لوله حدود 50 سال عمر دارند که اگر به خوبی حفاظت شوند، مشکلی ایجاد نمی شود.






رئیس مرکز جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تصریح کرد: در مجموع 1800 کیلومتر خط لوله در منطقه جنوب شرق ایران از بندرعباس تا رفسنجان واز رفسنجان تا کرمان و یزد وجود دارد که عمر برخی از خطوط در این منطقه بالای 50 سال است اما با انجام پیگرانی هوشمند حداکثر هر 10 سال یکبار برای یک خط لوله از ابتدا تا انتها، نقاط خوردگی خط را شناسایی کرده و اقدام به رفع اشکالات خط می کنیم.

کدیور تصریح کرد: 6 منطقه انتقال نفت از قطب آباد، مهرآران، رفسنجان، یزد و نائین کار انتقال را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: 6 سال پیش خطوط 16 اینچ، 20 اینچ و 26 اینچ این منطقه پیگرانی هوشمند شد و از بهمن سال جاری نیز دور جدیدی از پیگرانی هوشمند خطوط آغاز می شود.
 
به گفته این مقام مسئول، فرآورده های نفتی از مرکز انتقال نفت رفسنجان به شهرهای مختلف استان کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی منتقل می شود و به نیروگاههای مسیر نیز سوخت رسانی مایع انجام می شود.
 
وی در خصوص دلیل انتقال نفت با تانکر گفت: به شهرهای مختلف استان کرمان با خط لوله، فرآورده های نفتی منتقل می شود اما به شهرهای استان سیستان و بلوچستان این انتقال با تردد تانکرها صورت می گیرد که چند بار برای احداث خط لوله در این مسیرها اقدام شده اما هر بار با مزاحمت اشرار کار متوقف شده است و در واقع کمبود امنیت در این استان مانع احداث کردن خط لوله است.
 
کدیور با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی نیز بیشتر فرآورده های مورد نیاز خود را از استان خراسان رضوی تأمین می کند، گفت: بخش کمی از نیاز این استان از مرکز انتقال نفت رفسنجان تأمین می شود که برای این حجم، کشیدن خط لوله توجیه اقتصادی ندارد و فرآورده ها با تانکر منتقل می شوند.

احداث خط لوله 26 اینچ  برای انتقال انواع فرآورده از پالایشگاه ستاره خلیج فارس
 
کدیور با اشاره به پروژه های در دست اجرای در منطقه جنوب شرق کشور، گفت: خط لوله 26 اینچ برای انتقال فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث خواهد شد که ظرفیت نهایی آن 360 هزار بشکه در روز خواهد بود.
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور افزود: در صورت رفع مشکلات مالی قرار است، فاز اول این پالایشگاه در نیمه دوم سال 94 به ظرفیت 120 هزار بشکه در روز راه اندازی شود.
 
وی اظهار داشت: با احداث خط لوله 26 اینچ بنزین تولیدی این پالایشگاه به سوی کرمان و سایر مبادی مصرف در کشور منتقل خواهد شد.

 انتقال بنزین وارداتی ترکیب شده با بنزین داخلی
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور در خصوص انتقال بنزین وارداتی نیز، تصریح کرد: بنزین وارداتی در انبار نفت بندرعباس با بنزین تولیدی در داخل کشور، مخلوط شده و سپس از طریق خطوط لوله به مراکز مصرف انتفال داده می شود.
 





وی ادامه داد: اگر ساخت و بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس باز هم به تأخیر نیفتد، در نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد و برای انتقال فرآورده های تولیدی این پالایشگاه، خط جدید 26 اینچ به طول 469 کیلومتر بین بندرعباس تا رفسنجان احداث می شود که پیمانکار ساخت این خط انتخاب شده و زمین آن تحویل شده است اما این خط تا نیمه دوم سال 94 به بهره برداری نمی رسد و قرار است در صورت بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، فرآورده های تولیدی آن با کشتی از بندرعباس به بنادر دیگر ارسال شود و بخشی از آن نیز با ظرفیت خالی خط 26 اینچ موجود انتقال یابد.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: مدت زمان احداث خط 26 اینچ جدید برای انتقال فرآورده های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس 36 ماه در نظر گرفته شده و هزینه احداث این خط 3 هزار میلیارد ریال به علاوه 320 میلیون یورو است.
 
کدیور با بیان اینکه در حال حاضر یک خط 16 اینچ بین مرکز انتقال نفت رفسنجان تا مرکز انتقال نفت نایین وجود دارد که انتقال نفت از آن انجام نمی گیرد، گفت: به دلیل مشکلات فشارپذیری، این خط 32 - 33 ساله باید با خط جدید جایگزین شود که قرار است با انتخاب پیمانکار در مدت 2 سال این پروژه اجرا شود.
 
وی افزود: با ارزان شدن شدید قیمت نفت، صنعت پالایش و پخش دچار مشکل شده و بحث نبود نقدینگی کافی یکی از مشکلات ماست که به این دلیل برای تأمین مالی و انجام پروژه های در حال اچرا با پیمانکاران همکاری می کنیم و برخی پروژه ها را نیز به سال آینده موکول می کنیم.
کدیور در خصوص تامین امنیت خطوط لوله نیز گفت: حفاظت از خطوط در فواصل بین مراکز انتقال برعهده نیروی انتظامی است، اما به دلایل شرایط خاص منطقه امکان کنترل شبانه روزی این خطوط وجود ندارد.
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور، خاطرنشان کرد: براین اساس، شرکت خطوط لوله اقدام به استخدام خط بان هایی برای حفاظت از خطوط لوله کرده است.
 
وی در خصوص نظارت ماهواره خطوط لوله نیز گفت: قرار بود از طریق سامانه ماهواره ای یا هواپیما خطوط لوله کنترل شوند، اما به دلیل مقرون به صرفه نبودن، امنیت خطوط لوله از طریق استخدام خط بان و به طور زمینی تامین می شود.
 
رئیس مرکز جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در خصوص چگونگی حفاظت از خطوط لوله در مقابل قاچاقچیان سوخت گفت: به منظور اینکه خطوط لوله موجود مورد دستبرد قرار نگیرد و گرفتن فرآورده به صورت غیرقانونی از خطوط لوله کنترل شود، استفاده از پرواز هواپیماها و پوشش ماهواره ای برای رصد خطوط منطقه مورد نظر بود که انجام آن مقرون به صرفه دانسته نشد از اینرو 24 خط‌بان از پایگاههای مقاومت منطقه به صورت شبانه روزی کار کنترل خطوط را بر عهده گرفتند و با تردد در مسیر، گزارش های خود را به حراست منطقه می دهند.

وی ادامه داد: به دلیل نبود امنیت در شب در بندرعباس، کنترل خطوط این منطقه در روز انجام می شود که چند وقت پیش برخی متخلفان اقدام به سوراخ کردن قسمتی از خط لوله برای گرفتن فرآورده های نفتی در حال انتقال در شب کرده بودند که به دلیل فشار زیاد انتقال فرآورده های در خط لوله موفق به انجام این کار نشدند و بلافاصله با اطلاع از آن، متخصصان شرکت برای ترمیم خط اقدام کردند.
 
کدیور خاطرنشان کرد: وظیفه حفاظت از خطوط لوله با نیروی انتظامی است اما تاکنون اینکار به خوبی انجام نشده و خودمان با استقرار خط بان ها این کار را انجام می دهیم.





 
راه‌اندازی خط لوله برای انتقال میعانات گازی از عسلویه
 
بهمن رشیدی رییس مرکز انتقال فرآورده های نفتی بندرعباس نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز روزانه 320 هزار بشکه فرآورده نفتی را به مناطق مرکزی ایران و سایر مراکز مصرف منتقل می کند.
 
وی افزود: بزودی مرکز انتقال بندرعباس به یک منطقه مستقل با عنوان خطوط لوله خلیج فارس تبدیل و حجم انتقال فرآورده هایش نیز افزایش می یابد.
 
رییس مرکز انتقال فرآورده های نفتی بندرعباس گفت: علاوه بر احداث یک خط لوله برای انتقال تولید ستاره خلیج فارس قرار است یک خط لوله نیز برای انتقال میعانات گازی از عسلویه به این پالایشگاه راه اندازی شود.
 
منطقه جنوب شرق خطوط لوله و مخابرات ایران از مناطق یازده گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات به شمار می رود که از نظر حجم انتقال نفت و فرآورده نفتی، رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
مرکز خطوط لوله منطقه جنوب شرق در رفسنجان واقع شده و محدوده مابین بندرعباس دراستان هرمزگان تا نایین در استان اصفهان را تحت پوشش قرار می دهد.
 
تامین سوخت مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان و بخشی از استان خراسان جنوبی نیز از طریق بارگیری تانکرها در پایانه ها و تاسیسات این شرکت انجام می شود.
 
توزیع انواع فرآورده با 200 تانکر

در جریان بازید از خطوط لوله جنوب شرق کشور سیروس عباسی رئیس مرکز تاسیسات کرمان در جمهع خبرنگاران اظهار داشت: این منطقه بزرگترین انبار جنوب شرق کشور در 40 کیلومتری کرمان قرارداردو از این منطقه انواع فراورده به استان کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان و خراسان جنوبی ارسال می شود.  
 
وی تصریح کرد: میزان ذخایر سوخت در این منطقه 200 میلیون لیتر بنزین، 100 میلیون لیتر گازوئیل، 60 میلیون لیتر نفت سفید و 20 میلیون لیتر سوخت جت است که روزانه 10 میلیون لیتر انواع فرآورده  با 200 تانکر وارد و خارج می‌شود .
 
عباسی افزود: در صورت قطع ورود و خروج فرآورده به  انبار نفت به اندازه 5 روز ذخیره در این انبار وجود دارد که با خط لوله به نیروگاه کرمان ارسال می شود به طوری که این نیروگاه روزانه به طور میانگین 3 میلیون لیتر انواع فرآورده را می سوزاند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن