تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820856910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لنوو A7600-H يک تبلت چيني مناسب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۵۸ب.ظ)
لنوو A7600-H يک تبلت چيني مناسب با لنوو A7600-H يک تبلت چيني مناسب آشنا شويد.
به گزارش خبرگزاري موج، از سياست کمپاني چيني لنوو مشخص است که قصد دارد تا در هر قسمت از اين دنياي ديجيتال سهمي را به خودش اختصاص دهد. بخش عمده‌اي از بازار لپ‌تاپ‌ها را در دست گرفته و طيف وسيعي از مدل‌هاي ارزان قيمت تا گران قيمت‌ها که به نوعي پرچمدار لنوو نيز هستند، پوشش مي‌دهد.
اگر اخبار نمايشگاه CES را نيز دنبال کرده باشيد، حتما مي‌دانيد که از اسمارت فون‌هاي جديد خود نيز پرده برداشته تا به همگان نشان دهد که قصد رقابت در بازار اسمارت فون‌ها را دارد.
مدت نسبتا زيادي نيز است که وارد دنياي تبلت‌ها شده و از انواع ويندوزي آن نظير Thinkpad Tablet 2 گرفته تا مدل‌هاي اندرويدي گوناگوني را روانه بازار کرده است. چندي پيش يکي از همين تبلت‌هاي اندرويدي‌اش با نام A7600-H وارد آزمايشگاه آي‌تي‌رسان شد و فرصتي دست داد تا ملاقاتي را با او داشته باشيم.

*طراحي:
تماشاي bezel دستگاه در نگاه نخست ديگر تبديل به امري طبيعي شده و از روي عادت نگاهي به حاشيه‌هاي اطراف نمايشگر مي‌اندازيم و خوب يا بد بودن طراحي را تنها در آن قسمت خلاصه مي‌کنيم. اما اين قضيه در رابطه با تبلت‌ها و مخصوصا آن‌هايي که نمايشگري بزرگ دارند، صادق نيست. چرا که اگر حاشيه اطراف نمايشگر کم باشد شما رسما نمي‌توانيد تبلت را در دست بگيريد و با آن کار کنيد. با ديدن حاشيه‌هاي 2 سانتي‌متري اطراف نمايشگر تبلت لنوو تگ بي‌ذوقي اين کمپاني در طراحي را بر پيشاني‌اش نچسبانيد.
در زير نمايشگر نامي از لنوو به چشم مي‌آيد تا به اصالت تبلت پي‌ببريد. در بخش جلويي تبلت درست در دو لبه سمت چپ و راست آن اسپيکرهاي دستگاه به چشم مي‌خورد که تقريبا مي‌توان گفت در بهترين جاي ممکن قرار گرفته‌اند. در بالاي نمايشگر نيز دوربين دوم به شما سلام مي‌کند تا خودتان را براي يک تماس تصويري ويا ثبت عکسي به صورت سلفي آماده کنيد.

*مايشگر:
از اهميت نمايشگر همين بس که بگوييم در دنياي امروزي تنها دليل براي تغيير نام يک گجت همين نمايشگر است، چرا که اگر زير 5.5 باشد گجت مورد نظر ما اسمارت فون است و به همين ترتيب هر چه بزرگ‌تر شود وارد دسته جديدي از گجت‌ها مي‌شود و نامي جديد به خود مي‌بيند. حالا اين نمايشگر به اين مهمي در تبلت لنوو 10.1 اينچي است و از پنل IPS نيز سود مي‌برد. طبق معمول تا تبلت به دست‌مان رسيد، نگاهي از زوايا به آن انداختيم تا زاويه ديدش را بسنجيم. راستش را بخواهيد هر چه زاويه ديد را محدود‌تر کرديم، تغيير چنداني در محتواي به نمايش در آمده در صفحه نديديم تا اين که ديگر اصلا اثري از نمايشگر را نديديم و دريافتيم که به افق رسيده‌ايم و اين طبيعي است که محتوا در افق محو شود! بعد از گذشت يک روز از کار با اين مدل تصميم گرفتيم تا آن را در زير تابش مستقيم آفتاب قرار دهيم و اين بار توانستيم عيبي را بر تبلت لنوو بگذاريم و آن هم اينکه در زير نور رسما چيزي را نخواهيد ديد، در نتيجه کلا قيد کار کردن با آن در بيرون از اتاق را بزنيد! ميزان رفلکس نيز بالاست و اگر در کنار پنجره هم مشغول اتومبيل راني در Need For Speed باشيد نمايشگر همچون آينه عمل مي‌کند در نتيجه با يک تصادف خطرناک از رقبا عقب خواهيد افتاد.

*سخت افزار:
ميان کاربران سخت افزار ارزش بالايي دارد و در 90 درصد از خريدهاي‌شان به سمت محصولات قدرتمند مي‌روند و به ساير بخش‌ها توجه کمتري ندارند، غافل از اينکه ممکن است اصلا به سخت‌افزار قدرتمندي نياز نداشته باشند. در نتيجه در حق محصولاتي همچون همين تبلت لنوو و يا وان ميني 2 از اچ‌تي‌سي ظلم مي‌شود. اين‌ها را گفتم که بدانيد همه چيز سخت افزار نيست و اين تبلت لنوو هم محصولي قدرتمند نيست. از پردازنده 4 هسته‌اي مدياتک MT8382 بهره مي‌برد و هسته‌هايش از نوع Cortex-A7 بوده و فرکانس هر يک از آن‌ها بر روي 1.3 گيگاهرتز تنظيم شده است. Mali-400MP2 عهده‌دار کارهاي گرافيکي است و تنها يک گيگابايت رم نيز در تن و بدن خود جاي داده است.

*دوربين:
به طور کلي دوربين در تبلت‌ها چندان جايگاه برتري ندارد چرا که کسي اسمارت فون 5 اينچي‌اش را بي‌خيال نمي‌شود و نمي‌آيد با تبلتي غول پيکر و 10 اينچي در خيابان مشغول شکار لحظه‌ها شود. با اين حال اظهار نظر در رابطه با دوربين تبلت‌ها توفيقي است اجباري، که به ناچار مجبوريم کمي هم از آن بگوييم! اين مدل از لنوو با يک دوربين 5 مگاپيکسلي در پشت وارد ميدان شده است. از لحاظ آپشن‌هاي اضافه همين که بگوييم حتي فلاش هم ندارد، کافي است تا ديگر به سراغ نام‌هايي همچون لرزش گير اپتيکال نباشيد! رابط کاربري دوربين نيز چندين افکت و حالت‌هاي خاصي همچون پانوراما را در دل خود گنجانده و آن‌گونه که فکرش را مي‌کنيد غني از امکانات نيست. حتي خبري هم از فوکوس دستي در آن نيست در نتيجه نبايد انتظار گرفتن عکس‌هايي همچون اسمارت فون‌هاي ميان رده بازار را از آن داشته باشيد.

*ساير امکانات:
هنگامي که قصد بررسي مدلي پرچمدار و سطح بالا را داشته باشيم در اين قسمت تا دلتان بخواهد حرف براي گفتن داريم اما وقتي پاي صحبت از محصولات ميان رده به ميان مي‌آيد، کمي دست و بال ما نيز بسته خواهد شد. تبلت A7600-H از لنوو به سيستم عامل اندرويد نسخه 4.2.2 مجهز شده و خبري هم از ارايه نسخه 5 اين سيستم عامل براي آن نيست. رابط کاربري تا حد زيادي به اندرويد خالص نزديک است و امکانات خاص و فوق‌العاده‌اي را در اختيارتان نخواهد گذاشت. البته در اين رابطه خبري از ليست برنامه‌ها نيست يعني همه چيز به همان صفحه اصلي خلاصه شده و هرچه دارد در همان صفحه به نمايش مي‌گذارد؛ موردي که قبلا در رابطه با گجت‌هاي هواوي ديده بوديم. اين تبلت در دو نسخه 16 و 32 گيگابايتي وارد بازار شده و در نسخه 16 گيگابايتي آن چيزي بيش از 11 گيگابايت در دسترس شماست. البته جاي نگراني هم نيست چرا که از طريق کارت حافظه مي‌توان تا 32 گيگابايت ديگر به آن افزود. پشتياني از GPS، راديو و بلوتوث نسخه 4 نيز از ديگر امکانات اين مدل به شمار مي‌آيد. ناگفته نماند که مهمترين قابليت اين مدل پشتيباني از سيم کارت است و اتفاقا مي‌توان از طريق آن به مکالمه پرداخت و يا براي طرف مقابل SMS فرستاد.

*باتري:
لنوو براي اين مدل ميان رده خود از يک باتري 6340 ميلي آمپري استفاده کرده که در يک استفاده معمولي تا 2 روز را همراه‌تان خواهد بود. به شخصه در حالتي که به صورت مداوم از طريق Wi-Fi به اينترنت متصل و ميزان نور نمايشگر را نيز بر روي حداکثر ميزان خود قرار داده بودم، توانستم بيش از يک روز تمام را با اين مدل کار کنم که براي دستگاهي در اين سطح، رکورد نسبتا خوبي محسوب مي‌گردد. اين را هم بدانيد که اگر ميزان شارژ به انتها رسيد، براي پر کردن آن به 3 ساعت زمان نياز داريد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن