تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804350327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۴۷ب.ظ)
مدير کل ورزش و جوانان لرستان: از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي استفاده شود مدير کل ورزش و جوانان استان لرستان بر ضرورت استفاده از ظرفيت رسانه‌ها در زمينه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، سومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان لرستان، شنبه، 27 دي‌، در سالن اجتماعات استانداري لرستان برگزار شد که طي اين جلسه عزيزپور، مدير کل ورزش و جوانان استان لرستان، به قرائت دستور کار جلسه پرداخت و گفت: در اين جلسه به ارائه برنامه‌هاي پيشنهادي براي سال ‌94 مي‌پردازيم که يکي از آن‌ها ارائه گزارش فعاليت‌هاي اوقات فراغت دستگاه‌هاي اجرايي در سال 93 است.
وي ادامه داد: ديگر برنامه‌هاي اين ستاد عبارتند از بررسي آيين‌نامه اجرايي ماده 41 که دستگاه‌هاي اجرايي در قالب اين ستاد براي برنامه‌هاي فرهنگي برنامه‌ريزي کنند که مشکلي براي بحث اعتبار آن‌ها به‌وجود نيايد، گزارش اشتغال جوانان از برش سني 15 تا 29 سال است که براساس آمار سال 92 و 93 براي سال 94 تنظيم شده است و برنامه ديگر گزارش کارگروه کميته ساماندهي ازدواج است که در دستور کار قرار مي‌گيرد.
عزيزپور با اشاره به اين‌که در اين برنامه چشم‌انداز ما براي حوزه‌ مشارکت‌هاي اجتماعي داشتن جواناني ورزشکار، شاداب، سالم و فعال در زمينه مشارکت‌هاي اجتماعي و همچنين مصون از آسيب‌هاي اجتماعي است، اظهار کرد: راهبرد و استراتژي ما کاهش 20 درصدي آسيب‌هاي اجتماعي و افزايش فراغت اجتماعي جوانان است.
مدير کل ورزش و جوانان استان لرستان، با اشاره به اين ‎که براي اين برنامه‌ هدف‌هايي نيز در نظر گرفته شده است، تصريح کرد: بازبيني و ارتقاع کيفي ظرفيت‌هاي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي و همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در استان از اهداف اين ستاد به شمار مي‌آيد.
وي افزود: افزايش آگاهي مردم و خانواده‌ها نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي جوانان، شناسايي و معرفي الگوهاي موفق جوانان، ترغيب سازمان مديريت بحران به توجه در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي جوانان، توجه جدي به کاهش مصرف مواد مخدر و توجه به مناطق حاشيه‌نشين شهرها، شناسايي و پيگيري آسيب‌هاي اجتماعي از فضاي مجازي و ماهواره‌اي و حمايت از ناشرين و فعالان در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي ازجمله اهداف اين ستاد است.
عزيزپور با بيان اين‌که براي اجرايي شدن اين برنامه‌ها پيشنهاداتي وجود دارد، اظهار کرد: برگزاري همايش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از مصرف و سوءمصرف موادمخدر که بيماري‌هاي صعب‌العلاج مانند ايدز از مصاديق آن است، برگزاري اردوهاي هويتي، ديني، ملي، مذهبي و جهادي، برگزاري اردوهاي راهيان نور، تدوين برنامه‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي توسط دستگاه‌هاي متولي امور؛ به‌ويژه براي جوانان در معرض خطر، از جمله برنامه‌هاي پيشنهادي اين ستاد است.
مدير کل ورزش و جوانان استان لرستان، ادامه داد: صدور مجوز براي تأسيس سازمان‌هاي مردم نهادي که بتوانند آسيب‌هاي اجتماعي را پوشش دهند، برگزاري جشنواره حضرت علي‌اکبر(ع)، رصد و پيگيري فعاليت‌هاي کمپ‌هاي تربيتي، برنامه‌ريزي اوقات فراغت دستگاه‌هاي اجرايي در مناطق مذکور، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي براي جوانان و مشاغل کاذب، برگزاري دوره‌هاي آموزشي محيط کار، کارگاه‌هاي دانشجويي و راه‌اندازي کلينيک کنترل خشم از ديگر پيشنهادات اين ستاد است.
وي با اشاره به اين‌که يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي ما برطرف کردن مشکل مسکن جوانان است، عنوان کرد: در اين راستا پيشنهاد تهيه مسکن ارزان‌ قيمت و با متراژ کمتر از يک‌صد متر را داريم، که پيشنهاد مي‌کنيم در اين راستا 30 درصد از مسکن‌ها ساخته شده توسط دولت را به اين افراد اختصاص دهيد.
عزيزپور تأکيد کرد: دستگاه‌هاي اجرايي با داشتن يک برنامه منسجم که با بهترين و بيشترين وجه اوقات فراغت جوانان را پر کند و رشد 10 درصدي نسبت به سال قبل در اين زمينه داشته است، که راهبرد ما نيز غني‌سازي اوقات فراغت جوانان است.
مدير کل ورزش و جوانان استان لرستان ادامه داد: يکي ديگر از راهبردهاي ما شناسايي الگوهاي موفق سبک‌ زندگي ايراني اسلامي و معرفي آن‌ها به جوانان است و همچنين براي غني‌سازي و تعالي اوقات فراغت جوانان با برگزاري کلاس قرآن، احکام، قوانين و مقررات، فيلم، خبرنگاري، منبت‌کاري، نقاشي و کلاس‌هايي از اين دست سعي شده است در اين راستا گام‌هايي برداشته شود.
وي پيگيري و تدوين برنامه‌هاي ورزش و جوانان استان را از ديگر برنامه‌هاي اين ستاد برشمرد و اظهار کرد: افزايش افراد شرکت کننده در برنامه‌هاي اوقات فراغت دستگاه‌هاي مربوطه از ديگر اهداف اين ستاد است، که انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي اجرايي جمعيت تحت‌ پوشش خود را براي امر اوقات فراغت 10 درصد افزايش دهند.
عزيزپور با اشاره به اين‌که اين 10 درصد از روي آمار ارائه شده از سوي سازمان‌ها تعيين شده است، عنوان کرد: به‌عنوان مثال در سال گذشته هلال‌ احمر 44 برنامه، کميته امداد 400 برنامه، جهاد دانشگاهي 12 برنامه، علوم پزشکي 80 برنامه، آموزش و پرورش هزار و 100 برنامه و سازمان ‌ورزش و جوانان 496 برنامه در سال گذشته داشته‌اند، که هرکدام در زمينه‌هاي مربوط به سازمان بوده است.
مدير کل ورزش و جوانان استان لرستان، ادامه داد: يکي‌ ديگر از راهبردهاي ما افزايش پايگاه‌هاي اوقات فراغت در سطح استان است که در اين زمينه کليه دستگاه‌هاي اجرايي که عضو ستاد هستند بايد فعاليت داشته باشند، دستگاه‌هايي مانند تبليغات اسلامي، هلال‌احمر، کميته امداد، ورزش و جوانان، بهزيستي و ديگر سازمان‌ها بايد تمام تلاش خود را در اين زمان انجام دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن