تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804848069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيازمند رهايي از اقتصاد نفتي و رعايت اقتصاد مقاومتي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۳۴ب.ظ)
امام جمعه قم:‏ نيازمند رهايي از اقتصاد نفتي و رعايت اقتصاد مقاومتي هستيم امام جمعه قم گفت: اصل توهين به پيامبر اکرم (ص) و سپس برخوردهاي صورت گرفته و در ‏واقع زنجيره توهين به مقدسات اسلامي با هدف کوبيدن مسلمانان و تطهير رژيم صهيونيستي ‏است.‏
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله عليرضا اعرافي در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به توهين‌هاي اخير غربي‌ها به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) اظهار کرد: به همين دليل شايسته است بار ديگر ويژگي‌هاي برجسته شخصيتي و اخلاقي حضرت محمد(ص) را مرور کنيم تا بهتر به ابعاد وجودي ايشان پي ببريم.
وي افزود: ارائه توحيد ناب و معارف بلند الهي به بشريت از جمله ويژگي‌هاي پيامبر اعظم(ص) محسوب مي‌شود و امروز راهي جز تأسي به سيره ايشان براي رسيدن به سعادت براي بشريت وجود ندارد.
امام جمعه قم با بيان اينکه برخي مستشرقان عنوان مي‌کنند عامل اصلي گسترش اسلام شمشير بوده است، گفت: اين سخن درست نيست زيرا گسترش يک پيام الهي در کمتر از ربع قرن در سراسر جهان نه با زور شمشير بلکه به دليل وجود معارف بلند الهي و داراي همه ابعاد زندگي مادي و معنوي بشر امکان‌پذير خواهد بود ضمن اينکه رفتار و اخلاق شايسته و زيباي حضرت محمد(ص) نيز در اين ميان تاثير بسزايي داشت و وقتي مردم اين اخلاق را از ايشان مي‌ديدند جذب دين الهي مي‌شدند.
وي ادامه داد: محبت به کودکان و بها دادن به نسل جوان و همچنين برگزيدن فرمانداران و فرماندهان از ميان جوانان جزو ويژگي‌هاي پيامبر اکرم(ص) به‌شمار مي‌روند.
اعرافي با بيان اينکه امام راحل نيز همين رويه را در پيش گرفته بود عنوان کرد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس، جزو فرماندهان برجسته جنگ بودند و توانستند به خوبي از اسلام و انقلاب دفاع کنند.
رئيس جامعةالمصطفي(ص) العالميه در خطبه دوم به سا‌لروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم اشاره کرد و گفت: ايشان در طول عمر کوتاه خود موفق شدند قله‌هاي بلندي را فتح کنند و مرقد ايشان مشعل فضيلت‌ها شد.
وي به اهميت وقايع 9 دي و 19 دي پرداخت و افزود: در آستانه 22 بهمن هستيم که همگي جزو ايام‌الله هستند؛ ملت رشيد ايران در همه اين مناسبت‌ها و ديگر روزهاي انقلاب، در صحنه حضور داشته‌اند و در خدمت اسلام و قرآن بوده‌اند.
اعرافي با بيان اينکه بايد هر سال در دهه فجر، عظمت و شکوه انقلاب اسلامي را بازخواني کنيم، گفت: انقلاب اسلامي پديده‌اي نادر و نقطه عطف در همه معادلات جهاني بود و بايد به خوبي براي همگان تبيين و قدر آن دانسته شود و براي اين منظور بايد ابعاد ملي و بين‌المللي آن مورد بازخواني قرار گيرد ضمن اينکه پيام‌هاي 22 بهمن بايد در متن زندگي سياسي و اجتماعي ملت ايران تحقق يابد و شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي و همچنين ولايت فقيه که ميراث بزرگ انقلاب است را در کنار الگوي خدمت‌رساني خالصانه به مردم همواره مورد توجه مسئولان کشور قرار داشته باشد.
خطيب جمعه قم به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها توصيه کرد از خلاقيت و طرح‌هاي جديد براي انتقال مفاهيم انقلاب به نسل امروز استفاده کنند و افزود: نبايد تنها به شعارها تکيه کرد.
وي به موج جديد اسلام‌شناسي در دنياي غرب اشاره و خاطرنشان کرد: دو طرح همزمان در دنيا پيگيري مي‌شود؛ اختلاف‌افکني در ميان کشورهاي اسلامي به نام جنگ مذاهب و برافروختن آتش جنگ ميان شيعه و سني و همچنين در کشورهاي غربي سوژه‌هايي را به وجود بياورند که مردم جهان را از اسلام بترسانند زيرا دين الهي در حال پيشرفت است.
اعرافي عنوان کرد: به‌وجود آوردن جريان‌هاي تکفيري و بي‌منطق براي مخدوش کردن چهره اسلام است و همچنين اصل جريانات شوم امروز در دنياي غرب و برخورد با آنها، ساخته و پرداخته دشمنان اسلام است؛ زنجيره توهين به مقدسات اسلامي براي کوبيدن مسلمانان و تطهير چهره رژيم صهيونيستي است.
امام جمعه قم ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس و نوراني حضرت محمد(ص) گفت: منطق اسلامي بر مبناي عقلانيت است؛ از سازمان ملل مي‌خواهيم قوانين بين‌المللي را براي حفظ حريم اديان الهي وضع کند؛ موضع‌گيري پاپ در اين زمينه کافي نيست بلکه بايد قوانيني براي جلوگيري از چنين تعرضاتي وجود داشته باشد.
وي با بيان اينکه بايد زخم عميق و جانکاه بحرين را به ياد آوريم عنوان کرد: مظلوميت شيعيان بحرين وصف‌ناپذير است؛ بايد در برابر اين بي‌تفاوتي دنيا نسبت به بحرين بايستيم هرچند هر چه در اين زمينه بگوييم کم گفته‌ايم.
اعرافي به برنامه‌ريزي دولت و مجلس براي بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: نيازمند رهايي از اقتصاد نفتي و رعايت اقتصاد مقاومتي هستيم؛ سياست‌هاي اصل 44 و چشم انداز 1404 سندهاي بزرگي هستند که رهبر معظم انقلاب آنها را ابلاغ فرموده‌اند ولي به قدر کافي به آنها توجه نشده است بنابراين بايد در برنامه ششم به دقت به آنها توجه کرد؛ از حاشيه‌پردازي دست برداريم و در خط ولايت و رهبري، براي کشور برنامه‌ريزي کرده و راه ترقي را طي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن