تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805078001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاده بودجه کشور غبارآلود است / اعتياد بودجه با مُسکن بخش خصوصي رفع مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ دي ۱۳۹۳ (۹:۴۱ق.ظ)
جاده بودجه کشور غبارآلود است / اعتياد بودجه با مُسکن بخش خصوصي رفع مي شود عضو کميسيون برنامه و بودجه گفت: تا زماني که دولت پروژه هاي عمراني را به بخش خصوصي واگذار نکند و بخواهد خود تکميل کننده اين راه باشد، عملا ترس از کاهش نفت را به جان خريده است.
جعفر قادري عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي درباره عقب افتادگي اقتصاد ايران با اتکاي تنها به صنعت نفت به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: متاسفانه در مدت زمان يک قرن گذشته، همواره از نفت به عنوان اصلي ترين منابع درآمدي کشور در بودجه هاي سالانه کشور نام برده شده است و به نوعي بودجه معتاد به نفت است.
وي ادامه داد: اگر بخواهيم از سوي کميسيون تلفيق راه چاره اي براي اين ترک اعتياد بودجه راهکاري انديشيده شود، شايد ورود بخش خصوصي و انقلابي در واگذاري هاي اصل44 بزرگ ترين کمک به اقتصاد کشور باشد.
قادري با اشاره به اين موضوع گفت: نبايد فراموش کرد مگر صنايع مرتبط با نفت، تا چه حدي مي تواند اشتغال زايي مناسب داشته باشد، طبيعي است که جذب نيرو در اين صنعت بسيار محدود بوده و بايد براي اتکا به اشتغال زايي در صنعت نفت خط قرمزي کشيد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي درخصوص افت قيمت نفت در بازارهاي جهاني نيز تصريح کرد: از سوي ديگر سقوط بهاي نفت بايد به طور کارشناسانه و محسوسي در بودجه ديده شود؛ زيرا تنها زماني که مي توان از سقوط اقتصاد در برابر اين سقوط جهاني جلوگيري کرد، تدوين بودجه در کميسيون تلفيق با حضور تيم دولت به همراه نمايندگان خانه ملت است.
وي تصريح کرد: ديد جاده اقتصاد کشور متاسفانه به وسيله نفت کاسته شده است و همين موضوع نيز روند روند عقب ماندگي توسعه اقتصادي را تشديد کرده است که اين جدايي اجباري از نفت، شايد نقطه آغازي و سوسوي اميدي در اين جاده تاريک باشد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص هزينه هاي بودجه و امکان چشم پوشي از آنها نيز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بسياري از هزينه هايي که در بودجه جاري و حتي عمراني کشور آورده شده است قابل حذف است؛ دولت گويا فراموش کرده که بخش خصوصي نيز داراي نقدينگي عظيمي است که مي تواند به ياري دولت بيايد.
وي تاکيد کرد: نقدينگي موجود در کشور مانند يک حجم آب پشت سد است که هميشه تهديد کننده است اما؛ اگر دولت بسياري از طرح هاي عمراني را در قالب طرح هاي مشارکتي به مردم و بخش خصوصي واگذار کند، عملا بسياري از اعتبارات عمراني را مي توان به صندوق توسعه ملي هدايت کرد.
نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به چگونگي ورود دولت به پروژه هاي عمراني نيز گفت: از ابتداي انقلاب بناي ورود دولت به اقتصاد و پروژه هاي آن، نبود توانايي در بين مردم و بخش خصوصي کشور بود اما اين مسأله به طور عکس در بين دولتي ها جاي افتاده است.
وي با تاکيد بر اين موضوع که چرخ اقتصاد لنگ است، تصريح کرد: تا زماني که دولت از اقتصاد دل نکند و پروژه هاي عمراني را براي خود نگه دارد و عملا از اجراي اصل44 سرباززند، به سختي مي تواند امنيت اقتصادي را به کشور بازگرداند.
قادري در پايان خاطرنشان کرد: همان طور که دولت يازدهم بارها اعلام کرده اند بايد پروژه هاي انتفاعي نيمه تمام به بخش هاي خصوصي کشور واگذار شود تا دست دولت در اعمال هزينه بازتر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن