تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804320483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف سوخت مازوت در نيروگاها، نزديک خط پايان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ دي ۱۳۹۳ (۹:۱۸ق.ظ)
مصرف سوخت مازوت در نيروگاها، نزديک خط پايان معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گزارشي از اقدامات انجام شده در خصوص کاهش آلودگي هوا ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد متصدي، معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در سال هاي قبل يک هفته به عنوان هفته پاک بصورت نمادين برگزار مي شد اما امسال براساس تصميمات اتخاذ شده کليه اقدامات انجام شده در يک روز به عنوان روز هواي پاک برگزار مي شود.
متصدي با اشاره به اينکه برنامه هاي سازمان حفاظت محيط زيست در روز هواي پاک در دو سطح استاني و ملي برگزار مي شود بيان کرد: ادارات کل محيط زيست استان ها با همکاري استانداري ها برنامه هاي خاص خود را اجرا مي کنند و در سطح ملي سازمان حفاظت محيط زيست نيز 28 دي ماه يک روز قبل از روز هواي پاک همايشي را براي پاسخگويي به مردم و دستگا هاي ذيربط برگزار خواهد کرد.
وي ادامه داد: سال گذشته به مردم و اصحاب رسانه قول داديم که روز 29 دي ماه شروع يک سال هواي پاک باشد و در همايش 28 دي ماه امسال کليه اقدامات انجام شده در يکسال گذشته را به اطلاع مردم خواهيم رساند.
متصدي خاطرنشان کرد: در ارديبهشت سال جاري مصوبه اي با 9 محور و 35 بند براي کاهش آلودگي هوا در دولت به تصويب رسيد که از محور هاي اصلي اين مصوبه مي توان به مديريت حمل و نقل و تقاضاي سفر، خودرو هاي نو، نيروگاه ها، سوخت و خودرو هاي در حال حرکت،پايش و پيش بيني هوا، آموزش و اطلاع رساني و زير ساخت هاي شهري اشاره کرد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اين محور ها خط مش دولت و سازمان حفاظت محيط زيست در کاهش آلودگي هوا بوده است که در بسياري از اين محورها پيشرفت هاي خوبي را داشته ايم و اين مهم محقق نشده است مگر با هماهنگي و همکاري بين دستگاه هاي دولتي و خصوصي.
کاهش ميزان تقلب با سيستم يکپارچه مکانيزه معاينه فني خودرو ها
متصدي از ديگر اقدامات انجام شده در جهت آلودگي هوا نام برد و افزود: استاندار سازي خودرو ها و سوخت براساس معيار هاي جهاني از ديگر اقدامات موثر در کاهش آلودگي هوا بوده است به طور مثال در گذشته سوخت هاي ديلزي و گازوئيلي استفاده شده 7000 تا 9000 PPm گوگرد داشته اند اين در حاليست که با توزيع گازوئيل استاندارد در برخي از شهر ها مثل کرج، مشهد و اراک اين ميزان گوگرد به زير 50 PPm رسيده است و همين موضوع کمک بسياري به کاهش ذرات معلق و آلايندگي دارد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست سيستم يکپارچه مکانيزه معاينه فني خوردو ها را گامي بسيار موثر ديگر در کاهش آلودگي هوا دانست و تصريح کرد: در اين سيستم تمام تلاش براي کاهش دخالت هاي انساني انجام شده است و ميزان تقلب در معاينه فني خودرو ها را به حداقل رسانده ايم و علاوه بر اين سيستم معاينه فني مکانيزه ارتباط مستقيمي با سيستم شماره گذاري نيروي انتظامي دارد.
وي اضافه کرد: با صرفه جويي انجام شده در بخش صنعت در ميزان مصرف گاز هاي طبيعي توانسته ايم با هماهنگي وزارت نيرو و وزارت نفت به جاي 80 ميليون مترمکعب گاز طبيعي در سال هاي گذشته امسال بين 100 تا 110 ميليون مترمکعب گاز طبيعي به نيروگاه هاي که از سوخت سنگين استفاده مي کنند توزيع کنيم و اين به معني کاهش ميزان مصرف مازوت نسبت به سال هاي گذشته در نيروگاه ها است.
مصرف مازوت در نيروگاه ها به خط پايان مي رسد
متصدي خاطرنشان کرد: با هماهنگي هاي و برنامه ريز ي هاي انجام شده با وزارت نفت امسال آخرين سالي خواهد بود که نيروگاه ها از سوخت مازوت استفاده مي کنند و از سال آينده نيروگاه ها در تمام فصول سال از گازها طبيعي استفاده مي کنند.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست بيان کرد: از زمان مصوبه دولت در ارديبهشت تاکنون 11 جلسه کميته ملي آلودگي هوا تشکيل شده است و تمام دستگاه هاي ذي ربط در آن شرکت داشته اند. در روز 28 دي افتتاح پايش آنلاين 35 کارخانه سيمان را نيز خواهيم داشت.
همچنين متصدي با اشاره به برنامه هاي سازمان حفاظت محيط زيست در روز 29 دي افزود: دکتر روحاني با استفاده از خوردرو هاي عمومي به محل کارشان خواهند رفت و جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ماشين خود را به يکي از مراکز معاينه فني خواهد برد علاوه بر آن جلسه شوراي عالي حفاظت از محيط زيست نيز با رياست دکتر روحاني برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن