تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804535951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان برای ترویج عفاف و حجاب از ادارات خود آغاز کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مسئولان برای ترویج عفاف و حجاب از ادارات خود آغاز کنند
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه تمام افراد و نهادها در گسترش عفاف و حجاب در جامعه مسئولیت دارند، گفت: تمام مسئولان می‌توانند عفاف و حجاب را از ادارات خود آغاز کنند و نباید منتظر دستور دولت باشند.
به گزارش نامه نیوز، اجلاس هم‌اندیشی سمن‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب هم اکنون در تالار همایش‌های وزارت کشور در حال برگزاری است. در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب خطاب به سمن‌های فعال در این حوزه گفت: امیدوار هستم با جدیت، قدرت، همت و اراده قوی در این میدان که قدم گذاشته‌اید پا برجا بمانید و محکم بایستید.

وی ادامه داد: در برابر ناملایمات و تهاجمات، عقلانی و منطقی و با رعایت روش‌های دینی ایستادگی کنید چرا که خدای ما می‌فرماید مقابله کن، رویارویی کن و حمله‌ها و هجمه‌ها را به بهترین شیوه‌ها برگردان.

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب اظهار داشت: شیوه گسترش عفاف و حجاب بسیار مهم است که ما باید بتوانیم آنها را به دست بیاوریم و باید ببینیم هدف ما در این کارگروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد چیست؟ و چه کاری می‌توانیم در زمینه گسترش عفاف و حجاب انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که باورمان امر حجاب است و اعتقاد ما این است که حجاب و عفاف باید گسترش پیدا کند اعتقاد و ایمان ما این است که باید در برابر هنجار‌شکنی‌ها ایستادگی کنیم و این گوشه‌ای از احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: این موضوع بسیار فراگیر، عمومی و گسترده است. امر به معروف در حجاب و عفاف تنها بخشی از آن است و به اعتقاد من کاری را شروع کرده‌ایم که به عنوان قدم اول قدم بسیار خوبی است و باید تلاش کنیم تا به راهکارهای عملیاتی در این زمینه دست پیدا کنیم باید همه دست به دست هم بدهیم و به یک نتیجه عملیاتی برسیم به عنوان مثال باید بررسی کنیم که آیا می‌توانیم یک اتحادیه‌ با عنوان عفاف و حجاب راه‌اندازی کنیم یا خیر؟

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: زمانی که من به برخی استانها سفر می‌کنم و شاخه‌ای از بنیاد عفاف و حجاب را در آن استانها ایجاد می‌کنیم این موضوع مطرح می‌شود که حتی ممکن است برخی از مسئولان و مدیران کل بتوانند یک سری ضوابط را در اداره خودشان اجرایی کنند و لازم نیست حتماً دولت به آنها امر کند بلکه بر اساس دینداری و ایمان شخصی خودشان باید اقداماتی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: همانطور که همه شما شاهد بودید شهرداری تهران همت کرد و چند گام بزرگ را در این زمینه برداشت. ممکن است برخی به این مسائل توجه نداشته باشند اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا همه آن را رها کنند.

وی ادامه داد: مدیر مدرسه، مدیر دبیرستان و رئیس دانشگاه کار را رها کرده است تمام دانشگاه‌های ما دولتی نیستند چرا ما نباید در یک دانشگاه برنامه‌ مناسبی را در این مسیر داشته باشیم حتی یک مدیر بانک نیز می‌تواند در بانک خودش ضوابط را رعایت کند و کارکنان را به گونه‌ای هدایت کند که عفاف و حجاب را رعایت کنند. هر کدام از ما در بخش خودمان مسئول هستیم حتی یک پدر و مادر در خانه خود نیز باید احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: هر کسی در هر مجموعه‌ای می‌تواند کارها را دنبال کند و باید تمام دستگاه‌ها و مردم با هم یار شوند تا باری از مسئولیت‌ها کاسته شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت خطاب به سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه عفاف و حجاب گفت: شما از این که  می‌بینید دستور خدا روی زمین مانده و در جامعه آشکارا به دستور خداوند بی‌حرمتی می‌شود و آشکارا دستور خدای متعال زیر پاها له می‌شود و حرمت انسان مسلمان در جامعه‌ای به نام جامعه اسلام شکسته می‌شود ناراحت می‌شوید و از اینکه می‌بینید عده‌ای به خود اجازه می‌دهند حجاب را مسخره کنند و به آن دهن‌کجی و بددهنی کنند ناراحت می‌شوید و رنج می‌برید اما بدانید این ناراحتی و رنج شما در نزد خداوند اجر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با تقدیر از اقدامات انجام شده در صدا و سیما و نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در این زمینه بسیار زحمت می‌کشد و با تمام سختی‌هایی که دارد اقدامات خوبی را انجام داده‌اند. وزارت کشور و شهرداری تهران نیز کمک‌های مؤثری را به ما داشته‌اند.

وی اظهار داشت: بنا بر روایتی از حضرت علی (ع) یک جامعه دینی سه علامت دارد که این علامت‌ها عبارتند از عفت عمومی و فردی، تقوا و پاکدامنی و حیای در برابر انسان و خداوند که اگر این سه چیز در یک جامعه گسترده و عمومی شود دیگر خلافکار خجالت می‌کشد در جامعه کار خلافی را انجام دهد لذا اگر جامعه این شکل را پیدا کند و عفت، حیا و تقوا در آن وجود داشته باشد یک جامعه دینی بروز و نمود پیدا می‌کند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام امرودی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز به اهمیت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در محله‌ها اشاره کرد و گفت: 4 میم در رفتارهای ما تأثیر دارد یکی از آنها مسجد است که باید آن را جدی بگیریم و در تمام لحظات و شرایط به آن پناه ببریم، میم دوم منزل و خانواده است که مؤثرترین جا برای تربیت فرزندان است هر چند این روزها با ورود دستگاه‌های مختلف تربیتی تأثیر خانواده کم شده است اما هنوز هم منزل نقش محوری و مهمی دارد.

وی ادامه داد: میم سوم محله است و مطالعات نشان می‌دهد محلاتی که هویت آنجا شکل گرفته باشد ازدواج‌ها موفق‌تر است و آمار طلاق در آن محلات کمتر است و آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: میم چهارم مدرسه است که باید به آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم به اعتقاد بنده تحول به پول نیازی ندارد بلکه یک جا و مکان می‌خواهد که خداوند مسجد و محله را قرار داده است و دوم مرد کار می‌خواهد و چه بسیار زنانی که مردانه در راه گسترش عفاف و حجاب ایستادگی کردند.

وی افزود: حجاب محدودیت نیست و امروز اگر جلوی بدحجابی را نگیریم فردا چاه و پس‌فردا دره در انتظار ما خواهد بود کاری را که آغاز شده است جهادی بزرگ در راه عفاف و حجاب است و باید دقت کنیم که سنگرهایمان را یک به یک از دست ندهیم.
-



منبع: فارس


۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن