تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804878418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين آئين‌نامه مهندسي سازه بدون دخالت دولت/انتقاد آخوندي از مسابقه مدرک گرايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۶ق.ظ)
مسکن در هفته اي که گذشت: تدوين آئين‌نامه مهندسي سازه بدون دخالت دولت/انتقاد آخوندي از مسابقه مدرک گرايي در هفته سوم دي انتقاد آخوندي از مسابقه مدرک گرايي و عملکرد نظام مهندسي، وجود 75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، بررسي بودجه ۱۰هزار ميليارد توماني مسکن مهر در مجلس از مهمترين اخبار بخش مسکن بود.
به گزارش خبرگزاري موج، در هفته‌اي که گذشت وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اينکه سازمان نظام‌مهندسي فقط بايد صادرکننده صلاحيت باشد نه تنظيم‌کننده فعاليت‌هاي صنفي مهندسي، گفت: موافق تبيين جايگاه کاردان‌هاي فني در صنعت ساختمان هستم.
در اين ديدار وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه هم‌اکنون مسابقه مدرک‌گرايي در کشور، سلسله‌مراتب مهارت را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، گفت: اگر از تشکيل کانون کاردان‌هاي فني ساختمان حمايت کردم به اين دليل بود که به دنبال هويت دادن به بقيه مهارت‌هاي مهندسي بودم.
عباس آخوندي بابيان اين‌که موافق تبيين جايگاه کاردان‌هاي فني در صنعت ساختمان هستم، تصريح کرد:‌ اصلي‌ترين آموزش، ايجاد قدرت خلاقيت و کار است وگرنه آموزش علوم و فنون در نظام آموزشي فقط آموزش محفوظات به افراد است که مشکلي را حل نمي‌کند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه سازمان نظام‌مهندسي فقط بايد صادرکننده صلاحيت باشد نه تنظيم‌کننده فعاليت‌هاي صنفي مهندسي، تأکيد کرد: در حوزه مهندسي بزرگ‌ترين مشکل، عدم توجه به حدومرز صلاحيت‌هاي حرفه‌اي مهندسي و صلاحيت‌هاي کسب‌وکار مهندسي است.
آخوندي فعاليت صنفي را از فعاليت حرفه‌اي منفک دانست و آن را ريشه اصلي مشکلات موجود در ساخت‌وساز قلمداد کرد و افزود: در حوزه مهندسي اين تفکيک صورت نگرفته و رفع آن نيز کار بسيار سختي است و اين ابهام در حرفه باقي‌مانده است که نياز به اصلاح دارد.
در اين هفته معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي از وجود 75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد و اظهار کرد: تنها در 35 درصد اين بافت‌ها مي‌توانيم ورود کنيم.
پيروز حناچي با اشاره به وجود 75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، اظهار کرد: 65 درصد بافت‌هاي فرسوده کشور بافت تاريخي است که ما نمي‌توانيم در اين نقاط بولدوزر کار بگذاريم، تنها در 35 درصد باقي‌مانده مي‌توان ورود پيدا کرد که البته اين نسبت در شهرهاي مختلف متفاوت است، منابع مالي و اعتباري که دولت به اين امر اختصاص مي‌دهد مي‌تواند به‌عنوان نيروي محرکه مورداستفاده قرار گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار کرد: 22 بانک عامل بايد اعتبارات در نظر گرفته‌شده به‌منظور احياي بافت فرسوده را تأمين کنند و ميزان اين اعتبارات به تفکيک هر شهر توسط شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي اعلام خواهد شد.
در هفته سوم دي‌ماه مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران با اعلام آغاز پرداخت وام ۵۰ ميليون توماني نوسازي و بهسازي بافت فرسوده، گفت: برآورد کارشناسي ما براي وام مقاوم‌سازي به ازاي هر مترمربع حداقل ۳۰۰ هزار تومان است.
محمدسعيد ايزدي اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزي به بانک‌هاي عامل پرداخت تسهيلات 50 ميليون توماني نوسازي بافت فرسوده از همين الان قابليت اجرايي دارد و با توجه به شيوه‌نامه بانک مرکزي هم‌اکنون قابل پرداخت است.
وي بابيان اينکه اين وام هدفمند پرداخت مي‌شود، گفت: در دولت جديد پرداخت وام نوسازي مشروط خواهد بود، به‌عبارت ديگر الزامات و شروطي را در اين زمينه رعايت خواهيم کرد که در محدوده بافت فرسوده بودن مالکان يکي از اين شروط است، با بانک مرکزي به توافق رسيده‌ايم تا وام مقاوم‌سازي را پرداخت کنيم چراکه معتقديم يکي از راه‌حل‌هاي نوسازي، مقاوم‌سازي است چون ارزان‌تر خواهد بود.
در هفته جاري قائم‌مقام وزير و راه شهرسازي از تصويب بخشي از بودجه برآورد شده ۱۰ هزار ميليارد توماني براي خدمات زيربنايي و روبنايي مسکن مهر، توسط گروه عمران مجلس خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد امکانات زيربنايي و روبنايي است.
احمد اصغري مهرآبادي بابيان اينکه تاکنون يک‌ميليون و 252 هزار واحد مسکن مهر افتتاح‌شده از آغاز تحويل 200 هزار واحد ديگر طي هفته آينده خبر داد و گفت: تاکنون براي يک‌ميليون و 368 هزار واحد دفترچه اقساط صادرشده و با توجه به دستور وزير راه روند صدور دفترچه اقساط رشد فزاينده‌اي خواهد يافت.
قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به اينکه ماهانه 220 ميليارد تومان وصول اقساط داشته‌ايم، گفت: تاکنون 4700 ميليارد تومان وصول اقساط مسکن مهر داشته‌ايم که با توجه به تنفس بانک مسکن اين مبلغ را به پروژه‌هاي نيمه‌تمام تزريق کرده تا آن‌ها را تکميل کنيم.
مهرآبادي با اشاره به اينکه در ابتداي دولت تدبير و اميد 340 هزار واحد مسکن مهر متوقف‌شده بود، گفت: اين در حالي بود که 85 هزار واحد ديگر فاقد متقاضي بود که براي حل اين مسئله از سال گذشته تاکنون 5 دوره جلسه استاني در استان‌هاي کشور برگزار کرده‌ايم.
در هفته‌اي که پشت سر گذاشتيم، غلامرضا هوائي در نخستين همايش مهندسي سازه ايران اظهار کرد: بايد با کمک اعضاي انجمن مهندسي سازه ايران بتوانيم در قالب کميته‌هاي مختلف بدون دخالت دولت آئين‌نامه‌هاي مربوط به مهندسي سازه را تهيه و تدوين کنيم.
وي بابيان اين‌که نمونه‌هاي موفقي در اين زمينه در دنيا تجربه‌شده است، بيان کرد: توليدات علمي در حوزه مهندسي سازه در کشور ريز هستند و در مرحله اول نمي‌توانيم کاري را انجام دهيم.
وي بابيان اين‌که مهندسي سازه يک حساسيت بين معماران و سازندگان است، تصريح کرد:‌ در ساخت‌وسازها به الگوي معماري کمتر توجه شده است و ساختمان‌ها را کم روح‌تر و کم هنرتر ساخته‌ايم.
در اين هفته عضو گروه عمران مجلس از تشکيل کميته مشترک مجلس و دولت براي حل مشکل برداشت از آورده متقاضيان مسکن مهر پرديس خبر داد و گفت: يکي از مشکلات کنوني شهر پرديس ثبت‌نام افرادي است که واجد شرايط دريافت مسکن مهر نبوده‌اند.
علي‌نعمت چهاردولي بابيان اين‌که مسکن مهر پرديس پيچيدگي‌هاي خاصي دارد، اظهار داشت: دولت قبل پول‌هايي را از متقاضيان گرفته و آن را براي ساخت واحد مسکوني و همچنين اجراي امکانات و تأسيسات زيربنايي مانند، خيابان، تونل، پل و... هزينه کرده است.
وي ادامه داد: اين در حالي است که قرار نبوده چنين اتفاقي بيفتد و از محل آورده متقاضيان براي ساخت زيرساخت‌ها استفاده شود، چراکه تأمين زيرساخت‌ها وظيفه مردم نيست و دولت بايد آن‌ها را تأمين کند.
چهاردولي تصريح کرد: در اين جلسه بر عدم دريافت هزينه‌هاي مربوط به زيرساخت‌هاي مسکن مهر از متقاضيان تأکيد شد و وزير راه و شهرسازي نيز راه‌حل اين مسئله را تأمين منابع مالي زيرساخت‌ها از محل فروش زمين اعلام کرد.
در هفته جاري قائم‌مقام مجري طرح پروژه مسکن ويژه تهرانسر از مخالفت سازمان ملي زمين و مسکن با طولاني‌تر شدن پرداخت اقساط متقاضيان مسکن ويژه خبر داد.
ياسر لک درباره بررسي درخواست متقاضيان مسکن ويژه تهرانسر مبني برافزايش مدت بازپرداخت اقساط، اظهار کرد: در همين رابطه جلسه‌اي با حضور مسوولان سازمان ملي زمين و مسکن برگزار شد، اما؛ سازمان ملي زمين و مسکن با اين موضوع مخالفت کرد و قرار نيست مدت بازپرداخت اقساط افزايش يابد و طبق همان 10 سال خواهد بود و اين موضوع از دستور کار خارج‌شده است.
قائم‌مقام مجري طرح پروژه مسکن ويژه تهرانسر افزود: با مساعدت مسوولان سازمان ملي زمين و مسکن با دو ماه تنفس براي آغاز پرداخت اقساط موافقت شد و متقاضيان پس از تحويل گرفتن واحدهاي خود از دو ماه بعدازآن مي‌بايست پرداخت اقساط را آغاز کنند و تحويل قرارداد نهايي تمامي متقاضيان از دو سه روز آينده آغاز مي‌شود و از طريق پيامک به متقاضيان اطلاع‌رساني خواهد شد تا در هرروز کاري حدود 50 نفر از متقاضيان براي امضا و دريافت قراردادهاي نهايي خود مراجعه کنند.
در هفته‌اي که پشت سر گذاشتيم، رئيس کانون انجمن‌هاي صنفي کارگران ساختماني کشور گفت: کشور ما رکورددار حوادث مربوط به هنگام کار ساختماني در دنيا است.
اکبر شوکت بابيان اينکه بر اساس آمار از 100 حادثه کار در دنيا 17 حادثه مربوط به کارگران ساختماني است، افزود: اين در حالي است که در کشور ما از 100 حادثه کار، نيمي مربوط به کارگران ساختماني است.
به گفته وي رعايت نکردن مسائل ايمني کارگري، نبود نظارت صحيح از سوي سازمان نظام‌مهندسي ساختمان، شهرداري‌ها و وزارت راه و شهرسازي، نبود بازرسي مستمر از کارگاه‌هاي ساختماني توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و نبود قوانين بازدارنده از ديگر دلايل افزايش حوادث کار در حوزه ساختمان است.
رئيس کانون انجمن‌هاي صنفي کارگران ساختماني کشور در خصوص راهکارهاي لازم به‌منظور کاهش اين حوادث در کشور گفت: اجباري کردن آموزش براي کارگران ساختماني، پيمانکاران، مهندسين ناظر و کارفرمايان اولين راهکار تأثيرگذار است چراکه معتقديم پيشگيري مقدم بر درمان است و لذا آموزش، اولين راهکار عملي براي کاهش اين حوادث است.
وي اجباري کردن رعايت مسائل ايمني در کارگاه‌ها و نيز شناسايي و تنبيه کارفرمايان متخلف در جريان بازرسي‌هاي مستمر را از ديگر راهکارها بيان کرد و افزود: هيأت دولت هم بايد مصوبه‌اي را در اين خصوص ارائه دهد تا نسبت به اجباري شدن قوانين موجود در حوزه کارگران ساختماني توسط متوليان امر اقدام شود و از طرفي نسبت به تخصيص بودجه آموزشي براي کارگران نيز همت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن