تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819699830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم جدید به منزله توقف روند جاری است/ ظریف به افغانستان می رود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحریم جدید به منزله توقف روند جاری است/ ظریف به افغانستان می رود


سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست هفتگی با خبرنگاران، درباره اقدام آمریکا به تحریم احتمالی ایران تصریح کرد: هرگونه تحریم جدید(ضد ایراین)، به منزله توقف روند جاری خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرضیه افخم، امروز (چهارشنبه، 24 دی 1393، 14 ژانویه 2015)، در نشست هفتگی با خبرنگاران در باره مذاکرات، گفت: ما بر اساس اراده سیاسی که از ابتدا برای برگزاری مذاکرات اعلام کردیم و در طول مدت گذشته، کاملا روشن نشان داده‌ایم، به دنبال رسیدن به یک توافق جامع، عاقلانه، عادلانه و پایدار هستیم و در طول این دوره هفت ماهه دوره‌های مختلفی از مذاکرات برگزار می‌شود تا اختلاف نظرها و فاصله‌های که بین دیدگاه‌های طرفین است، رفع و دیدگاه‌ها به هم نزدیک و امکان حصول به یک توافق میسر شود. اما در عین حال، این به این مفهوم نیست که ما از دیدگاه‌هایمان دست برداریم و کوتاه بیاییم.

افخم افزود: امکان رسیدن به توافق جامع هنوز وجود دارد و بر همین اساس، تیم هسته‌ای ما امروز در ژنو است و مذاکرات را پیگیری می‌کند و تا زمانی که چارچوب‌هایی که عنوان شد در فضای مذاکرات وجود داشته باشد، امکان رسیدن به توافق جامع وجود دارد و پیش از آن امکان رسیدن به یک توافق سیاسی امکان پذیر است.

وی درباره دیدارهای ظریف در ژنو نیز گفت: از فرصت موجود استفاده می شود و مشورت‌ها درباره آخرین وضع مذاکرات هسته‌ای با دیگر اعضای 1+5 صورت می گیرد و متناسب با روندی که طی می‌شود و پایان یافتن هر دوره از گفتگوها، ما نسبت به اطلاع رسانی و اینکه کدام برنامه انجام خواهد شد، اقدام می کنیم.   وی افزود: برنامه برای ما مشخص است؛ اما برنامه‌های مذاکراتی گاهی طولانی می‌شود و امکان ادامه آن به علت گسترده بودن بحث‌ها و پیچیدگی موضوعات ممکن است تغییر کند، لذا برنامه‌ها را متناسب با در جریان بودن آن، اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص دعوت از ایران برای حضور در اجلاس مسکو درباره سوریه نیز گفت: از دریافت دعوتنامه رسمی برای حضور در اجلاس اطلاعی ندارم. وی تاکید کرد: ولی در عین حال مشورت‌های سیاسی با روسیه و سوریه به منظور اینکه این اقدام سیاسی و برگزاری گفتگوها بتواند شکل بگیرد و چارچوب دقیق و درستی پیدا کند و همه طرف‌های ذی ربط که خواهان راه حل سیاسی هستند درگیر این بحث شوند، با تشریفات خودش جریان دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز در حال مشورت با هر دو کشور است و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم، هم به علت تماس‌های خوبی که با هر دو کشور داریم و هم به علت اینکه پیگیر گفتگوهای سیاسی هستیم، مشورت‌ها را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان و دعوت از اشرف غنی برای سفر به ایران، نیز گفت:‌ آقای ظریف در آینده نزدیک به افغانستان سفر می کند. در عین حال در طول چند ماه گذشته و پس از برگزاری انتخابات و پروسه شکل گیری دولت و روند تدریجی تشکیل کابینه، گفتگوها و مشورت‌های خوبی میان ایران و افغانستان برقرار است و سفرهایی نز در سطوح مختلف صورت گرفته، کما اینکه در 10 روز گذشته، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان به تهران سفر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره اقدام آمریکا به تحریم احتمالی ایران نیز گفت: ما نمی‌خواهیم پیش بینی کنیم؛ اما آنچه شما در فضای اظهار نظرات خود آمریکایی‌ها نیز مشاهده کرده‌اید، هرگونه تحریم جدید به منزله توقف روند جاری خواهد بود و این بحثی است که بسیار روشن است.   افخم تاکید کرد: از دید ما، استفاده از یک ابزار فرسوده که ناکارآمدی آن نیز به روشنی نشان داده شده، چندان کمک کننده نیست؛ ضمن اینکه یک سوء محاسبه‌ای در برخی از مسئولان و حاکمان آمریکا وجود دارد و این سوء محاسبه، از آن ناشی می‌ شود که برداشت کرده‌اند موضوع تحریم، ایران را به پای میز مذاکره کشانده؛ در حالی که این سوء محاسبه و تحلیل اشتباه، ناکارآمدی خود را نشان داده و لازم است تحلیل‌ها واقعی و روزآمد و مبتنی بر جریاناتی که در داخل ایران وجود دارد، شود.


چهار شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن