تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817986654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه برنامه محور براي آينده خانه مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۳۸ب.ظ)
مدير عامل خانه مطبوعات کشور اعلام کرد: نگاه برنامه محور براي آينده خانه مطبوعات خانه مطبوعات اين واژه ساده اما در کرمانشاه بسيار بحث انگيز که حدود سه ماهي هست که جنجال ها و حواشي آن خوابيده و البته اين خواب و سکوت باز مي گردد به حوالي سال 91 که از آن پس تا سال 93 انتخابات آن به قول معروف به خواب زمستاني پيوست.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ با آمدن سال 93 انگار بهار پرافت و خيز حرکت و تکاپو دميدن گرفت و با روي کارآمدن دولت تدبير و اميد و به طبع تغييراتي که در تمامي بخش ها و حوزه مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت پذيرفت، بحث انتخابات دوره هاي جديد نيز زمزمه برانگيز در ادارات فرهنگ و ارشاد استان ها طنين انداز گشت و اينن بار از سوي معاونت مطبوعاتي حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي بندها و تبصره هاي جديدي براي اعضاي شرکت کننده در انتخابات خانه هاي مطبوعات اعلام و ابلاغ شد.
بالاخره 10 آبان ماه سال جاري در کرمانشاه پس از کش و قوس هاي فراوان، نامه ها، مصاحبه ها، بيانيه ها و انتقادهاي زياد از سوي رسانه هاي مختلف استان مبني بر ناکارآمدي عملي دوره گذشته اعضاي خانه مطبوعات استان و عدم پاسخگويي عملکرد اين عزيزان در دوره فعاليتشان که تقريبا برنامه شاخصي براي جامعه خبري کرمانشاه انجام نداده بودند، با انتخابات بحث برانگيز!!! برگزار و همان اعضاي گذشته با دو نفر اضافه، کشتي در حال غرق خانه مطبوعات کرمانشاه را بدست گرفتند.
و امروز جاي بسي خوشحالي که فريدون معتمديان، رئيس خانه مطبوعات کرمانشاه با حفظ سمت به عنوان مديرعامل خانه مطبوعات کشور و وحيد نيشابوري خبرنگار کرمانشاهي و از اعضاي خانه مطبوعات استان به عنوان مسوول کميته حقوقي اين صنف کشوري منصوب شدند که اين دو سمت بطور منطقي مي بايست در روند رو به رشد اهداف استاني تاثير بسزايي داشته باشد.
فريدون معتمديان طي گفت و گويي با خبرگزاري موج کرمانشاه در خصوص برنامه ها و اهداف آتي اين تشکل صنفي سخن مي گويد؛

نگاه برنامه محور براي آينده خانه مطبوعات کرمانشاه
معتمديان مديرعامل خانه مطبوعات کشور در اين باره مي گويد: بعد از انتخابات خانه مطبوعات استان که با اساسنامه جديد شکل گرفت، در قالب يک طرح نه ماهه که در شوراي مرکزي مطرح و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه تقديم شد، برنامه محوري در دوره کوتاه مدت و بلندمدت امسال در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن بتوانيم نياز استان را در حوزه مطبوعات اقناع کنيم.
وي اولين حوزه را به بخش آموزش اصولي جامعه خبري استان تخصيص داده و مي افزايد: با همکاري مرکز مطالعات رسانه هاي کشور در بحث آموزش يک دوره مقدماتي شامل کلاس خبر، خبرنويسي و روابط عمومي برنامه ريزي و به زودي اجرايي خواهد شد که سقف آن را مرکز مطالعات رسانه ها 30 نفر قرار داده بود اما خانه مطبوعات کرمانشاه براي اينکه تعداد خبرنگار بيشتري بتوانند از اين دوره ها برخوردار شوند، با رايزني هاي انجام شده سقف استفاده را به 40 نفر رسانده است.
رئيس خانه مطبوعات کرمانشاه اضافه مي کند: افرادي که بتوانند دوره مقدماتي را با کسب حدنصاب طي کنند، مي توانند جواز حضور در دوره تکميلي شامل خبرنگاري، عکاسي، عکاس خبري، صفحه آرايي و موارد عملي تر را بدست آورده و از آموزش هاي پيشرفته کشوري برخوردار گردند.

جشنواره منطقه اي خبر، ارديبهشت 94 در راه است
مديرعامل خانه مطبوعات کشور در ادامه از برگزاري جشنواره منطقه اي خبر بصورت منسجم و علمي در ارديبهشت سال 94 خبر مي دهد و مي گويد: البته برگزاري چنين رويداد بزرگي نيازمند جذب بودجه و اعتبار قابل توجهي است که با رايزني هاي انجام شده قول هاي مساعدي از سوي استانداري کرمانشاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مبني بر تامين بخشي از اين هزينه داده شده و مابقي را نيز حوزه معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد با ارائه برنامه، اميد است تامين نمايد.

خبرنگاران واقعي در روز خبرنگار تجليل مي شوند
يکي از موارد ناراحتي عمومي جامعه خبري کرمانشاه بازمي گردد به تجليل ها و تقديرهاي روز خبرنگار که همه ساله 17 مرداد ماه برگزار مي شود و متاسفانه علي رغم تمام زحمت هاي يکساله خبرنگاران استاني در ساير ادارات، بحث تقبل هزينه و برگزاري جشن کوچک با مشکل و يارکشي مواجه بوده است، امسال فريدون معتمديان از برگزاري جشن بزرگ خبرنگاران و تجليل يکسان از همه افراد فعال سخن مي گويد و مي افزايد: از همين الان برنامه ريزي شکل گرفته که بتوان خبرنگاران واقعي را شناسايي کرده و در عين حال بودجه کافي را براي قدرداني از زحمات آنان برنامه ريزي کنيم و علاوه بر آن قصد داريم از افراد شاخص و برجسته خبري کرمانشاه نيز بصورت ويژه تجليل به عمل بياوريم.

رفاه و معيشت خبرنگاران در اولويت برنامه هاي کاري آينده خانه مطبوعات
وي ادامه مي دهد: در کنار موارد فوق، برنامه هاي معيشتي و رفاهي جامعه خبري استان نيز در دست اقدام مي باشد که به شرط عملياتي شدن اعلام مي گردد و از مهم ترين آنها مي توان به جذب تسهيلات بانکي، سفرها و تورهاي سياحتي و زيارتي و حتي اعزام به خارج از کشور و ...نام برد .

بارقه هاي نوگرايي معاونت مطبوعات کشور به بخش هاي استاني هم رسيده است
رئيس خانه مطبوعات کرمانشاه در خصوص رويکرد آتي حوزه معاونت مطبوعاتي کشور معتقد است: اين حوزه به رياست دکتر حسين انتظامي به دليل دارا بودن از وجه و شخصيت علمي در سطح کشور که هم بصورت تجربي و هم آکادميک با جامعه مطبوعات آشنايي دارد به عنوان يک نقطه عطف محسوب مي شود و همچنان که در عملکردهاي اخير وي قابل مشاهده بوده، معاونت مطبوعاتي کشور با ديد نوگرايانه و مبتني برشفافيت سازي امور حرکت مي کند که از مهم ترين آن مي توان به دسته بندي اصولي و قانوني آگهي هاي تخصيصي به نشريات اشاره کرد.
مدير مسئول نشريه بيستون ادامه مي دهد: وجود اساسنامه جديد خانه مطبوعات نيز در همين راستا به سمت نوگرايي و به عبارتي در جهت رفاه حال بيشتر جامعه مطبوعات در حال حرکت است و فکر مي کنم دو عنصر برنامه و حمايت در دستور کار قرار گرفته تا در خانه هاي مطبوعاتي استان ها انسجام و وحدت رويه بيشتري بوجود آيد.

آگهي ها از اين پس عادلانه و سيستماتيک بين نشريات تقسيم مي شود
وي از ديگر رويکردهاي حوزه معاونت مطبوعاتي کشور را در بخش تقسيم بندي آگهي ها به نشريات اعلام داشت و افزود: يکي از خواسته هاي مطرح در جلسه خانه هاي مطبوعات کشور برمبناي واگذاري امور به خانه هاي مطبوعات استان ها مطرح شد که براساس آن بتوانيم در بخش هاي مختلفي همچون دخالت در تخصيص آگهي به نشريات يا نحوه ارزيابي در سايت سمان در جهت حمايت بيشتر از خبرنگاران دخالت داشته باشيم که البته اين طرح ها هنوز در حد پيشنهادات باقي مانده است .
رئيس خانه مطبوعات کرمانشاه با بيان اين مطلب که بايد در دوره جديد بحث سبک سازي تشکيلات صنفي در صدر امور قرار گيرد، مي افزايد: خانه هاي مطبوعات استاني دردها و نيازهاي جامعه خبري حوزه کاري خود را بيشتر و از نزديک تر لمس مي کنند تا يک نگاه کلي کشوري به امور.

همدلي در دوره جديد و عبور از اختلافات گذشته تنها راه رشد است
وي در پايان ابراز اميدواري مي کند که در دوره دو ساله جديد پيش رو، با کنار گذاشتن اختلاف نظرهاي گذشته و انتقادات پيشين، امروز همه نيازمند همدلي تمام جامعه خبري استان هستيم تا بتوانيم اقدامات مثمر ثمري را براي اين قشر فرهنگي در کرمانشاه انجام دهيم.

سروش زنگنه














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن