تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803334683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:با درآمدهای نفتی نمی توان کشور را اداره کرد/برای منافع ملی از منافع حزبی و گروهی باید گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


روحانی:با درآمدهای نفتی نمی توان کشور را اداره کرد/برای منافع ملی از منافع حزبی و گروهی باید گذشت سیاست > دولت - رییس جمهوری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نخبگی توأم با ایثار باعث شد که ما در برابر توطئه جهانی پیروز شویم، گفت: برای رفع مشکلات امروز کشور نیز به ایثار و نخبگی نیاز داریم.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،​حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی سه‌شنبه شب در دیدار علما، ‌ایثارگران و نخبگان استان بوشهر با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس، گفت: بوشهر و دلاوری‌های این سرزمین هیچ‌گاه از یاد ما نخواهد رفت، چرا که بوشهر از دیرباز سرزمین مبارزه علیه استعمارگران و بدخواهان بوده است. رییس جمهوری با اشاره به نحوه حراست از صادرات نفت در دوران دفاع مقدس و فداکاری‌هایی که در این خصوص انجام شد، گفت: در دفاع مقدس ما تنها بودیم و در مقابل ما یک حزب و یا یک ارتش نبود، بلکه عمده کشورهای دنیا پشتیبان دشمنان ما بودند اما وقتی جوانان ایثارگر و ملت بصورت متحد با امام(ره) دست به دست یکدیگر دادند و یکپارچه شدند و نخبگی، تفکر، علم، دانش و ایثار را کنار هم قرار دادند، توانستند در برابر جهانی از دشمن، ‌پیروز شوند.
دکتر روحانی تصریح کرد: افتخارات بزرگی که رزمندگان ما آفریدند و آن روز که توانستیم در برابر دشمن بایستیم و موفق و پیروز شویم، ناشی از آن بود که همه امت یکصدا شدیم و حرف از این جناح و آن جناح و این استان و آن استان به میان نیاوردیم، همه زیر پرچم یک کشور و تحت فرمان رهبری، با ایمان و ایثار در میدان مبارزه حاضر شدیم و بر دشمن غلبه کردیم.
رییس جمهوری سپس با ابراز تأسف از برخی مشکلات در استان بوشهر با وجود استعداد و ظرفیت فراوان و برخورداری از تاریخ درخشان، خواستار تبدیل شدن استعدادهای بالقوه استان به بالفعل شد و گفت: در این راه نیازمند حضور علما، بزرگان، روحانیون ، دانشگاهیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در عرصه هستیم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید با بهره گیری از علم و دانش ، حداکثر بهره برداری را از منابع و امکانات خود با هدف ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم ، گفت: باید بندرگاههای استان بوشهر را بیش از پیش توسعه دهیم و از سواحل این استان مرزی به خوبی بهره گیریم.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توجه بیشتر به صنعت گردشگری در این استان اشاره كرد و گفت :چرا مردم كشور ما باید به كشورهای خارجی و همسایه سفر كنند در حالی كه كشور ما از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است و باید گردشگران داخلی و خارجی را جذب گردشگاههای ایران كنیم.
رییس جمهوری با تاكید بر اینكه تنها با درآمدهای نفتی نمی توان كشور را اداره كرد، اظهارداشت: باید منابع درآمدی ما متعدد باشد و نمی توان به یك منبع متكی بود. باید با همسایگان و تولیدكنندگان متحد باشیم تا مشکلات را حل کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به برخی توطئه ها از جمله تلاش برای کاهش بهای نفت گفت: با فكر و برنامه می توان این توطئه ها را خنثی كرد و باید یاد بگیریم كه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنیم.
رییس جمهوری با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه و اثرات صلح، گذشت و عفو در رساندن پیام اسلام از سوی پیامبر عظیم الشان (ص) افزود: معنای تدبیر آن است كه باید به فكر فردا و آینده بوده و با یكدیگر برادر و دوست باشیم . رقابتهای حزبی و تضارب آرا در كشور هیچ اشكالی ندارد اما باید برای منافع ملی از منافع حزبی و گروهی گذشت.
دکتر روحانی گفت: باید به یاد داشته باشیم كه زیر چتر یك قانون اساسی هستیم و منافع بلند مدت ما یكی بوده و باید ادامه دهنده راه امام(ره) باشیم .
رییس جمهوری ادامه داد: نباید فداكاریهای بزرگان و منافع كشور را از یاد برد و با تمرکز روی مسایل جزیی، مسایل بزرگتر و اهداف بلند تر را به حاشیه راند.
رییس جمهوری با تاكید بر اینكه دنیای امروز دنیای رقابت است، گفت: با داشتن ملتی با استعداد ، فداکار ، بزرگ و با سابقه تمدنی ، نباید روی مسایل ناچیز متمرکز شویم.
دكتر روحانی با بیان اینكه اگر بخواهیم كشور را به جلو ببریم باید تحریم ها را بشكنیم ، گفت: با حفظ دستاوردها، استقلال و حیثیت كشور می توان تحریم های ظالمانه را برداشت و مذاكره كنندگان هسته ای كشورمان نیز در چارچوب سیاستها و استقلال كشور حركت می كنند.
رییس جمهوری با بیان اینكه من مخالف نقد نیستم ، گفت: نقد محترمانه هیچ اشكالی ندارد و باید راه حل بهتر بدهیم و اگر می خواهیم در سیاست خارجی موفق شویم، حمایت همگان ضروری است.
دكتر روحانی با تاكید بر ضرورت حفظ وحدت ، همدلی و برنامه ریزی در همه عرصه ها، گفت: در صحنه سیاست داخلی و خارجی باید به آینده امیدوار باشیم و همه برای استفاده بهتر از امكانات بکوشیم.
رییس جمهوری از استاندار و مسئولان استان بوشهر خواست تا با پیگیری وعده های داده شده در استان ، زمینه مرتفع شدن مشكلات و تحقق برنامه ها را فراهم آورند.
دكتر روحانی افزود: گوش دولت برای شنیدن مشكلات شنواست و دولت مشكلات را پیگیری خواهد كرد.
رییس جمهوری همچنین از مسئولان استان خواست تا از خانواده های ایثارگران و بانوان بیش از پیش در پست های مختلف مدیریتی استان استفاده كنند.
پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر با اشاره به دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم استان خواستار اهتمام بیشتر دولت به حوزه علم، فناوری و فرهنگ شد.
همچنین چند تن از نمایندگان ایثارگران و نخبگان استان بوشهر نیز درخواست‌های خود را برای توجه بیشتر دولت به جامعه ایثارگران ، حمایت از تخصیص بودجه ای برای حفاظت از بافت قدیم شهر و موسیقی محلی، احداث موزه علم و فناوری ، ارایه تسهیلات به کشاورزان و اشتغال‌زایی مطرح کردند. 2929

کلید واژه ها: حسن روحانی - سفرهای استانی دولت -




چهارشنبه 24 دی 1393 - 08:53:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن