تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804122934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وادادگان، منافع ملي را درک نمي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ دي ۱۳۹۳ (۷:۵۴ق.ظ)
سياست روز: وادادگان، منافع ملي را درک نمي کنند
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه سياست روز چنين نوشت:
منافع ملي نيازمند هم آوايي، همراهي و اشتراک نظر مطلق است، نه نسبي. اين اصلي است که همه کشورهاي دنيا بر آن اتفاق نظر دارند. اگر موضوع يا مسئله اي به عنوان منافع ملي کشور محسوب شود، همگان تلاش مي کنند تا آن را تأمين کنند. کمتر کسي هم به مخالفت برمي خيزد و اگر هم مخالفتي داشته باشد، صداي او درهم آوايي همگان به گوش نخواهد رسيد.
منافع ملي مهمترين رکن هر کشوري است و حتي اگر در کشوري، فردي شخصيتي و يا گروه سياسي، ساز مخالف بزند، با واکنش مردم و حاکميت آن کشور روبرو خواهد شد. به همين خاطر است که منافع ملي را مي توان موضوعي حيثيتي براي هر کشوري دانست. چنين موضوعي شوخي بردار هم نيست.
حتي کشورهايي در دنيا وجود دارند که براي تأمين منافع ملي خود پا را فراتر از مرزهاي خود مي گذارند و براي دست يابي به آن دست به هر کاري مي زنند.
کشورهاي سلطه گر و مداخله جو حتي منافع ملي خود را بهانه قرار مي دهند و به مداخله نظامي هم مي پردازند. چنين اقداماتي در بيشتر مواقع با مخالفت مردم چنين کشورهايي همراه مي شود، اما حاکميت اصرار بر پياده ساختن سياست هاي خود دارد و هيچ توجهي به رأي و نظر مردم خود ندارد.
آمريکا از جمله کشورهايي است که به بهانه تأمين امنيت و منافع ملي خود، با گسترش سلطه و حضور در اقصي نقاط دنيا تلاش مي کند تا به اصطلاح منافع خود را تأمين کند. آمريکا با حضور و اقدام نظامي در ديگر کشورها در پي منافع ملي و امنيت ملي خود است، اما همه اين اقدامات و نظامي گري ها به جنگ و خونريزي، ناامني و شکل گيري گروه هاي تروريستي ختم شده است. البته چنين اتفاقي جزء لاينفک سياست هاي حاکمان کاخ سفيد است پرورش تروريسم در دنيا با ذات آمريکا همخواني دارد. اما در اين ميان حتي آمريکا با آن همه ادعاي اقتدار و قدرتمندي از پس امنيت داخلي خود هم برنمي آيد. اين کشور که همسايگان زيادي هم ندارد در واقعه ۱۱ سپتامبر نشان داد که تا چه اندازه از نظر تأمين منافع و امنيت ملي خود در ضعف شديد به سر مي برد. گرچه همين اتفاق هم براساس تحليل ها و شواهد نشان مي دهد که يک اقدام برنامه ريزي شده از سوي حاکمان وقت آمريکا بود تا بهانه محکمي براي مداخله در منطقه غرب آسيا داشته باشند.
جمهوري اسلامي ايران هم به خاطر پيشينه انقلابي و مقاومت اسلامي که در مقابل کشورهاي زورگويي همچون آمريکا داشته، تاکنون توانسته است معادلات و اهداف آمريکا را به هم بزند. چالش هاي جدي و تغيير دادن معادلاتي که آمريکايي ها روي آن حساب باز کرده بودند، نمونه هاي فراواني دارد. ايران اسلامي اکنون به عنوان قدرت اول منطقه حرف اول را مي زند و اين اقتدار به واسطه انقلاب اسلامي و با پشتوانه مردمي و هدايت هاي رهبري اتفاق افتاده است. پيشرفت هاي بزرگ در زمينه هاي گوناگون از جمله در حوزه نظامي، دفاعي و موشکي، همچنين پيشرفت در زمينه هسته اي از عوامل مهم و تأثيرگذار براي دست يافتن به عنوان قدرت اول منطقه براي جمهوري اسلامي ايران است.
هر ايراني وطن پرست و مسلمان قطعاً و يقيناً به چنين دستاوردهايي افتخار مي کند و مي نازد. پيشرفت هاي هسته اي که اکنون غرب را وادار به گفت وگوهاي هسته اي کرده است، از همان جنس منافع ملي است. پيشرفت هاي نظامي و موشکي هم همينطور. همه اين دستاوردها و پيشرفت هاي شگرف، براي تأمين منافع ملي و امنيت ملي کشور به دست آمده است و براي ايران اسلامي حياتي است.
سخن گفتن عليه اين دستاوردها خيانت و بي انصافي نسبت به تلاش هاي خستگي ناپذير فرزندان کشور است، همه اين پيشرفت ها در حالي به دست آمده است که دشمنان خارجي در تلاش بوده و هستند تا آنها را تعطيل کنند و براي رسيدن به هدف خود هر کاري را انجام داده و مي دهند.
سياست ها و اقدامات دشمنان خارجي عليه چنين دستاوردهايي، نشان دهنده حقانيت و درستي راه در پيش گرفته شده براي پيشرفت هاي بيشتر است.
توطئه ها، سنگ اندازي ها و تهديدات و تحريم هايي که از سوي آمريکا و ديگر کشورهاي همپيمان او عليه ايران انجام مي شود، تنها با مقاومت و ايستادگي براي دستيابي به منافع ملي و امنيت ملي کشور حنثي مي شود. هر چند شايد برخي در داخل کشور هستند که اين دستاوردهاي بزرگ را کوچک مي بينند و حتي خواهان برچيدن و دست برداشتن از اين پيشرفت هاي چشمگير هستند. چنين مواضع، ديدگاه و سخنان نشان دهنده وادادگي و ترس از «کدخدايي» است که توان اداره کشورش را هم ندارد، اما همين کشور به اصطلاح ابرقدرت، توان خود را به جاي اداره کشور، خرج دخالت هاي بي جا و جنگ افروزي هاي خانمانسوز مي کند. در مقابل چنين کشوري با حاکميتي فاسد، تنها سياست ايستادگي و مقاومت است که جواب خواهد داد، نه وادادگي و ترس از آن هيمنه پوشالي و مترسک وار.
آن هايي که در کشور در چند روز گذشته انرژي هسته اي بومي شده ايران را زير سوال بردند و اين دستاورد بزرگ را، کوچک شمردند، منافع ملي را درک نکرده اند و يا وادادگي آنها باعث شده است چنين مواضعي را اتخاذ کنند. درک منافع ملي نيازمند آگاهي و بصيرت سياسي و اعتقادي است که شايد چنين اشخاص و طيف هاي سياسي از دارا بودن آن محروم باشند. اما چنين افراد و گروه هاي سياسي خاص در کشور، يک هدف ديگر را هم دنبال مي کنند. آنها قصد دارند با ايجاد شک و ترديد در افکار عمومي و ساختن يک فضاي دوقطبي در ميان مردم، ضمن همراه ساختن برخي در کشور همراه ساختن به وادادگي، فتنه ديگري را به پا کنند. اما اکثريت قاطع مردم ايران اسلامي همچنان و هميشه پشتوانه قدرتمندي براي دفاع از چنين دستاوردهايي بوده و خواهند بود.
چندي پيش مرکز پژوهش هاي افکار عمومي و تحولات اجتماعي دانشگاه تهران يک نظرسنجي انجام داد که در آن ۷۵ درصد مردم پاسخ داده اند که نبايد از دستاوردهاي هسته اي عقب نشست.
اين درصد بالا پاسخ به افرادي است که دستاوردهاي هسته اي را کوچک مي شمارند. هر چند انتظار مي رفت مقامات دولت تدبير و اميد هم به آن مواضع پاسخ مي دادند، همانگونه که به افراد و گروه هايي پاسخ داده ومي دهند که نسبت به مذاکرات انتقاد دارند. اين گروه همواره با پاسخ هاي دولت همواره بوده اند، اما وادادگان، پاسخي را دريافت نکرده اند. گرچه بهترين پاسخ را مردم به آنها داده اند.
نويسنده: محمد صفري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن