تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819980079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سابقه تاريخي دعواي استاندار كردستان و نمايندگان


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 22:35:13 , 1393/10/23
مردم حلقه فراموش شده/
سابقه تاريخي دعواي استاندار كردستان و نمايندگان
بروز اختلاف نظر بین استاندار کردستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی یک امر و روال طبیعی است ولی متاسفانه کشاندن این موضوع به میان مردم و رسانه ای کردن آن موضوعی است که سالهاست در این استان ادامه دارد


بروز اختلافات جدي ميان استاندار کردستان و برخي از نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي تقريبا از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون سابقه داشته و هر بار موضوعي زمينه را براي بروز اين اختلافات فراهم کرده و در ادامه نيز داستان به رسانه ها و ميان مردم کشيده مي شود.


با نگاهي به گذشته مي توان به موارد متعددي از اختلاف نمايندگان و استاندار يا ساير مديران دولتي اشاره کرد که از آن جمله مي توان به مجلس چهارم و پنجم با استاندار و يا اينکه نمايندگان دوره هفتم با شخص استاندار اشاره کرد.


شايد جدي ترين اختلاف بين استاندار کردستان و يک نماينده مربوط به مجلس هشتم باشد که طي آن عبدالجبار کرمي، با اسماعيل نجار اختلاف جدي پيدا کرد و اين اختلاف آنها حداقل يکي تا دو سال کل فضاي استان کردستان را در بر گرفت و حتي موضوع به مراجع قضايي استان کردستان نيز کشيده شد.


هر چند که اسماعيل نجار از کردستان رفت و عبدالجبار کرمي نيز با رد صلاحيت ديگر مجالي براي حضور در عرصه انتخابات و نمايندگي پيدا نکرد ولي اين روزها هم در محافل مختلف داستان اين اختلاف همچنين تعريف شده و مردم از آن نام مي برند.


موضوع جدي اختلاف بين يک نماينده کردستان و استاندار از يک ماه قبل در کردستان آغاز شده است و اين بار سرنوشت يک معدن در شهرستان کامياران باعث شده است تا عبدالمحمد زاهدي و سيد احسن علوي موضوع اختلاف خود را به رسانه ها کشانده و در کنار اين مهم طرفداران آنها نيز وارد مناقشه شوند.


موضوع از جايي شروع شد که سيد احسن علوي در نامه اي به استاندار کردستان از وي درخواست کرد موضوع واگذاري معدن قلعه گاه در نزديک موچش از توابع شهرستان کامياران که گفته مي شود به فردي غيربومي واگذار شده و اين موضوع مورد اعتراض افراد محلي قرار گرفته است را پيگيري کند.


در نامه سيد احسن علوي به عبدالمحمد زاهدي آمده بود: مردم شريف قلعه گاه بخش موچش شهرستان کامياران که معدن پلي متال مورد بحث در تپه موسوم به الله ويس و اطراف آن واقع است. علاوه بر مکاتبات جمعي در مراجعات مکرري که به اينجانب داشته اند نسبت به واگذاري اين معدن به افراد غيربومي اعتراض کرده و اعلام کرده اند که بهره برداري از معدن موصوف صدمات زيادي به محيط زيست و خسارات هاي جبران ناپذيري به مزارع کشاورزي اطراف ان وارد مي کنند لذا شديدا نگران و معترضند.


بعد از انتشار اين نامه از سوي پايگاه اطلاع رساني نماينده سنندج بود که استاندار کردستان نيز در مقام پاسخگويي به وي و با تيتر پاسخ به نامه ابهام آميز نماينده سنندج وارد ماجرا شده و پس از آن بار ديگر واکنش نماينده سنندج را برانگيخت.


در اين نامه عبدالمحمد زاهدي با بيان اينكه نامه نماينده سنندج ابهام آميز بوده است، آورده است: در ارتباط با معدن پلي متال واقع در بخش موچش از توابع شهرستان کامياران به آگاهي مي‌رساند كه پروانه اکتشاف معدن فوق‌الاشاره بنا به درخواست آقاي برهان حيدري کارشناس ارشد رشته زمين شناسي و عضو سازمان نظام مهندسي معدن استان کردستان (بومي و ساکن شهر سنندج) بر اساس مواد 5 و 7 آيين نامه اجرايي قانون معادن و پس از اخذ پاسخ استعلام از سازمان‌هاي ذي‌ربط، طي شماره‌هاي 23653/128 – 91/11/21 و 16548/153 – 92/6/18 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به نام وي صادر گرديده و سپس در پي درخواست مشاراليه مبني بر انتقال پروانه اکتشاف به نام آقاي رضا زرين‌فر (غير بومي)، پروانه مذکور بر اساس ماده 21 آيين نامه اجرايي قانون معادن به نام فرد اخيرالذکر انتقال يافته است؛ بنابراين با عنايت به مراتب فوق توجه جنابعالي را به موارد زير معطوف مي‌دارد:


اينجانب نيز ترجيح مي‌دهم که معادن استان به فردي بومي واگذار شود، ليکن با عنايت به اين که ايجاد تغيير در شرايط مزايده‌هاي عمومي نيازمند تغيير و اصلاح قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي است، اصلح است جنابعالي به منظور عملي نمودن اعتراض مورد اشاره، پيگيري لازم را در جهت اصلاح قوانين مربوط به واگذاري معادن به عمل آوريد.


بعد از اين نامه استاندار کردستان بود که سيد احسن علوي در نامه اي ديگر به صورت مفصل به وي واکنش نشان داد و با انتشار نامه اي با تيتر پاسخ به نامه توهين آميز استاندار کردستان واکنش نشان داد و اين جواب را در اختيار رسانه هاي جمعي قرار داد.


در نامه علوي ضمن انتقاد از ادبيات استاندار کردستان با بيان اينکه بدون شک اين نامه از سوي کسي که هنوز ادبيات مديريت بلد نيست امضا شده است، آمده است: بدون شک اين جواب خادم مردم که در قالب و چهارچوب قانون مطالبات موکلان خود را پيگيري مي کند، نيست.


نماينده سنندج البته در نامه خود از کارشکني هاي دولت تدبير و اميد در راستاي سرمايه گذاري در کردستان خبر داده و آورده است: بهتر است به جاي پاسخگويي به مطالبات مردم و تلاش براي توسعه کردستان وقت خود را به اينگونه مسائل حاشيه اي نگيريم.


اما بعد از انتشار نامه نماينده سنندج بود که استاندار کردستان سکوت کرده و اين بار حاميان دولت تدبير و اميد بدون ذکر هر گونه نام و نشاني وارد عرصه و در قالب انتشار نامه اي، نماينده سنندج را به افشاگري تهديد کردند. در نامه حاميان دولت همچنين آمده است که بهتر است نماينده سنندج در اين زمان بيشتر فکر خود را معطوف به بحث بودجه و اختصاص اعتبار بيشتر به کردستان اختصاص دهد.


خالد توکلي فعال سياسي و جامعه شناس نيز با اشاره به اينکه اقدام نماينده سنندج و پاسخ استاندار کردستان در يک چهارچوب مشخص و امري عادي است و اتفاقي نيافتاده است، از نوع واکنش حاميان دولت تدبير و اميد براي ورود به اين ماجر انتقاد کرده است.


محمد دره وزمي رئيس سازمان صنعت، معدت و تجارت کردستان در پاسخ به سوال در خصوص اين معدن در موچش گفت: به هر حال بر اساس آنچه که استاندار کردستان نيز اعلام کرد اين معدن در چهارچوب قانون به يک فرد بومي واگذار شده و در ادامه وي آن را به فرد غيربومي واگذار کرده است و تخلفي در اين زمينه صورت نگرفته است.


وي از اظهار نظر در خصوص حق با استاندار کردستان است يا نماينده مجلس، خودداري کرد و گفت: اميدوار است که زمينه براي بهره برداري از ظرفيت هاي معدني کردستان فراهم شود.


پايان اين مناقشه از سوي استاندار کردستان و سيد احسن علوي بدون شک مي تواند بهترين کمک براي توسعه اين استان باشد چرا که در حال حاضر حرف هر محفل و جمعي در کردستان پرداختن به موضوع اختلاف استاندار و نماينده سنندج در مجلس است.


 



22:35:13 , 1393/10/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن