تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803048814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق بازرگانی باید پویا و فعال باشد/ در اتاق بازرگانی باید هم‌صدایی ایجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اتاق بازرگانی باید پویا و فعال باشد/ در اتاق بازرگانی باید هم‌صدایی ایجاد شود
ابراهيم جميلي عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در ستاد مرکزي ائتلاف بزرگ در نشست خبری این ائتلاف با توجه به وضعیت اقتصادی به خبرنگاران گفت: در این دور انتخابات شرایط با گذشته متفاوت است.
آفتاب- سرویس اقتصادی: دلیل تشکیل ائتلاف تنها بردن انتخابات نبوده است بلکه سعی بر این است که بعد از بردن انتخابات آدم های کیفی دور هم جمع شوند و بتوانند برنامه اساسی برای اقتصاد کشور ارائه دهند. 



به گزارش آفتاب، ابراهيم جميلي عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در ستاد مرکزي ائتلاف بزرگ در نشست خبری این ائتلاف با توجه به وضعیت اقتصادی به خبرنگاران گفت: در این دور انتخابات شرایط با گذشته متفاوت است. 


وی ادامه داد: شرایط اتاق در این دور سازنده است. درباره ائتلاف بزرگ باید بگویم که فعلا پنج تشکل بزرگ کشور رسما در این ائتلاف حضور دارند. مجمع فعالان توسعه اقتصادی ایران، خانه اقتصاد ایران، انجمن مدیران، خانه معدن و فدراسیون حمل و نقل ایران حضور دارند. افراد ستاد مرکزی آقایان دانشمند، راسخ، نقیب، برخوردار، پورفلاح، بهرامن، طلایی و ... هستند. 


او به ویژگی های اتاق مطلوب اشاره و توضیح داد: تلاش بر این است که در این دوره نگاه متفاوتی به اتاق داشته باشیم. یعنی اتاق مطلوب به نظر می آید که باید دارای جایگاه علمی باشد، در خدمت اعضای خود باشد، همه در آن مشارکت حضوری و فعال داشته باشند، با دارندگان کارت های بازرگانی در خدمت شکوفایی و رشد اقتصادی کشور باشد، بتواند از توانایی های بازرگانان ایرانی مقیم خارج از کشور در خدمت تولید و تجارت استفاده کند، بتواند جانشین پروری کند، به سمت استفاده از تفکر نو حرکت کند. 


جمیلی افزود: نباید همه کسانی که از قبل بودند دوباره تکرار شوند. اتاق مطلوب را دانشگاهی می دانیم برای تربیت نیروهای جوان و استفاده از متخصصینی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند. 


جمیلی با اشاره به وضعیت مشارکت در دوره های قبل گفت: بنابراین برای اینکه بتوانیم طیف بیشتری را در انتخابات سهیم کنیم. (همان طور که می دانید در دوره گذشته تنها 16 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.) این بار باید بتوانیم آمار حضور  را بالا ببریم به همین منظور هفت کمیته تشکیل شده است. کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کارگروه اصناف، کارگروه تشکل ها، کارگروه فعالان اقتصادی، کارگروه نشست ها و سمینارها، کارگروه بودجه و مالی و کارگروه شهرستان ها. 


مسعود دانشمند عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران نیز توضیح داد: شرایط اقتصادی کشور متفاوت شده و قیمت نفت پایین آمده است. این پایین آمدن قیمت نفت تغییر بنیادی در رویکرد ها و سیاست های اقتصادی کشور با خود دارد. 


او با اشاره به پیش رفتن به سمت اقتصاد بدون نفت مطرح کرد: زنگ خطر بزرگ تری هم به صدا در آمده و آن این است که اتکای به درآمد نفت در برنامه ریزی های کشور همواره می تواند آسیب رسان باشد. بنابراین در فضای پیش رو باید به سمت اقتصاد بدون نفت برویم. دولت هم اقتصاد بدون نفت را در دستور کار خود دارد. 


دانشمند ادامه داد: باید به تولید داخلی و صادرات به جای نفت اتکا شود و درآمد نفتی در جای دیگری محفوظ باشد. 


او به لزوم پویایی اتاق بازرگانی اشاره و توضیح داد: در راستای خصوصی سازی و پیش بردن اصل 44 لازم است که اتاق پویا تری وجود داشته باشد. اتاق باید بتواند مسائل غیرقابل پیش بینی که در اقتصاد کشور به وجود می آید را به وسیله ظرفیت های خود حل کند. ظرفیت اتاق، اعضای اتاق هستند که هر کدام صاحب تجربه، تخصص هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود. باید به وسیله این ظرفیت ها بتوان پاسخ مشکلات اقتصادی کشور را داد. 


دانشمند با تاکید به عضومحوری در اتاق آینده گفت: بنابراین فکر می کنیم که اتاق باید در آینده عضو محور، تشکل گرا، کمیسیون محور باشد. تشکل های اقتصادی وابسته به اتاق باید بزرگترین نقش را بازی کنند. کمیسیون های اتاق باید به پردازش افکار کمک کند و به عنوان نقطه برون داد اتاق بتوان از آنها استفاده کرد. 


او درباره چرایی تصمیم به تشکیل ائتلاف عنوان کرد: بنابراین هیات رییسه و هیات نمایندگانی که  در اتاق شکل می گیرد باید بتواند پاسخگوی همه این موارد باشد. به همین منظور فکر کردیم که از ظرفیت های اقتصادی کشور در قالب ائتلاف استفاده کنیم. دلیل تشکیل این ائتلاف تنها بردن انتخابات نبوده است بلکه سعی بر این است که بعد از بردن انتخابات آدم های کیفی دور هم جمع شوند و بتوانند برنامه اساسی برای اقتصاد کشور ارائه دهند. 


محمدمهدي راسخ عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران در ادامه این نشست با تاکید به یک صدایی به جای چند صدایی در اتاق بازرگانی گفت: یکی از دلایل به وجود آوردن این ائتلاف این است که بتوانیم در اتاق یک همصدایی به وجود آوریم. چون چند صدایی مطمئنا در بخش خصوصی محدودیت ندارد و لازم است که بخش خصوصی به بلوغی برسد که بتواند در کشور ایجاد همصدایی کند. با این همصدایی خواسته های خود را اعلام و به دنبال آن باشد که به خواسته های دست یابد. 


او با اشاره به کندی روند اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: اما درباره برنامه های اتاق، یکی از موضوعات مهم در کشور آزادی های اقتصادی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی است که متاسفانه هر دو مورد در سنوات گذشته دچار چالش های فراوانی بوده است.


راسخ ادامه داد: آمارهای رسمی نشان می دهد که خصوصی سازی در کشور در سطح 13 درصد انجام شده است. طبیعتا یکی از برنامه های اتاق این است که این خواسته مهم کشور و بخش خصوصی را دنبال و کمک کند تا به صورت واقعی انجام شوند. 


او به توانمندسازی تشکل ها اشاره و توضیح می دهد: توانمندسازی اعضای اتاق و و بعد از آن تشکل ها از وظایف اتاق است. اتاق مسئولیت دارد آنها را توسعه دهد و توانمند کند. تشکل های قوی باعث می شود که واگذاری بخش خصوصی و کمرنگ شدن دست دولت بهتر انجام شود. 


راسخ درباره فضای کسب و کار نیز عنوان کرد: توسعه کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار از موارد دیگری است که باید به آنها پرداخته شود. در هر دو زمینه ضعیف هستیم. همان طور که می دانید در شاخص های فضای کسب و کار رتبه پایینی داریم، یکی از وظایف اتاق تلاش برای بهبود فضای کسب و کار است.


او افزود: همچنین اتاق برای ترویج اصول کسب و کار مسئولانه اعضا تلاش می کند. همان طور که یک فعال اقتصادی به دنبال کسب درآمد است باید به مسئولیت های اجتماعی که برای او مترتب است هم توجه ویژه داشته باشد. 


همچنین سعی بر این است تا نهایتا از بخش خصوصی حمایت شود. به ویژه اعضای اتاق و ارائه راهکار و مشاوره در راستای حل مشکلات آنها انجام شود.


در این نشست افشين روغني عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و تهران به عنوان سخنگوي اين ائتلاف معرفی شد. او نیز با اشاره به نرخ مشارکت درباره اهمیت آن گفت: یکی از موضوعات مهم در انتخابات اتاق هشتم این است که حتما نرخ مشارکت افزایش پیدا کند. این موضوع باید بررسی شود که دلیل حضورکمرنگ اعضایی که دارای کارت بازرگانی هستند چیست؟


او ادامه داد: به چند موضوع حتما توجه خواهد شد. این ائتلاف حتما قانون گرا و کمیته محور نسبت به اعضا و کمیسیون های خود خواهد بود. موضوعاتی که در بحث تجارت الکترونیک مورد توجه هستند، حتما به عنوان ایده آل های ما در نظر گرفته می شوند. که مباحثی مانند  CRN، SCN  و IT موضوعاتی از این دست هستند. 


روغنی از اتاق به عنوان مادر تشکل ها یاد کرد و درباره وضعیت تشکل ها توضیح داد: سیاست ائتلاف حمایت قطعی از تشکل های موجود است. امیدواریم از تفرقه بین فعالان اقتصادی و تشکل هایی که با هم کار می کنند پرهیز شود. همچنین باید فعالیت شود تا از حضور افراد سیاسی در اتاق جلوگیری شود. چون اتاق محل تبادل آرا و افکار اقتصادی است. 




تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن