تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803729055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضعف در قوانين موجب فرار مالياتي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۲ق.ظ)
ضعف در قوانين موجب فرار مالياتي مي شود معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به خلأهاي قانوني در حوزه ماليات، گفت: برخي از ضعف قانوني استفاده کرده، بنابراين اين سازمان با ضمانت اجرايي، قانون در اين حوزه را تقويت کرده و ريسک فرار مالياتي را افزايش مي‌دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر عسگري، معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان امور مالياتي کشور، در نشست تخصصي روساي مبارزه با جرائم اقتصادي استان‌هاي کشور با اشاره به اين‌که در حوزه ماليات با دو جرم فرار مالياتي و اجتناب از پرداخت ماليات روبه‌رو هستيم، گفت: کسي که فرار مالياتي مي‌کند ازآنجاکه به کار خود واقف است اقدام او مجرمانه مي‌باشد، اما؛ در خصوص اجتناب از پرداخت ماليات، فرد خودش را مشمول ماليات مي‌داند، اما؛ از خلأهاي قانوني استفاده مي‌کند تا ماليات نپردازد.
معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان امور مالياتي کشور، اظهار داشت: 40 درصد اقتصاد از ماليات معاف است و 20 درصد نيز فرار مالياتي دارند و از آنجا که 60 درصد زير چتر مالياتي قرار مي‌گيرند براي عده‌اي اين شبه به وجود مي‌آيد که در دادن ماليات تبعيض مي‌شود، بنابراين سعي مي‌کنند از پرداخت ماليات اجتناب کنند.
وي يادآور شد امروز نظام پولي ايران خلأهايي دارد که سياست‌هاي پولي را به انحراف کشانده و يکي از مسيرهاي انحراف نظام پولي کشور مؤسسات مالي و اعتباري هستند که مجوزي براي فعاليت خود از بانک مرکزي ندارند.
به گفته رئيس سازمان امور مالياتي کشور اين مؤسسات مبالغ هنگفتي از مردم گرفته و وارد فعاليت‌هاي عظيم اقتصادي مي‌شوند، بنابراين فضاي پولشويي در اقتصاد به سهولت باز مي‌شود.
وي عدم شفافيت در اقتصاد را باعث ايجاد جرائم اقتصادي دانست و گفت: يکي از دغدغه‌هاي ما در نظام مالي صدور فاکتورهاي سوري از سوي برخي از شرکت‌ها است که بر اساس اين فاکتورها از بانک‌ها وام مي‌گيرند.
همچنين ثبت سوري شرکت‌ها که در روزنامه اقدام به درج آگهي مي‌کنند و متأسفانه اراده‌اي نيست که مانع اين اقدام شود چرا که اين شرکت‌ها موجب فساد اقتصادي در کشور مي‌شوند.
عسگري با اشاره به عدم وجود پايگاه جامع اطلاعاتي در نظام اقتصادي تصريح کرد: به دنبال راه‌اندازي اين پايگاه هستيم تا تمامي اطلاعات در خصوص معاملات، فروش املاک، گردش نقدينگي، فعاليت‌هاي بورس، مجوز براي فعاليت اقتصادي و ... در اين پايگاه ثبت شود تا بتوانيم در حوزه ماليات تشخيص دقيق‌تري داشته باشيم.
معاون وزير اقتصاد تأکيد کرد: متأسفانه در قوانين ما ضعف‌هايي وجود دارد و برخي نيز از اين خلأهاي قانوني براي فرار مالياتي استفاده مي‌کنند به همين منظور ما ضمانت‌هاي اجرايي قانون را تقويت کرديم تا هر کس فرار مالياتي داشته مجرم شناخته شود و محکوميت زيادي ازجمله جريمه، زندان، محروميت اجتماعي و محروميت از فعاليت اقتصادي را متحمل شود.
وي همچنين يادآور شد براساس اصل 44 تمامي شرکت‌هايي که در کشور فعاليت اقتصادي دارند، بايد ماليات بدهند و هيچ تبعيضي در اين خصوص نخواهيم داشت.
وي در پايان گفت: سازمان مالياتي به‌تنهايي براي مبارزه با فرار مالياتي نمي‌تواند عمل کند و دستگاه‌هاي ديگر ازجمله نيروي انتظامي نقش مهمي در اين امر دارند و ما نيز آمادگي داريم تا در کنار پليس کساني که قصد فرار مالياتي دارند را شناسايي و به مراجع قضايي معرفي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن