تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819364868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل بسیج زنان عشایر/ ضرورت معرفی الگوی سبک زندگی عشایری به جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سردار نقدی در کارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج عشایر تاکید کرد
تشکیل بسیج زنان عشایر/ ضرورت معرفی الگوی سبک زندگی عشایری به جامعه
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر تشکیل بسیج زنان عشایر گفت: بسیج جامعه زنان در جنگ نرم، تاثیرگذاری و نقش ویژه‌ای دارد و دشمن به خاطر همین تاثیرگذاری زنان، برای آنها نقشه‌های بسیاری طراحی می‌کند.


به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار «محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی و تشکیل تعاونی های عشایری که با حضور فرماندهان حوزه های بسیج عشایری کشور در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، گفت: عشایر از دیرباز با روحانیت و ولایت بوده و از حقانیت اسلام دفاع کرده اند همچون شهید غیوری زاده که نماد شجاعت و گذشت بود.

سردار نقدی زندگی عشایر را نزدیکترین سبک زندگی به سبک زندگی اصولی و اسلامی دانسته و افزود: الفت و محبت و جوانمردی، مصرف کم و بهره وری زیاد، استفاده مناسب از طبیعت، نقش آفرینی آحاد و افراد عشایر در تولید، آمادگی دفاعی و... از خصوصیات بارز عشایر است.

وی ارزش های عشایری را مایه افتخار خوانده و اظهار داشت: زندگی ساده و عدم وابستگی به مادیات یک ارزش والا برای هر انسانی است که در عشایر دیده می شود پس باید قدر این الگو را دانست و جامعه را برای گرایش به این الگو تشویق کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تولید را از مهمترین افتخارات عشایر کشور عنوان و تصریح کرد: 27 درصد تولیدات لبنی و دامی و 40 درصد تولید صنایع دستی در کشور توسط عشایر انجام می شود در حالیکه عشایر تنها دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

وی بر جلوگیری از سختی ها و رنج های مضاعف عشایر در تولید علاوه بر مشقات زندگی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه ریزی و بازاریابی برای تولیدات عشایری از طریق تشکیل تعاونی های عشایری سبب جلوگیری از دلال بازی و بازاریابی به موقع می شود و از بهترین روش های رونق زندگی و تولید عشایر است چراکه بسیاری از تولیدات عشایر ناب و کمیاب هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، علمی کردن فعالیت‌های کشاورزی و دامی عشایر را مهم خوانده و ابراز داشت: اکثر روش های تولید در عشایر از گذشتگان و تجربی است در حالیکه با آموزش و ترویج روش های علمی و کاهش فاصله تولید متوسط کشور نسبت به تولید کنندگان کرده می توان بهره وری را افزایش داد.

وی به ورود الگوهای جدید تولید در عشایر اشاره و بیان کرد: عشایر ایلات مختلف در کشور باید نسبت به تولیداتی که تاکنون در منطقه آنها رایج نبوده ولی در منطقه دیگری رواج دارد توجه کرده و با در نظر گرفتن ظرفیت ها و امکانات اقدام کنند همچون پرورش ماهی، پروش ماکیان و....

سردار نقدی در پایان سخنان خود با تاکید بر تشکیل بسیج زنان عشایر خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان در جنگ نرم تاثیر گذاری و نقش بیشتری دارند و دشمن به خاطر همین تاثیرگذاری بیشتر زنان، برای آنها نقشه‌های بسیاری می‌ریزد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن