تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي برنامه راهبردي عشاير در سازمان امور عشاير کشور/ متوسط نرخ سواد جامعه عشايري کشور 63 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۸:۱۳ب.ظ)
قندالي: طراحي برنامه راهبردي عشاير در سازمان امور عشاير کشور/ متوسط نرخ سواد جامعه عشايري کشور 63 درصد است رئيس سازمان امور عشاير ايران گفت: در سازمان امور عشاير برنامه بسيار راهبردي قوي طراحي و سند و مجلد شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، کرمعلي قندالي ظهر سه شنبه در همايش سراسري مديران سازمان امور عشاير کشور، با بيان اينکه، استفاده از فرصت ها يکي از مهم ترين مباحثي که بايد مورد توجه قرار بگيرد و براي آن برنامه ريزي انجام شود، اظهار داشت: در سازمان امور عشاير برنامه بسيار راهبردي قوي طراحي و سند و مجلد شده است.
قندالي با بيان اينکه سند راهبردي عشاير به عنوان نقشه راهي براي ساماندهي است، عنوان کرد: سند راهبردي عشاير حتي براي برنامه ششم توسعه يک برنامه قوي و مستند است و کارگاه توانمندسازي روستائيان و عشاير در ذيل برنامه ششم تدوين شده است.
وي اضافه کرد: موضوع نقش عشاير، آمايش سرزمين، توازن منطقه اي و مزيت هاي نسبي از جمله شاخص هايي هستند که در برنامه ششم توسعه براي عشاير در نظر گرفته شده اند.
رئيس سازمان امور عشاير ايران تاکيد کرد: اگر آمايش سرزمين محقق و برنامه ها بر اساس آن اجرايي شود بزرگ ترين نعمت براي جامعه عشايري خواهد بود.
وي ادامه داد: بايد همه افکار و اعمالمان به سمت و سوي حرکات نوين براي ارائه خدمات به جامعه عشايري پيش رود.
رئيس سازمان امور عشاير ايران گفت: بنا است يکسري از زير بناهاي بعضي از فعاليت ها که تاکنون به سرانجام نرسيده اند بلاخره محقق شوند و به اهداف خود دست يابيم.
وي افزود: شخص رئيس جمهور در امور عشاير سنگ تمام گذاشته اند و در سه همايشي که به اين منظور برگزار شد مباحث مربوط به اين زمينه را کاملا خوب و از بعد عملي مطرح کردند و بعضي از صحبت هاي ايشان پيگيري شد و الان در دولت مطرح شده اند.
رئيس سازمان امور عشاير ايران با بيان اينکه، امروز ما با دولتي سر و کار داريم که انصافا دولت تدبير و اميد است، تصريح کرد: اين يک شعار نيست و اگر در عرصه جامعه کنکاش کنيم متوجه مي شويم که بحث تدبير و اميد ايجاد شده است، که در واقع دولت و کارگزاران جمهوري اسلامي سعي مي کنند با تدبير تصميم بگيرند و ملت اميدوار هستند که به سرمنزل روشن تري برسيم.

متوسط نرخ سواد جامعه عشايري کشور 63 درصد است
قندالي همچنين در اشاره به موضوع سواد عشاير با بيان اينکه صحيح نيست که بگوييم وضعيت سواد در جامعه عشايري بحران زده است، ابراز داشت: در حال حاضر متوسط نرخ سواد در جامعه عشايري 63 درصد و در افراد لازم التعليم بالاي 93 درصد است و نرخ سواد در جامعه عشايري در دهه گذشته از رشدي 200 درصدي برخوردار شده است.
وي يادآور شد: نرخ سواد استان فارس از متوسط کشوري بالاتر و 70 درصد است.
رئيس سازمان امور عشاير ايران گفت: قصد داريم که با ايجاد ساختاري آموزشي مختص عشاير امکان تحصيل اين قشر را در مقاطع مختلف فراهم کنيم.
قندالي در ادامه گفت: اوضاع درمان جامعه عشايري با توجه به اينکه آن ها نيز از طرح تحول سلامت برخوردار هستند، وضعيت مناسبي دارد و حدود 95 درصد آن ها داراي دفترچه هاي درماني هستند.
وي در ادامه با بيان اينکه متاسفانه با توجه به شرايط زندگي عشاير وضعيت بهداشت آن ها چندان مناسب نيست و تا به حال ساختاري براي ارائه خدمت به عشاير در اين حيطه فراهم نشده است، گفت: با توجه به مکاتباتي که با معاون وزير بهداشت براي تهيه يک طرح ويژه براي عشاير داشته ايم، اميدوار هستيم که بتوانيم خدمات بهداشتي سيار را سطح بهداشت عشاير را بهبود ببخشيم.
رئيس سازمان امور عشاير ايران همچنين در اشاره به وضعيت بودجه عشاير استان فارس، گفت: جامعه عشايري استان فارس چه از لحاظ جمعيت و تنوع ايلات و وسعت يکي از استان هاي شاخص کشور محسوب مي شود و به همين دليل بايد در زمينه بودجه توجه خاصي به آن شود.
وي با عنوان اينکه بحث آبرساني به جامعه عشايري از جمله مواردي است که چه در مواقع خشکسالي و چه در مواقع غيرخشکسالي وجود دارد ولي در خشکسالي بايد توجه ويژه اي به آن صورت بگيرد، گفت: خوشبختانه امسال با مصوبه هيئت دولت 23 ميليارد و 800 ميليون تومان در اين راستا براي کشور تصويب شد که از اين مبلغ پنج ميليارد و هشتصد ميليون تومان به استان فارس اختصاص يافت که رقم خوبي است و بخشي از اين مبلغ فقط براي آبرساني سيار است.
رئيس سازمان امور عشاير ايران با اشاره به اينکه در حال حاضر بحران جدي براي آبرساني به عشاير وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر 250 ناوگان تانکر در سطح کشور کار آبرساني به عشاير را انجام مي دهند که 40 مورد از آن ها به فارس اختصاص دارد.
قندالي با بيان اينکه در بحث آبرساني به سمت سياست ايجاد شبکه در حال حرکت هستيم، گفت: ايجاد شبکه بهتر از اين است که مدام براي آبرساني از تانکر استفاده کنيم و يک شبکه پايدار براي آبرساني چه در مواقع بحران و چه در مواقع غير بحران به وجود مي آورد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن