تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805304182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايست و بازرسي مأموران قلابي در بزرگراه‌هاي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايست و بازرسي مأموران قلابي در بزرگراه‌هاي تهران
دو مرد مأمورنما كه متهم هستند با گذاشتن تور ايست و بازرسي در بزرگراه‌هاي جنوب پايتخت از مردم اخاذي مي‌كردند، دستگير شدند. يكي از متهمان درجه سرهنگي را روي شانه‌هايش خالكوبي كرده است.


به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مردي به يكي از كلانتري‌هاي جنوب شرقي تهران رفت و از دو مرد مأمور‌نما به جرم اخاذي شكايت كرد. وي گفت: شب گذشته با خودرو‌ام در حال رانندگي در بزرگراه بعثت بودم كه خودرو پژويي در حالي كه چراغ گردان داشت به من نزديك شد. سرنشين آن‌كه تابلوي ايست در دست داشت از من خواست توقف كنم.  من هم كه احتمال مي‌دادم مأمور باشند خودرو را كنار بزرگراه متوقف كردم. سپس يكي از آنها كه لباس پليس به تن داشت از خودرو پياده شد و از من خواست مداركم را به فرمانده‌اش كه داخل خودرو نشسته بود نشان بدهم. من هم مدارك را برداشتم و به طرف خودرو پژو رفتم و مدارك را به مأمور پليس دادم كه داخل خودرو نشسته بود. وقتي سرهنگ مشغول بررسي مداركم بود متوجه شدم مأمور ديگر مشغول بررسي داخل خودرو‌ام است. چند دقيقه طول كشيد تا او مدارك‌ را به من داد و گفت كه سرعت غيرمجاز داشته‌ام و تهديد كرد تا مبلغي به او بدهم وگرنه خودروام را به پاركينگ منتقل مي‌كند. من كه ترسيده بودم پول كمي را كه همراهم بود به او دادم و مداركم را گرفتم. بعد پشت فرمان ماشينم نشستم و حركت كردم اما متوجه شدم كه همه وسايل داخل خودرو سرقت شده است. آنجا بود كه فهميدم آنها مأمورنما هستند.
  
 آغاز رسيدگي
بعد از طرح شكايت، پرونده به دستور قاضي هاشميان، بازپرس دادسراي ناحيه 34 در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. در حالي كه تحقيقات درباره شناسايي دو مأمورنما ادامه داشت، كارآگاهان با چندين شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد دو مرد مأمورنما از مدت‌ها قبل با دو خودروي پژو و پرايد با گذاشتن تور ايست و بازرسي در بزرگراه‌هاي جنوب شرق تهران اقدام به اخاذي و سرقت اموال شهروندان مي‌كنند.
 
   ايست و بازرسي
يكي از شاكيان گفت: در جاده خاوران با خودروام در حال حركت بودم كه متوجه ايست و بازرسي دو مأمور شدم. دو مرد كه لباس مأمور به تن داشتند از من مدارك خواستند و من هم مدارك را تحويل دادم. يكي از آنها بعد از بررسي مداركم گفت كه مرتكب تخلف شده ام و اعلام شده اين شماره پلاك تخلف كرده و بايد خودرو به پاركينگ منتقل شود. من به آنها گفتم كه اشتباه شده است و تخلفي نكرده‌ام اما آنها اصرار داشتند و با بي‌سيمي كه در دست داشتند با مركز تماس گرفتند و درخواست جرثقيل براي حمل خودروام كردند. بعد از كمي التماس يكي از آنها كه مرد جواني بود پيشنهاد داد تا مبلغي به او بدهم تا همكارش را از انتقال خودروام منصرف كند. من كه چاره‌اي جز اين نداشتم قبول كردم و به آنها پول دادم اما وقتي مداركم را خواستم گفتند كه فردا صبح از اداره پليس تحويل بگيرم. صبح روز بعد وقتي به اداره پليس رفتم تا مداركم را بگيرم، فهميدم آنها مأمورنما بوده‌اند و از من اخاذي كرده‌اند.

    اولين سرنخ
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان اين پرونده اضافه مي‌شد يكي از شاكيان بعد از طرح شكايت اعلام كرد كه شماره پلاك خودروي پژو را يادداشت كرده است. پس از اين مأموران پليس مالك خودرو را شناسايي و از او تحقيق كردند. وي گفت از چهار ماه قبل خودرو را شب‌ها به يكي از دوستانش به مبلغ شبي 40 هزار تومان اجاره داده است.

    بازداشت متهم
 سرانجام مأموران متهمان را هنگام تحويل خودروي پژو دستگير كردند. دو متهم در بازجويي به جرم خود اقرار كردند. فرزاد 40 ساله گفت: در جواني دوست داشتم مأمور پليس شوم اما به خاطر سوابق خلافي كه داشتم موفق به استخدام در پليس نشدم. پس از اين به خاطر علاقه به اين شغل حتي درجه سرهنگي را روي شانه‌هايم خالكوبي كردم تا هميشه احساس كنم يك سرهنگ هستم. وي ادامه داد: چهار ماه قبل با همدستم بهمن اين نقشه را طراحي كرديم. ما ابتدا لباس و تجهيزات پليس را فراهم كرديم و بعد هم خودروي دوستم را شب‌ها اجاره مي‌كرديم و در جنوب تهران با گذاشتن تور ايست و بازرسي از مردم اخاذي مي‌كرديم. ما معمولاً هر شب بعد از اخاذي از 10 راننده به خانه بر‌مي‌گشتيم. وي همچنين اقرار كرد كه مدتي هم در حوالي اسلامشهر اقدام به گذاشتن تور ايست و بازرسي مي‌كرده است.    بر اساس اين گزارش، تاكنون 10 نفر از شاكيان اين دو متهم شناسايي شده‌اند. دو مرد مأمورنما به دستور قاضي هاشميان براي تحقيقات بيشتر و شناسايي ديگر شاكيان در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن