تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804308393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نزاع کارشناسان بی بی سی بر سر آزادی بیان/ من قاتل نیستم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بررسی "اسلام ستیزی" در غرب؛
نزاع کارشناسان بی بی سی بر سر "آزادی بیان"/ من قاتل نیستم!
آیا حوادث تروریستی ربطی به دین اسلام دارد؟ آیا با استفاده از "آزادی بیان" می توان به ارزش های دیگران توهین کرد؟ و آیا آزادی بیان حقیقتا در غرب رعایت می شود؟ این ها پرسش هایی است که پاسخ به آن ها نزاع کارشناسان شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی را به همراه داشت.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در بیش از یک دهه گذشته و پس از حادثه مشکوک یازده سپتامبر، "اسلام ستیزی" در کشورهای غربی گسترش چشمگیری داشته است. فعالیت های گروه های ضد اسلامی "پگیدا" در آلمان و حملات اخیر به مساجد مسلمانان در فرانسه به بهانه حادثه ای تروریستی، جریان سازی جدیدی علیه دین اسلام پدید آورده است.     در میانه این جریان سازی های رسانه ای و فعالیت های ضد اسلامی، غالبا از دو نکته مهم غفلت می شود:     1. حامیان و پرورش دهندگان تروریسم چه کسانی هستند؟  تروریست هایی که به مجله "شارلی ابدو" حمله کردند و در فروشگاهی یهودی گروگان گیری کردند خود را وابسته به القاعده و داعش معرفی کرده اند. آیا در سه سال گذشته غیر از کشورهای عربی و غربی کسی از تروریست های داعش حمایت می کرده است؟ آیا برژینسکی صراحتا اعلام نکرد که آمریکا، طالبان را برای مبارزه با داعش پدید آورد؟ و...     2. کشته شدن هر انسان بیگناهی تأسف بار و غم انگیز است؛ اما چرا چنین جریان رسانه ای که برای کشته شدگان فرانسه به راه افتاد، در غم کشته شدن میلیون ها نفر در عراق و افغانستان به راه نیفتاد؟ چرا دولت ها و رسانه های غربی برای حوادث تروریستی در عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین، ایران و... اشک نریختند و حتی یک دقیقه اعلام سکوت نکردند؟    

    بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) کارشناسانش را دور هم جمع کرد تا درباره ارتباط حوادث اخیر فرانسه با اسلام و مسلمانان سخن بگویند. مجری شبکه دولتی انگلستان در همین راستا پرسید: «چرا فکر می کنید ربط مشخصی بین این ماجرا و اسلام گرایی وجود دارد؟»     موضوع "آزادی بیان" در غرب و ارتباط تروریسم به مسلمانان، برنامه را به محل نزاع لفظی کارشناسان تبدیل کرد.     "شهلا شفیق" بارها در طول برنامه این ادعا را مطرح کرد که "مذهب، آزادی بیان را تهدید می کند."     وی که چشمانش را بر جنایت های گسترده دولت های غربی در جهان؛ از جمله جنایت های آمریکا در عراق و افغانستان یا حمله به انسان های بیگناه با پهپادها یا نسل کشی صهیونیست ها در غزه بسته بود، اصرار داشت که بگوید: «این پدیده قرن است. من آن را توتالیتاریسم [تمامیت خواهی] مذهبی می دانم که اسلام گرایان در جلوی صف آن هستند.»    

    "علی علیزاده" در مقابل، با استفاده از واژه "سکولاریسم ستیزه جو" برای کسانی که حادثه فرانسه را به اسلام و مسلمانان ربط می دهند، گفت: «سکولاریزم روادار غربی به سکولاریزم ستیزه جو تبدیل شده است؛ همان چیزی که در صدای خانم شفیق شما می شنوید.»     شهلا شفیق نیز با متهم کردن علیزاده به خشونت طلبی، این نظر را مطرح کرد که افراد به واسطه آزادی بیان می توانند به دیگران توهین کنند: «در کلام آقای علیزاده خشونتی است که تصویر مسلمانان را خدشه دار می کند. هر مذهبی برای پیروانش مقدس است اما برای کسانی که به آن عقیده ندارند مقدس نیست... آزادی بیان یعنی آزادی نقد.»     اما زمانی که خانم کارشناس با نقد دو کارشناس دیگر برنامه مواجه شد، سخنان دقایق قبل خود را فراموش کرد، به شدت عصبانی گشت و از کوره در رفت و گفت: «من یک روشنفکر هستم. من یک نویسنده هستم. من نماینده دولت فرانسه و آمریکا نیستم آقای محترم. این غیرقابل قبول است که من را... کسانی که دیروز کشته شدند بخشی از من هستند. چو عضوی به درد آورد روزگار. این آزادی بیان که به خون غلطید مال فرهنگ ما هم هست.»     سخنان وی، با واکنش "بهمن نیرومند" مواجه شد که می گفت: «نباید احساساتی برخورد کنیم بهتر است منطقی باشیم.»     ویدئو/ نگاهی به نزاع کارشناسان بی بی سی    حقیقت "آزادی بیان" در غرب     با وجود اتهامات نادرستی که علی علیزاده در این برنامه علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد، سخنانی هم درباره "آزادی بیان" در غرب داشت که قابل توجه است:     *** این ها [سکولاریست های ستیزه جو] به سمت صحبت از آزادی بی حد و حصر  بیان رفتند؛ حرفی که اصلا در اروپا وجود ندارد. تنها توهم روشنفکر جهان سومی از اتفاقی است که قرار بود در غرب بیفتد.     *** تجربه شخصی من این است که هفته پیش از برادرم، عکس برهنه بچه اش را دریافت کردم. دست و پای من لرزید. برای اینکه ما در جامعه بریتانیا می دانیم که بر سر آن آزادی که ممکن است باعث کودک آزاری شود، حصری گذاشته شده است. کسی دیگر سؤال نمی کند که چرا به خاطر یک سری افرادی که بیمار جنسی هستند من باید خودم را محدود کنم.     *** آزادی بیان در غرب همیشه با حد و حصر است. سخنانی که نفرت پراکنی داشته باشد، ممنوع است.     *** در اروپای امروز مسلمان ستیزی وجود دارد. مسلمانان یک قوم و نژاد خاص هستند که براساس خصوصیات نژادی و قیافه شناخته می شوند. اگر هندی هندو هم یاشید در خیابان مورد همان نفرت مسلمان ستیزی قرار می گیرید.    

    *** من چرا باید قاتل باشم؛ چون اسمم علی علیزاده است و رنگ پوستم تیره است؟ چرا باید در چنین موقعیتی قرار بگیرم.     *** قتل این افراد در فرانسه بسیار تأسف برانگیز است. مثل قتل هر روز صدها هزار نفر در بغداد از سال 2003 به این سمت، قتل افرادی که می رفتند در کافه قهوه بخورند روی هوا می رفتند، قتل یک میلیون نفر در عراق و چند صد هزار نفر در افغانستان. اما آیا ما از آمریکا و اسرائیل و یهودیان خواستیم که تک تکشان سر این موضوع اعلام موضع کنند؟     *** هولوکاست مورد پرسش قرار نمی گیرد، بسیا هم درست است! آزادی بیان حد دارد. کاری که این ها در کارتون ها کردند[توهین چند سال پیش به پیامبر اسلام(ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو] بسیار غیرمسؤولانه بود.     *** قربانی اصلی داعش مسلمانان هستند. اگر این را ببینیم و دلمان برای مسلمانان تیره پوست نسوزد و تمرکز را روی مقتولین فرانسوی بگذاریم بحث به جایی نمی رسد و چرخه خشونت تکرار می شود.     *** چه کسی در 20 سال گذشته به اسلام گرایان افراطی خوراک داده است؟ همین مجله دانمارکی و مجله های فرانسوی بودند. جورج بوش و اسامه بن لادن دو روی یک سکه هستند.


 

    بهمن نیرومند هم با اشاره به بخش کوچکی از جنایت های آمریکا، در زمینه غیر مرتبط بودن چنین حوادثی به اسلام چنین گفت:     *** ما الان در اروپا با شرایط بسیار خطرناکی مواجه هستیم. شرایطی که می خواهد هر مسلمان را به یک تروریست تبدیل کند.     *** ربط دادن این ها به مذهب اسلام خیلی ساده گرایانه است، مگر آمریکایی ها جنایت نمی کنند؟ مگر آمریکایی ها در ابوغریب و گوانتانامو جنایت نکردند؟ سکولارها و دموکرات ها هم جنایت می کنند. نمی شود گفت جنایات آمریکایی ها و اسرائیلی ها در غزه ربطی به مذهبشان ندارد و فقط برای مسلمانان ربط به مذهبشان دارد.     فایل صوتی 444  


لینک

لینک


۲۲/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن