تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820372454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد دانش‌بینان راهی به سوی توسعه واشتغال پایداراست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سپهری در نشست مدیران اشتغال و کارآفرینی اقتصاد دانش‌بنیان:
اقتصاد دانش‌بینان راهی به سوی توسعه واشتغال پایداراست
رئیس موسسه کار گفت: برای دستیابی به رشد وتوسعه پایدار به ویژه در بخش اشتغال ناگزیر از به کار گیری اقتصاد دانش‌بنیان در تمامی ابعاد جامعه هستیم.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا سپهری، رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی در نشست مدیران و کارشناسان اشتغال و کار‌آفرینی اقتصاد دانش‌بنیان و طرح توسعه مشاغل دانش‌بنیان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ که بعد از ظهر امروز در محل شهرداری منطقه 7 برگزار شد اظهار داشت: در دنیای کنونی کشورها به سمت رشد و توسعه در حال حرکت هستند و اخیراً دو واژه پایداری و فراگیر بودن نیز به توسعه اضافه شده است و کشورها مبنای توسعه خود را توجه به این دو مفهوم قرار می دهند.

وی با تأکید بر اینکه پایداری همان اقتصاد مقاومتی است افزود: 50 خطر عمده دنیای کنونی را تهدید می کند که مربوط به حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، محیط زیست و سلامت و... است که برای مقابله با این مخاطرات اقتصاد کشور باید تاب‌آور شود.

سپهری، در زمینه توسعه فراگیر نیز گفت: فراگیر بودن توسعه به معنای مشارکت تمامی ذینفعان و بهره‌مندی آنها از دستاوردهای توسعه است. همچنین در دنیای کسب و کار نیز برای موفقیت نیاز به مشارکت ذینفعان و بهره‌مندی آنها از مزایای به وجود آمده هستیم.
رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی در ادامه به ضرورت دانش‌بنیان شدن اقتصاد پرداخت و تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که قابل تحریم نیست و در صورت تحریم قابلیت طراحی راه‌های فرار از تحریم را دارد چرا که ارزش افزوده از طریق دانش و نه وابستگی به منابع دیگر صورت می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس تولید، توزیع و کاربرد دانش شکل گرفته ادامه داد: این نوع اقتصاد سرمایه‌گذاری دانش و صنایع پایه را مورد توجه خاص قرار می دهد و در واقع دانش عامل و محرک اصلی رشد اقتصاد، تولید ثروت و اشتغال در جامعه شناخته می شود.

سپهری‌، تأکید کرد: اقتصاد دانش‌بنیان فراتر از دانش فنی است و شامل دانش فرهنگی، اجتماعی و دانش مدیریتی می شود.

سپهری، در ادامه به نظام تدابیر دنیای کار اشاره و به نقش دولت در این زمینه پرداخت و گفت: نقش نوین دولت در بازار کار تسهیل‌گری، برون‌نگری، میانجی و باغبانی است و نقش مداخله‌گرانه دولت در بازار کار در دنیای کنونی بسیار کاهش یافته است.

رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه شاخص‌های کسب و کار در کشور ما مناسب نیست خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان در دنیای امروز یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است و جامعه ناچار به پذیرش و بکار گیری آن در تمامی ابعاد است و در این راه ابتدا کارشناسان اشتغال و کاریابی باید نسبت به ارتقاء‌ دانش خود و به روز رسانی آن اقدام کنند.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن