تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802556390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارشاد از هنرمندان تجسمی حمایت می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزارت ارشاد از هنرمندان تجسمی حمایت می‌کند
علی جنتی در ابتدا به اهمیت اقتصاد فرهنگ اشاره کرد و گفت: «ما باید زمینه شکوفایی اقتصاد فرهنگ را فراهم کنیم؛ موضوعی که بنده از ابتدا به آن تاکید داشته‌ام و در همه هنرها اعم از تئاتر و سینما و موسیقی باید به شکل ویژه به آن پرداخت. اگر افراد علاقمند به هنر تجسمی ببینند هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فاخر دچار تنگی معیشت هستند و آثار آنان فروش نمی‌رود به دلسردی دچار می‌شوند. در مقابل اگر آثار فاخر با قیمت خوب فروش رفته و ارزش مادی خود را پیدا کنند، علاقمندان به فعالیت در این عرصه تشویق می‌شوند.»
آفتاب- سرویس فرهنگی: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته از اختتامیه نمایشگاه نوسنت‌گرایی در موزه هنرهای معاصر بازدید کرد. نمایشگاه نوسنت‌گرایی با ۱۷۰ اثر از ۸۴ هنرمند که بخشی از آن‌ به گنجینه موزه هنرهای معاصر ایران تعلق دارد به مدت سه ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار شده است.


به گزارش خبرنگار آفتاب، نمایشگاه با هدف بازنمایی رویکردها و مواجه متنوع هنرمندان از  سنت‌های ایرانی و نمود آن در جریان نوگرایی ایران برگزار شده است. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بازدید از آثار نمایشگاه نوسنت‌گرایی در جمع خبرنگاران به ارزیابی نمایشگاه پرداخته و گفت: «آثار تجسمی ارائه شده در نمایشگاه نوسنت‌گرایی بسیار جذاب و دیدنی بود. من با دیدن آثار فاخر این هنرمندان که قابلیت مطرح‌شدن در سطح جهانی را دارد، لذت برده و انرژی گرفتم. قطعا آثار این نمایشگاه در هر جای جهان عرضه شود مورد استقبال قرار می‌گیرد. مزیت بازدید از این آثار جذاب حضور خالقان آثار هنری این نمایشگاه در کنار آثارشان بود، از دیدن این هنرمندان ارزشمند به شوق آمدم.» 


علی جنتی در ابتدا به اهمیت اقتصاد فرهنگ اشاره کرد و گفت: «ما باید زمینه شکوفایی اقتصاد فرهنگ را فراهم کنیم؛ موضوعی که بنده از ابتدا به آن تاکید داشته‌ام  و در همه هنرها اعم از تئاتر و سینما و موسیقی باید به شکل ویژه به آن پرداخت. اگر افراد علاقمند به هنر تجسمی ببینند هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فاخر دچار تنگی معیشت هستند و آثار آنان فروش نمی‌رود به دلسردی دچار می‌شوند. در مقابل اگر آثار فاخر با قیمت خوب فروش رفته و ارزش مادی خود را پیدا کنند، علاقمندان به فعالیت در این عرصه تشویق می‌شوند.»


 وزیر ارشاد در ادامه به برنامه‌های وزارت ارشاد در حمایت از آثار تجسمی اشاره کرد و گفت: «من بارها در سخنرانی‌های مختلف به اهمیت هنرهای تجسمی اشاره کرده‌ام. باید شرایطی فراهم کنیم تا هنرمندانی که در عرصه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند بتوانند رو پای خود بایستند و آثار آن‌ها نیز جایگاه مادی خود را پیدا کند که زمینه‌های این مهم در کشور فراهم شده است. فراهم‌کردن زمینه عرضه این آثار در داخل کشور و یا عرضه شدن آن‌ها در نمایشگاه‌ها و حراج‌های خارج از کشور بخشی از فعالیت‌های حمایتی از آثار تجسمی است»


علی جنتی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقتصاد فرهنگ گفت: «سال گذشته دولت پیشنهادی در جهت حمایت از آثار هنری به مجلس تقدیم کرد. در این طرح مقررشده بود که کل پروژه‌های عمرانی کشور یک درصد از اعتبارشان را صرف خرید آثار هنری کنند و یا برای به‌کارگیری هنرمندان تجسمی از سازه‌های ایرانی و هنری در ساختمان‌های خود استفاده کنند. با این حال این پیشنهاد مورد تایید مجلس قرار نگرفت.»


جنتی از ارائه این طرح به شکل دیگر به مجلس خبر داد و گفت: «دولت مجددا امسال این طرح را در قالب قوانین دائمی به مجلس ارائه داده است. به موجب این طرح مجریان پروژه‌های عمرانی کشور مجاز هستند یک درصد از اعتبارات خود را صرف خرید آثار هنری کنند. به دستگاه‌ها اجازه داده شد که با یک درصد از اعتبار خود آثار هنری را خریداری کنند. به عنوان مثال وقتی ما سی‌وهفت میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی هزینه کنیم، درنظرگرفتن یک درصد این مبلغ برای خرید آثار تجسمی، رقم بالایی است و به هنرمندان عرصه تجسمی کمک خواهد کرد.»


گفتنی در مراسم شب گذشته بسیار از هنرمندان آثار نمایشگاه  در کنار وزیر ارشاد حاضر شده و به معرفی آثار خود پرداختند. هنرمندانی همچون قدرت‌الله عاقلی؛ رضا بانگیز، کاظم چلیپا، ابراهیم جعفری، آیدین آغداشلو؛ سهیل محمودی، خسرو سینایی، رضوان صادق زاده، فرناز محمدی، غلامرضا نامی، الهام پاوه نژاد، علی اکبر، ایرج اسکندری، فرشته قاضی زاده، کامبیز صبری، خسرو  خسروی، علی اکبر صادقی، نصرالله افجه‌ای، مهدی حسینی، صداقت جباری، امیر عبدالحسینی، خسرو سینایی، حسین نوروزی، حسین محجوبی، سید عباس سجادی، ناصر پلنگی، مجتبی آقایی، باقر ضیایی، همایون سلیمی،  امیر عبدالحسینی و...... به همراه رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، رایزن فرهنگی ایتالیا، رایزن فرهنگی آلمان  و کاردار سفارت اسپانیا در کنار وزیر ارشاد حاضر شده و با وی گفت‌وگو داشتند.




تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن