تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد موشکی که 68 نوگل تازه شکفته را با خود برد / حادثه‌ای که مردم بروجرد هرگز فراموش نمی‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
موشکی که 68 نوگل تازه شکفته را با خود برد / حادثه‌ای که مردم بروجرد هرگز فراموش نمی‌کنند
موشکی که 68 نوگل تازه شکفته را در مدرسه ابتدایی فیاض بخش بروجرد به شهادت رساند.

خبرگزاری فارس: موشکی که 68 نوگل تازه شکفته را با خود برد / حادثه‌ای که مردم بروجرد هرگز فراموش نمی‌کنند



به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بیستم دی ماه 1365 روزی سیاه و به یاد ماندنی در حافظه تک تک مردم شهرستان بروجرد است، روزی که در آن رژیم بعثی عراق پس از استیصال در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‎های جنگ، عقده‌گشایی کرده و با پرپر کردن 68 نوگل تازه شکفته دبستان شهید فیاض بخش اوج رذالت خود را به دنیا مخابره کرد.

دانش‎آموزان این دبستان در حال ورود به مدرسه بودند که ناگاه صدای مهیب انفجاری موجب شد، علاوه بر زخمی شدن چندین نفر، آن دبستان به قتل‎گاهی برای 68 دانش‌آموز مظلوم و بی‎دفاع تبدیل شود، بمبارانی که رخت سیاه بر تن بروجرد و مادران و پدران این شهدا پوشید.
اکنون و در سالروز عروج سبکبال آن کودکان به مرور خاطرات شاهدان عینی پرداخته‎ایم، تا همگان بیش از پیش بر پستی و دنائت صدام ملعون و حامیان مستکبر او صحه گذارند.
امدادگر حمله موشکی به دبستان فیاض بخش بروجرد گفت: جنایت کشتار 68 دانش‌آموز بی‎گناهی که در حال ورود به مدرسه بودند، از حافظه مردم بروجرد پاک نمی‎شود.
مینا گودرزی که هم اکنون به عنوان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بروجرد در حال انجام وظایف است، با اشاره به اینکه در زمان حمله ددمنشانه و وحشیانه رژیم بعثی عراق به دبستان شهید فیاض بخش 14 ساله و امدادگر بودم، اظهار کرد: ساعت 12:45 ظهر را نشان می‎داد که صدای مهیب اصابت موشک به دو واحد آموزشی فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) که در مجاروت هم قرار داشتند، همه را متحیر و نگران کرد.
وی ادامه داد: پس از اصابت موشک خود را به محل حادثه رسانده و با صحنه‎هایی دلخراش مواجه شدم، خانه‏‌هایی که در اثر موج انفجار تخریب شده بود و چهره‎های مات و مبهوت مردمانی که از وقوع این حادثه غافلگیر شده بودند.
این امدادگر عنوان کرد: به محض رسیدن به محل حادثه با کمک چند نفر از مردان حاضر در صحنه اقدام به بیرون کشیدن مجروحان و شهدا از زیر آوار کرده و آنها را کنار خیابان قرار دادیم.

گودرزی با توصیف صحنه‎ای وحشتناک از این حمله دلخراش، افزود: پراکنده شدن گوشت پیکر مطهر شهدا بر روی تابلوهای سیاه مدرسه دل هر بیننده‎ای را به درد می‎آورد و انسان با خود فکر می‌کرد به کدامین گناه کشته شدند؟
وی یادآور شد: همزمان با انتقال دانش‌آموزان، به بیمارستان رفتم و در آنجا به دلیل کثرت مجروحان نبود فضا و امکانات، راهروهای بیمارستان پر از مجروحان بود، همچنین اتاق عمل گنجایش حجم زیاد مجروحان را نداشت.
این امدادگر بروجردی صحنه‎ای دلخراش و تکان دهنده را در ذهن تداعی کرد و گفت: وقتی دانش‎آموز 8 ساله‎ای را در بغل گرفتم، تا او را به اتاق عمل برسانم، والدین دانش‎آموزان خود را به بیمارستان رسانده و در میان هیاهوی عظیم به راه افتاده، نگران این بودند که فرزندان آنها در بین شهدا یا مجروحان است.

گودرزی تاکید کرد: پسر بچه‎ای را در آغوش کشیدم که جای سالمی در بدن نداشت و خون بدنش همه لباس من را فرا گرفته بود و هنگامی که می‏‌خواستم او را به اتاق عمل برسانم، پیرمرد حدود 75 ساله‎ای چادرم را گرفت و التماس کرد و گفت، حسین تک فرزند خانواده است، او را سالم از اتاق عمل برگردانید.
وی با بغضی کهنه درصدایش، ادامه داد: وقتی از پله‎های بیمارستان با شتاب دویدم تا او را به اتاق عمل برسانم و زمانی که پرستار حسین را از بغل من گرفت، احساس کردم، بدنش سرد شده است و بعد از شهادت حسین کوچک و معصوم مانده بودم، چطور برگشته و به آن پیرمرد بگویم، دردانه‎اش به شهادت رسیده است.
گودرزی با یادآوری آن لحظه سخت و نفس‌گیر، افزود: لحظه‎ای که درب اتاق عمل باز شد، تا حسین را از من بگیرند با صحنه بسیار وحشتناکی روبرو شدم که مرا یاد کوره‎های در جنگ جهانی دوم که آدم‎ها را در آن می‎سوزاندند، انداخت چرا که کوره‎هایی را در وسط راهرور قرار داده بودند که لباس شهدا را بیرون آورده و در آن می‎سوزاندند تا فضای اتاق عمل آلوده نشود.
این امدادگر خاطر نشان کرد: به دلیل محدود بودن تعداد تخت‎های اتاق عمل، پزشکان ناچار به انجام عمل جراحی روی زمین بودند در حالی که کف زمین اتاق عمل را خون فرا گرفته بود و تعداد زیادی از بچه‎ها کف اتاق عمل ناله می‎زدند و در آن لحظه با خود گفتم جرم کودکانی که به مدرسه می‎رفتند، مگر چه بوده که اینگونه ناجوانمردانه قتل عام شده‎اند؟
مینا گودرزی اضافه کرد: آن روز حدود هفت ساعت سرپا مشغول امدادرسانی بودم و تلاش می‎کردم، سهم خود را به عنوان یک امدادگر انجام دهم تا قدری از آلام درونی‎ام کاسته شود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر کودکان دانش‎آموز، تعداد زیادی مجروح شده بودند، گفت: پس از بیرون آوردن آنها از اتاق عمل و انتقال آنها به بخش، تا پاسی از شب کنار آنها بوده و با مددکاری کوشیدیم قدری از سختی واقعه بکاهیم.
این امدادگر بروجردی با اشاره به مظلومیت ایران اسلامی در برابر ابرقدرت‎هایی که رژیم بعثی عراق را تا بن دندان تجهیز کرده بودند، تصریح کرد: این در حالی بود که رزمندگان ایران اسلامی در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل با دستان خالی و اراده‎هایی آهنین با دشمن جنگیده و پیروز شدند.

گودرزی با تاکید براینکه حملات موشکی به مراکز آموزشی و مناطق شهری گویای اوج دنائت و پستی صدام ملعون و حامیان او بود، عنوان کرد: با شهادت 68 دانش‌آموز بی‎گناه بروجردی به دنیا ثابت شد، صدام به دنبال حقوق بشر و منافع منطقه‎ای خود نیست، بلکه جنایتکار تمام عیاری است که با استفاده از طرق مختلف می‎کوشد اسلام و آرمان‎های امام و انقلاب را از بین ببرد.
وی اظهار کرد: بر خلاف تصورات صدام خائن و حامیان دیو صفت آن و با همت والا و مجاهدت رزمندگان اسلام، رهبری پیر فرزانه و صبر و استقامت خانواده‎های شهدا، اسرا و جانبازان این اهداف دون مسیر نشد وامروزه آرامش و امنیت میهن اسلامی مدیون و مرهون مجاهدات و جانبازی‎هایی است که تاکنون نظیری برای آن در تاریخ دیده نشده است.
این امدادگر بروجردی تصریح کرد: هیچ نظام و حکومتی به دوام و پایداری نمی‎رسد، مگر آنکه تاریخ پیشینیان خود را که سرشار از افتخار، حمیت ومردانگی است، حفظ کند.
 گودرزی بازگویی خاطرات دفاع مقدس و به تصویر کشیدن آنها را وظیفه شاهدان آن روزها دانسته و ادامه داد: خوب گوش دادن، خوب عمل کردن و خوب نگاه کردن به صحنه تاریخ وظیفه دانش‎آموزان است که اگر این فرهنگ از دوران ابتدایی پایه‌ریزی شود، نسل‎های آینده هرگز از آرمان‎های انقلاب و امام دست برنمی‎دارند. ---------------- مژگان شمس ---------------- انتهای پیام/2304/

93/10/21 - 05:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن