تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821182760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین هدف پروژه ترسیب کربن احیای سرزمین های ازدست رفته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور: مهمترین هدف پروژه ترسیب کربن احیای سرزمین های ازدست رفته خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور گفت :مهمترین هدف پروژه بین المللی ترسیب کربن در کشور احیای سرزمین های از دست رفته و خشک می باشد که این مهم نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي ساعت 19:18

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، عباس کارگر در حاشیه جلسه هماهنگی پروژه بین المللی ترسیب کربن در شیراز بیان داشت: بیابان ها می توانند به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد کشور عمل کنند که با دیدگاه جامع نگرانه و برنامه ریزی صحیح می توان از ظرفیتهای این عرصه با استفاده از طرح بین المللی ترسیب کربن استفاده کرد .
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشورادامه داد: با گذشت 11 سال از اجرای پروژه بین المللی ترسیب کربن در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی تاکنون حدود 30 هزار هکتار از مراتع تخریب یافته احیا و مدیریت و بیش از 53 هزار متر مکعب سازه های آبخیزداری در محدوده این پروژه اجرا شده است .
کارگر اظهار داشت:فعال کردن نقش مشارکت مردم و جوامع محلی برای بازسازی مراتع تخریب یافته در قالب تشکیل تعاونی های روستایی در منطقه در راستای اجرای پروژه ترسیب کربن را مهمترین اصل در اجرای این طرح عنوان کرد.
وی بیان داشت :با انجام عملیات اصلاحی و احیایی نظیر نهالکاری، آبخیزداری و ذخیره نزولات آسمانی می توان دشت ها و مراتع تخریب یافته را بازسازی کرد.
کارگر ادامه داد: کاهش فقر و کمک به معیشت مردم محلی از طریق ایجاد اشتغالزایی و درآمد زایی با مشارکت گروههای توسعه روستایی در راستای اجرای پروژه ترسیب کربن محوری ترین اهداف این طرح است .
این مقام مسوول اظهار کرد:بدون تعامل و جلب همکاریهای گسترده نهادها و دستگاههای دولتی عملا اجرای این طرح میسر نخواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در 22 استان کشور و اجرای موفق این طرح در برخی استانها خاطرنشان کرد: این پروژه در همه کشور می تواند با کمک مردم اجرا شود ولی قبل از هر چیز باید توانایی و امکانات هر منطقه متناسب با شرایط و سازگاری مناطق در این مورد شناسایی شود.
وی ادامه داد:چرا که معتقدیم رسیدن به جذابیت نسبی و ارایه عملی فعالیتها در عرصه سبب موفقیت همه طرح های احیایی و توسعه ای منابع طبیعی می شود.
کارگر تصریح کرد: تلفیق دانش بومی با دانش علمی در جهت تشویق مردم به فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی برای رسیدن به معیشت پایدار از طریق ایجاد مشاغل و حرفه های مختلف نقش سازنده ای در شناساندن ارزش منابع طبیعی به مردم دارد .
وی گفت:با بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر نظیر انژی خورشیدی می توان در اجرای طرح ترسیب کربن به موفقیت های خوبی رسید.
در ادامه مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت :متاسفانه به دنبال خشکسالی های چند سال اخیر در فارس و نیز کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی و همچنین کاهش بارش های جوی و در پی آن معضل کمبود آب را شاهد بوده ایم .
وی  افزود:با توجه به خشکسالی های اخیر، شاهد پیشروی سطح مناطق بیابانی در فارس بوده ایم که با برنامه ریزی صحیح و همچنین نگاه همزیستی به طبیعت، می توان از موهبت های الهی یعنی آب، خاک، مراتع و جنگل ها علاوه بر حفاظت ، استفاده بهینه نیز کرد.
وی پروژه بین المللی ترسیب کربن را یکی از فعالیتهای پویا در راستای پدیده بیابانزدایی عنوان و اظهار امیدواری کرد:با اجرای این طرح در فارس علاوه برتلطیف آب و هوا، بتوان به رونق بخشهای کشاورزی و گردشگری و معیشت پایدار روستاییان دراین استان امیدوار بود.
وی اظهار کرد:هم اکنون در پنج شهرستان فارس نقشه ها و محدوده هایی که قابلیت اجرای این پروژه را دارند شناسایی شده که پس از تایید نهایی توسط کارشناسان پروژه بین المللی ترسیب کربن و با همکاری استانداری فارس و فرمانداران شهرستانهای بیابانی به مرور زمان و اولویت وارد فاز اجرایی خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن