تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820346013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان علمي دانشگاه‌ها در احياي درياچه اروميه بکار گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۶ب.ظ)
توان علمي دانشگاه‌ها در احياي درياچه اروميه بکار گرفته شود دبير ستاد احياي درياچه اروميه گفت: متاسفانه پيکره علمي از پيکره اجرايي جداست و اين دانشگاه ها هستند که با استفاده از توان علمي در راستاي اجرايي کردن طرح ها مي توانند کمک شاياني به احياي اين درياچه کنند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز،عيسي کلانتري درجلسه مشترک کارگروه اشتغال و معيشت جايگزين در اين دانشگاه، با تاکيد بر لزوم حل سريع مشکل خشکي درياچه اروميه، افزود: دراين راستا حرکات و اقدامات خوبي انجام شده که تشکيل کارگروه 600 نفره در دانشگاه صنعتي شريف وجمع آوري مطالعات اساتيد سراسرکشور ازجمله اين اقدامات است.
وي با بيان اينکه در بسياري از موارد در استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور کوتاهي شده، اظهارکرد: رفع مشکلات کشور و انجام پروژه‌هاي بزرگ در موارد استثنايي زمان جنگ تحميلي توسط دانشگاه‌ها صورت گرفت، اما اين تجربيات بعد از جنگ آن طور که شايسته است، ادامه پيدا نکرد.
کلانتري با بيان اينکه اولين قرباني درياچه اروميه شهر تبريز خواهد بود، گفت: دانشگاه‌هاي منطقه مي‌توانند، به عنوان بازوي کمکي و علمي باهمکاري دانشگاه شريف در راستاي احياء درياچه اروميه تلاش کنند.
وي با بيان اينکه دانشگاه مي‌تواند آينده پژوهي استان را در تمام ابعاد عهده دار شود، خاطر نشان کرد: هر دانشگاه مادر مي‌تواند با احداث يک مرکز آينده پژوهي در تمامي رده‌ها ورود کرده و با ارائه راهکارهاي علمي و کاربردي در راستاي رفع مشکلات تلاش کند.
دبير ستاد احياي درياچه اروميه افزود: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي با در نظر گرفتن مسائل اجتماعي و اقتصادي ناشي از آن مي‌تواند راهکار مناسبي براي تأمين آب براي درياچه در کوتاه مدت باشد.
وي اظهار کرد: در کنار راهکارهاي ستاد براي احياي درياچه اروميه با ايجاد پايداري در حوضه آبريز به خصوص در بخش کشاورزي، با توجه به نقش حدود 30 درصدي بخش کشاورزي در اشتغال حوضه، "برنامه افزايش اشتغال و معيشت جايگزين" مورد توجه قرار گرفته است.
رييس دانشگاه تبريز نيز در اين نشست، با اشاره به طرح‌ها و مطالعات انجام شده درباره درياچه اروميه، گفت: در اين دانشگاه، بيش از 70 طرح تحقيقاتي مرتبط در دانشکده‌ها و گروه‌هاي فعال دراين زمينه از جمله دانشکده فني، گروه آبياري، گروه زمين شناسي و گروه جغرافيا انجام شده است.
محمدرضا پور محمدي افزود: دراين خصوص آماده‌ايم با تمام توان علمي به کمک مسئولان اجرايي در امر احياي درياچه اروميه کمک کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن