تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غیرت در اصول تنها راه پیشرفت در مذاکرات/ برگه‌های امتیاز در نبردهای نیابتی منطقه را در دست داشته باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛
غیرت در اصول تنها راه پیشرفت در مذاکرات/ برگه‌های امتیاز در نبردهای نیابتی منطقه را در دست داشته باشیم
یک کارشناس سیاست خارجی سخنان "رهبر فرزانه انقلاب" در جمع مردم قم را حاوی نکته‌های ارزشمندی دانست که می‌توان به مسئله مذاکرات هسته‌ای و چگونگی ادامه آن از سوی طرف ایرانی اشاره کرد.


"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با بیانات اخیر "مقام معظم رهبری" پیرامون لغو تحریم‌ها اظهار داشت: سخنان "رهبر فرزانه انقلاب" در جمع مردم قم حاوی نکته‌های ارزشمندی بوده است که از جمله می‌توان به مسئله مذاکرات هسته‌ای و چگونگی ادامه آن از سوی طرف ایرانی اشاره کرد. ایشان تاکید کردند که تنها راه پیشرفت در مذاکرات تکیه بر توان داخلی و توجه به خطوط قرمز است که از آن تعبیر به غیرت و ایستادگی بر روی اصول کرده‌اند.  
 
ایزدی افزود: ایشان تاکید کردند اگر یک تعامل مناسب با طرف غربی رخ دهد باید رفع یک باره تحریم‌ها در برابر گام‌هایی که ایران برمی‌دارد مد نظر قرار گیرد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه "رهبر فرزانه انقلاب" تاکید کردند که ایران باید منسجم و یکپارچه در مذاکرات حضور پیدا کند، ادامه داد: حاشیه‌سازی و چند پاره کردن جامعه که به ایجاد تفرقه و تضعیف توان طرف داخلی منجر می‌شود باید کاهش یابد. ایران می‌بایست منسجم و با حرفی واحد در مذاکرات حضور پیدا کند.

وی افزود: نظر رهبری انقلاب این گونه است که رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات بیش از گذشته بر طبل وحدت بکوبند و از اختلاف دوری کنند.
 
ایزدی تصریح کرد: مسئولین باید با یک حرف و نه حرف‌های مختلف سر میز مذاکرات بنشیند. باید سطح توقعات مردم در جامعه مدیریت شود تا مذاکرات به حیات و ممات نظام و زندگی مردم ارتباط پیدا نکند. مذاکرات راهی برای پیشرفت امور است که می‌تواند در کنار راه اصلی که همان تکیه بر اقتصاد مقاومتی است مورد توجه قرار گیرد.  
 
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان حاشیه‌سازی و اظهارنظرهای روزهای اخیر که توان انعطاف و مانور ایران را کمتر می‌کند، مورد توجه و تاکید قرار دادند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ما باید در یک چارچوب مشخص و اصول معین سر میز مذاکره بنشینیم، اظهار داشت: در فرآیند گفتگوی میان دو طرف داده‌ها و ستاده‌های خود را مدام بررسی کنیم که چه می‌دهیم و چه می‌گیریم آیا این دو در تراز هم هستند یا خیر.  
 
وی ادامه داد: ما در منطقه که سرشار از تضادها و درگیری‌هاست به سر می‌بریم و طرف‌های ما می‌کوشند تا در یک جنگ موازی در عرصه مذاکره به امتیازات مختلف در منطقه دست پیدا کنند. باید تلاش کنیم در منطقه حضور گسترده داشته باشیم.  
 
ایزدی افزود: اگر ما به اصول و ارزش‌های انقلاب باز گردیم و توان داخلی خویش را افزایش دهیم بهتر می‌توانیم پای میز مذاکره بنشینیم و طرف غربی را مجاب کنیم امتیازات بیشتری به ما بدهد.

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته تمام موفقیت‌ها به عرصه مذاکره متوجه شده در حالی که مذاکره راهی برای پیشبرد امور است. باید برگه‌های امتیاز در نبردهای نیابتی منطقه را در دست داشته باشیم که طرف مقابل به مذاکره تن دهد و مذاکره را نمایشی برای اقتدار خود یا تضعیف طرف مقابل تلقی نکند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: بیانات "مقام معظم رهبری" به این معنی است که ما باید مذاکرات را در چارچوب مشخص ادامه دهیم. البته بیان قاطع ما در مذاکرات ریشه در توان نظامی، بازدارندگی و امنیتی دارد.
 
ایزدی ادامه داد: متاسفانه در 40 سال گذشته نفت سهم قابل توجهی در بودجه ایران داشته است و این موجب شده به ابزاری برای فشار بر اقتصاد ایران تبدیل شود. اگر در برنامه‌های پنج ساله گذشته بیش از پیش به مسئله درآمدهای غیرنفتی و توان داخلی برای تامین درآمدهای دولت توجه می‌کردیم این درآمد سهل الوصول به چالشی برای ما تبدیل نمی‌شد.  
 
وی افزود: ایران باید در بودجه سال 94 و برنامه پنج ساله ششم به درآمدهای غیرنفتی توجه بیشتری کند و نفت به عنوان یک درآمد جانبی و نه درآمد اصلی در بودجه ما نمایانگر شود.
 
ایزدی اظهار داشت: اگر رقابت‌های سیاسی در چارچوب قانون اساسی و منویات "رهبر فرزانه انقلاب" باشد خوب است.اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر برخی دست‌های پشت پرده تلاش می‌کنند تا رقابت‌های سیاسی را به درون جامعه ببرند و به شکاف اصلی تبدیل کنند که نمونه بارز آن در فتنه 88 رخ داد.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه برخی از ادبیات به کار گرفته شده در روزهای اخیر در پی ایجاد شکاف در میان جامعه هستند، ادامه داد: "مقام معظم رهبری" به عنوان دیده‌بان نظام به شدت به این مسئله حساس هستند و به این دلیل به اتحاد و اتفاق ملی با توجه به رعایت اختلاف سلیقه‌ها تاکید می‌کنند. گاهی برخی از گروه‌های سیاسی می‌خواهند از سرمایه اجتماعی برای ایجاد شکاف بهره ببرند که رهبری انقلاب این را منع کرده است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن