تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813147593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات خانوادگی» علت 40.5 درصد تماس‌ها با صدای یارا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مشکلات خانوادگی» علت 40.5 درصد تماس‌ها با صدای یارا
مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان آخرین آمار از تماس‌های برقرار شده با «صدای یارا» در آذرماه سال جاری را اعلام و تشریح کرد.
به گزارش نامه نیوز، شیرین صدرنوری ، به اعلام آمار منتشر شده صدای یارا در آذرماه سال جاری پرداخت و گفت: 505 نفر در آذرماه با صدای یارا تماس گرفتند که از این تعداد، 97 درصد مادران، یک درصد کودکان، یک درصد پدران، و یک درصد نیز اقوام یا سایرین بوده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین مشاوره‌های انجام شده برای گروه کودکان 4 تا 7 سال بوده که 41 درصد تماس‌ها را شامل می‌شود، گفت: بیشترین درصد تماس‌ها نیز در مورد مسایل کودکان و نوجوانان "پسر" بوده است.

وی ادامه داد: 25 درصد مشاوره‌ها به کودکان صفر تا سه سال، 41 درصد به کودکان 4 تا 7 سال، 20 درصد برای کودکان 8 تا 11 سال، 11 درصد نیز به 12 تا 15 سال و سه درصد مشاوره‌ها به گروه سنی 16 تا 18 سال ارائه شده است.

این مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: بیشترین تماس‌های برقرار شده با صدای یارا، در مورد کودکان زیر سن مدرسه بوده است که این تماس‌ها نیز 42 درصد را شامل می‌شود.

صدرنوری با بیان اینکه 32 درصد از این کودکان در سن دبستان، 15 درصد پیش دبستان، شش درصد راهنمایی و چهار درصد دبیرستان و همچنین یک نفر دانشجو بوده‌اند، گفت: 46 درصد تماس‌گیرندگان دارای مدرک تحصیلی دیپلم، 24 درصد کارشناسی، 12 درصد کاردانی، 9 درصد زیر دیپلم، سه درصد سیکل، پنج درصد کارشناسی ارشد بوده و مورد بی‌سواد و یا دارای تحصیلات ابتدایی نیز نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: 84 درصد تماس‌گیرندگان با صدای یارا از تهران، 14.31 درصد شهرستان‌ها و یک درصد هم خارج از کشور (پنج نفر) بوده‌اند.

این مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان در ارتباط با آمار کمی تماس گیرندگان در مناطق 22گانه تهران گفت: مناطق یک و دو هرکدام با 12 درصد و سپس منطقه سه با هفت درصد بیشترین آمار تماس را به خود اختصاص داده و منطقه 22 با کمتر از نیم درصد کمترین تماس‌ها را داشته‌اند.

صدرنوری در ارتباط با نحوه آشنایی تماس‌گیرندگان با صدای یارا نیز گفت: 65 درصد این افراد از طریق دوستان، 14 درصد اقوام، 11 درصد رسانه‌ها، 2 درصد تماس‌گیرندگان گذشته، یک درصد اعضای صدای یارا و سایرین نیز از طریق مشاوران مدرسه، سازمان بهزیستی، 110 و 118 با این مرکز آشنا شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه 97 درصد از تماس‌گیرندگان دارای خانواده‌های هسته‌ای، دو درصد خانواده‌های گسترده و کمتر از نیم درصد دارای خانواده‌های گسسته (دو نفر) بوده‌اند، گفت: مشکلات خانوادگی با 40.5 درصد بیشترین علت تماس مسائل خانوادگی، شامل مسائلی چون جدایی والدین، مشکلات رابطه‌ای فرزند و والدین، عدم آگاهی به شیوه‌های فرزندآوری و مسائلی چون ناسازگاری و... بوده است.

به گفته صدر نوری، مسائل مدرسه با 10 درصد، دوستان سه درصد و همچنین مشکلات عادتی 7.5 درصد (شامل شب‌اداری، ناخن جویدن و...)، رفتاری (شامل دروغ گویی، پرخاشگری، لجبازی، گوشه‌گیری) 20 درصد، مشکلات ارتباطی 2 درصد، بلوغ سه درصد و همچنین 8.5 درصد برای درخواست اطلاعات و همچنین سایر عوامل و مشکلات نیز با پراکندگی‌های یکسان از علل‌های تماس با این مرکز بوده‌اند.

این مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن اشاره به اینکه 40 درصد از تماس‌گیرندگان فرزندان خود را تنبیه و 60 درصد نیز تنبیه نمی‌کنند، در ارتباط با شغل تماس‌گیرندگان نیز گفت: 92 درصد از تماس‌گیرندگان خانه‌دار، شش درصد کارمند و دو درصد دارای شغل آزاد بوده‌اند.

صدرنوری در ارتباط با کودکانی که خودشان با مرکز صدای یارا تماس می‌گیرند، گفت: این کودکان معمولا مشکلاتی از قبیل ارتباط با دوستان، مسائل و مشکلات درسی، اضطراب آزمون و کمتر پیش می‌آید که این کودکان به علت بدرفتاری والدین مانند ضرب و شتم و... تماس بگیرند.

وی همچنین گفت: اقدامات این مرکز در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است و اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذی‌ربط و همچنین مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده می‌شوند و این در حالی است که خود مرکز امکان مشاوره حضوری را داراست.

به گزارش ایسنا، این مرکز واحد مددکاری صدای یارا با شماره 81531113-88531109- 88501115- 88501414 (با کد شهری 021) هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر پاسخگو به سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک‌رسانی به کودکان و نوجوانان است.



منبع: ایسنا


۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن