تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816979013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميد برباد رفته


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اميد برباد رفته


جهان- ترجمه احسان تقدسي:
60 سال پيش رهبران عرب جداسازي فلسطين و در كنار آن پيشنهاد سازمان ملل براي تشكيل كشور فلسطين در كنار اسرائيل را رد كردند

امروز با وجود توافق بين المللي كه 2دهه است بر سر راه حل جديد 2كشور به وجود آمده، فلسطيني‌ها در مناطق تحت اشغال اسرائيل و كمپ‌هاي آوارگان در خارج از فلسطين، مراسم جشن 60 سالگي تشكيل همسايه يهودي خود و استقلال آن را به نظاره نشسته‌اند. در نگاه آنها نااميدي از تشكيل كشور مستقل موج مي‌زند.

نزديك به 2دهه بعد از اينكه ياسر عرفات رهبر فقيد فلسطينيان از حكومت بر كل فلسطين نااميد شد و اين حق را واگذار كرد، بسياري از فلسطينيان اين پرسش را مطرح مي‌كنند كه آيا اساسا در سايه گفت‌وگوهايي كه جورج بوش به‌عنوان متحد اصلي اسرائيل اميد نتيجه بخش بودن آن را داده است، مي‌توانند كشوري قابل‌قبول داشته باشند يا خير؟

اما نكته مهم اين است كه طيف تندروي رژيم صهيونيستي كه از قضا برخي از آنان در رده‌هاي بالاي حكومتي هم هستند، اصولا حاضر به پذيرش تشكيل كشور فلسطين نيستند و مي‌كوشند به هرنحو ممكن با اين ايده مخالفت كنند.

چندي پيش در جريان مذاكرات صلح درگيري لفظي شديدي ميان احمد قريع مذاكره‌كننده ارشد فلسطيني و تزيپي ليوني همتاي اسرائيلي وي و كاندوليزا رايس وزير خارجه ايالات متحده روي داد. قريع بعدها دراين باره گفت كه ليوني و رايس زمين‌هاي كمتر از توافقات اوليه را به وي براي تشكيل كشور فلسطين پيشنهاد داده بودند.

بوش كه اميد فراواني دارد تا پيش از ترك كاخ سفيد در ژانويه 2009رؤياي تشكيل2كشور مستقل فلسطين و اسرائيل محقق شود، به زودي به مناسبت شصتمين سالگرد تشكيل اسرائيل وارد سرزمين‌هاي اشغالي خواهد شد. يكي از مهم‌ترين نگراني‌هاي مقامات تل آويو در شرايط كنوني، بحث آينده اسرائيل است.

استراتژيست‌هاي صهيونيستي نگران روزي هستند كه كشوري فلسطيني و درعين حال دمكراتيك در همسايگي اسرائيل به وجود آيد. سپس مرزهاي فرضي ميان 2كشور در طول زمان از بين رفته و ناگهان اسرائيل در كشوري ادغام شود كه اكثريت آن فلسطيني و عرب هستند. اينگونه ديگر نام اسرائيل را بايد در كتاب‌هاي تاريخي جست و جو كرد.

هم اكنون از 10- 8ميليون نفري كه در سرزمين‌هاي اشغالي، كرانه باختري و غزه زندگي مي‌كنند، بيش از نيمي از آنها اعراب هستند. با ناكام ماندن تلاش‌هاي دستيابي به صلح, هم اكنون طيف گسترده‌اي از كارشناسان و تحليلگران عضو فتح پيش‌بيني مي‌كنند در آينده‌اي نه چندان دور اوضاع به سال‌هاي 1967 بازگردد؛ يعني كرانه باختري توسط اردن و غزه توسط مصر اداره شود. ظاهرا طيفي از اسرائيلي‌ها هم خواهان اين امر هستند اما جالب اينجاست كه هم مصر و هم اردن به شدت با اين ايده مخالفت كرده‌اند.

حماس برخلاف آنچه پيش‌بيني مي‌شد پيروز انتخابات 2006 فلسطين بود. اين طيف فلسطيني مهم‌ترين مخالف سازش است. ساز مخالف حماس برخاسته از نواي مخالفت مردمي است كه اينك به سوگ شصتمين سالگرد اشغال وطن خود نشسته‌اند و بيهوده نيست كه تحليلگران مي‌گويند اگر بازهم انتخاباتي برگزار شود حماس و مقاومت پيروز نهايي آن خواهند بود.

رويترز- 13 مه 2008

تاريخ درج: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 23:48 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 00:10 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 00:10
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن