تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803209521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

PardisTech: مهمترين ركن بازيها چيست؟(قسمت اول)


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: امروزه مردم برای پرکردن اوقات فراغت خود به دنبال یک سرگرمی کم خرج هستند.بازی های ويدئويي یکی از این سرگرمی هاست که در سرتاسر جهان طرفداران فراوانی دارد.بازی های ويدئويي به سبک های مختلفی تقسیم می شود که هرکدام از آن ها تفاوت های فراوانی با یکدیگر دارند اما همه بازی ها از چهار بخش اصلی تشکیل شده اند که حتی بدون وجود هریک از آن ها بازی ناقص خواهد بود.گیم پلی،گرافیک،داستان و صداگذاری.البته میزان اهمیت و بکارگیری آن ها در بازی ها با هم متفاوت است برای مثال ممکن است یک بازی بیشتر برگیم پلی خود استوار باشد و اهمیت کمتری به دیگر بخش ها بدهد اما همانطور که اشاره شد هرگز نمیتوان هیچکدام از آن ها حذف کرد.حال باید دید کدام یک از این ارکان برای بازیکنان مهم تر است؟

گیم پلی اگر با دقت نگاه کنیم می بینیم که گیم پلی مهم ترین عامل رشد و جذب مخاطب در نسل های مختلف بوده است. قطعا در این مدت بازی هایی را شاهد بوده ایم که از گرافیک و یا داستانی غنی بهره مند نبوده اند ولی وجود گیم پلی ناب و دیدنی توانسته است آن ها را موفق سازد و الگویی برای سایر بازی های هم سبک باشد. حال سوال هایی دیگر مطرح است و آن هم اینکه چه چیزی در گیم پلی یک بازی مهم است؟؟ سازنده باید چه المان هایی را مد نظر داشته باشد تا بتواند به موفقیت برسد. در جواب به این گونه سوالات نیز باید سبک بازی را در نظر داشت. در نسل حاضر و نسل هفتم عاملی که می توانست کمک بزرگی به موفقیت بازی های ویدیویی کند بخش چند نفره و یا Co-op بود. اکثر بازی ها این دو سبک را دارا بودند. ولی این نکته را هم نباید فراموش کنیم که وجود بخش چند نفره و مشارکتی به تنهایی حاوی گیم پلی غنی نخواهد بود. هر عنوان با توجه به سبک خود می تواند از المان های طبیعی در همان سبک استفاده کند. برای مثال عناوین ترسناک می توانند از المان های ترس و اضطراب و یا محیط های خلوت و به هم ریخته استفاده کنند تا ترس و هیجان را بیشتر به مخاطب القا کنند و یا عناوین ادونچر نیز با ارائیه یک محیط دنیای باز وسیع می تواند مخاطب را جذب خود کند. محیطی که همه جوره به بازیکن این امکان را می دهد تا از وسایل محیط استفاده کند و به گشت و گذار بپردازد. کارهایی که دوست دارد را انجام دهد کارهایی که ما در زندگی و با توجه به محیط بازی آن ها را انجام می دادیم. در ادامه بهترین عناوین در سبک های مختلف از نظر گیم پلی را برای شما معرفی خواهیم کرد. عناوینی که توانستند برای اولین بار یک انقلاب در سبک های خود بوجود بیاورند. Kill Switch:
عنوانی نام آشنا در بین مخاطبین قدیمی صنعت بازی های ویدیویی که در سال 2002 روانه بازار شد. این عنوان را می توان خالق کاورگیری مدرن نامید. عنوانی سوم شخص شوتر که دارای گیم پلی جذاب و درگیر کننده برای زمان خود بود. از این سبک کاورگیری و گیم پلی سال ها بعد در سری Gears of War، Splinter Cell و Ghost Recon و عناوین مشابه دیگر استفاده شد. این بازی در آن زمان به بازی سازان آموخت که گیم پلی جذاب می تواند موفقیت را به دنبال داشته باشد. البته در این بین نمی توان از نسخه اول سری Splinter Cell نیز چشم پوشی کرد. از دیگر عناوین سوم شخص شوتر که سبک مخفی کاری جذابی را به مخاطبین خود معرفی کرد و دارای گیم پلی فوق العاده ای می باشد.

GTA III:
انقلابی در سبک دنیای باز. هر نسل از سری بازی های Ground Theft Auto دارای تغییرات بسزایی بوده اند. در نسخه سوم و Spin off های این نسخه ( Vice City و San Andreas ) شاهد تحول عظیمی در این سبک بودیم. استدیو سازنده به مخاطبین خود این اجازه را می داد تا در سر تا سر شهر رانندگی یا موتور سواری و کارهای مشابه انجام دهند. در شهر آشوب به پا کنند و پلیس ها را از بین ببرند. همچنین می توانستید وارد مغازه های مختلف شوید و لباس هایی که دوست دارید را خریداری کنید روابط عاشقانه برقرار کنید و غيره . این سبک به مرور زمان پیشرفت های زیادی کرد و الگوی خیلی از عناوین دنیای باز امروزی شده است. Max Payne:
همه مخاطبین دوران نوجوانی و کودکی خود را با این بازی سپری کرده اند. عنوانی سوم شخص که در سال ۲۰۰۱ روانه بازار شد. قابلیت Bullet Time مکس پین ویژگی بود که توانست گیم پلی مکس را در دل تمامی مخاطبین جا کند. همچنین دیگر ویژگی هایی نظیر شیرجه زدن به اطراف و ... عواملی برای موفقیت این این عنوان بودند که سال ها بعد در عناوین دیگر این ویژگی ها کامل تر شدند. Silent Hill:
ترس و هیجان و دیگر هیچ. اگر از دوست داران سری Silent Hill باشید حتما نسخه اول این عنوان زیبا را تجربه کرده اید و خاطرات بیشماری با این بازی خواهید داشت. در این عنوان به خوبی شاهد المان های ترس بودیم فضای خاص و اتمسفر ساکت این بازی ترس و هیجان را به خوبی به مخاطبنیش القا کرد. البته در کنار این عنوان نمی توان از نسخه سوم Resident Evil با نام Nemesis نیز گذشت. از دیگر عناوینی که گیم پلی جذاب و دیدنی را برای مخاطبینش به ارمغان گذاشت و ۱۶ سال از عرضه این عنوان می گذرد و هنوز دوست داران سبک ترس از RES و Silent Hill سخن می گویند. المان هایی که بعده ها در سری بازی های Dead Space و Fear شاهد تکمیل آن ها بودیم.

Call of Duty: خب چه چیزی می تواند یک بازی شوتر اول شخص را در بخش گیم پلی موفق سازد؟ قطعا روان بودن گیم پلی عاملی است در عناوین اول شخص شوتر. حال در call of Duty این روان بودن با عنصری به نام هیجان ادغام شد که به برای شما یک گیم پلی به اصطلاح “ بزن برو “ را بوجود آورد. شلوغی محیط این عنوان نقطه عطف این فرانچایز دیدنی است.هنوز که هنوز با عرضه شدن نسخه های متعددی از این سری شاهد این سبک از گیم پلی هستیم که در کنار بخش چند نفره توانسته است جذابیت خاصی بوجود بیاورد. Assassins Creed:
سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ نیز یکی دیگر از سال های خوب برای صنعت گیم به حساب می آید . عنوان AC یکی دیگر از عناوینیست که تحولی در سبک شمشیر زنی و همچنین اکشن ادونچر به وجود آورد. نحوه مبارزات و حتی Counter Attack هایی که در این بازی استفاده شد توانست یک گیم پلی منحصر به فرد را برای این سری بوجود بیاورد. همچنین نحوه کشت و گزار در محیط نظیر اسب سواری و غیره نیز رفته رفته در نسخه های بعد و عناوین بعدی تکمیل تر شد و شاهد سیستمی به نام Craft Items هستیم که در عناوین ادونچر نظیر FarCry و یا Assassins Creed و دیگر عناوین مشابه استفاده می شود. Dragon Age:
استدیو بازی سازی Bioware با خلق اولین نسخه از این سری سبک نقش آفرینی را پرنگ تر از قبل برای تمامی مخاطبین دنیای بازی های ویدیویی معرفی کردند. عنوانی که دارای گیم پلی غنی و چالش برانگیز بود. سختی ها و نبردهایی که هیچگاه از یاد دوستداران این سبک خارج نمی شود. Dragon Age به دوست داران خود یاد داد که در این بازی می توانید کارهایی را انجام دهید که مردمان آن زمان مدام در حال انجام دادن بودن. خوش گذرانی کنید و خودتان برای آینده سرزمین خود نقشه بکشید و در آن سهیم باشید. همانطور که قبلا گفته شد گیم پلی یکی از اصلی ترین رکن های یک بازیست. تا به حال عناوین زیادی عرضه شده اند که دارای بخش های داستانی و یا گرافیکی ضعیفی بوده اند ولی گیم پلی قوی و درگیر کننده آن ها چه در بخش تک نفره و چه بخش چند نفره توانسته است آن ها را از شکست نجات دهد و چه بسا طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. در بالا برای شما نمونه هایی از عناوینی را نام بردیم که در زمان عرضه خود با گیم پلی ناب خود توانستند تغییراتی را در صنعت بازی های ویدیویی ایجاد کنند و نام آن ها همیشه در تابلو صنعت بازی سازی درج خواهد شد.

داستان امروزه داستان سرایی یکی از هسته های اصلی یک بازی ویدئویی به شمار میرود در واقعا باید گفت روند طی شده مراحل یک بازی را داستان آن تعین میکند ، طراحی داستان یک بازی به دست نویسنده ی آن انجام میشود ، نویسنده میتواند با استفاده از تخیلات ذهنش با کمی نو آوری یک داستان تخیلی جذاب را برای بازیباز فراهم کند ، نویسنده میتواند با استفاده از افکار ناب خودش یک داستان هیجان انگیز یا آخرالزمانی را فراهم بسازد ، در واقع باید گفت ژانر داستان یک بازی را نیز نویسنده ی آن تایین میکند ، نویسنده است که میتواند یک داستان خلاقانه و پر از هیجان و نو آوری یا بر عکس یک داستان کلیشه ای و سرد و بی هیجانرا به بازیباز تحویل دهد ، شخصیت های یک بازی محوری ترین بخش های یک داستان را تشکیل میدهند ، طراحی شخصیت یا کارکتر میتواند طوری صورت بگیرد تا گیمر را محو دنیای آن بکند ، طراحی اخلاق ، رفتار ، احساسات و گفتار یک کارکتر به دست نویسنده صورت میگیرد این نویسنده است که میتواند یک کارکتر را منفی ودیگری را مثبت جلوه دهد ، نویسنده میتواند برای هر کارکتر اخلاق و رفتار خاصی طراحی کند مثلا میتواند کارکتر های منفی را ظالم و زورگو و کارکتر های مثبت را عدالت خواه و جنگجو جلوه دهد ، همچنین میتواند برای برخی از کارکتر ها دوگانگی شخصیتی ایجاد کند که این خود یکی از مکانیزم های پیچیده داستان را تشکیل میدهد ، به همین دلیل بیشتراستدیوهای بازیسازی برای اینکه گیمرها یک داستان هیجان انگیز و متفاوتهمراه با شخصیت های محبوب را در محصولشان تجربه کنند سعی میکنند تا نویسندگان نامی و مشهور فیلم و سریال های جذاب هالیوودی را به خدمت بگیرند .
در این قسمت ما میخواهیم به برخی از فرانچایزها و بازی های که داستان سرایی برتر و قوی تری دارند بپردازیم . Assassin"s Creed
مطمئنا تمام گیمر های جهان با فرانچایز بزرگ و تاریخی فرقه ی قاتلین آشنا هستند این فرانچایز که در صنعت بازی های ویدئویی از یک شهرت خاص برخورد دار استدر اولین نسخه های منتشر شده توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند ، با این که در این سالهای اخیر گیم پلی بازی به شدت کلیشه ای و حوصله سر بر شده و مشکلات گرافیگی در هر نسخه بیشتر از قبل میشود اما در هیچ کدام از نسخه ها ما با یک داستان سرد و کلیشه ای رو به رو نبوده ایم ، فرانچایز AC از اولین نسخه تا به الان با داستان های جذاب و متفاوت همراه بوده است به عنوان مثال میتوان به نسخه ی ROGUE اشاره کرد که بازیباز را برای اولین بار در نقش یک تمپلار (قاتل اساسینز ها) قرار میداد، اوج قدرت داستان را میتوان به سه گانه ی بسیار محبوب و پر طرفدار اتزیو در این فرانچایز لقب داد ، سه گانه ای که داستانش روایتگر زندگی شخصیت محبوب و متفاوت دنیای بازی های ویدئویی یعنی اتزیو بود. HALO
یکی دیگر از فرانچایز های تاریخی و مشهور بازی های ویدئویی ، این بازی از هر لحاظ جذاب است چه در بخش داستان چه در گیم پلی چه در گرافیگ و چه در موسیقی ، هر نسخه از این سری دارای نو آوری های خلاقانه است به خصوص در بخش داستان که یکی از محور های اصلی موفقیت این بازی به شما میرود ، داستان این بازی به قدری پیچیده و طولانی است که سازندگان نتوانستند تمام راز های این داستان را در نسخه های متفاوت بازی بگنجانند به همین دلیل آنها سعی کرده اند برای این بازی یک کتاب بنویسند ، کتابی که همانند بازی با استقبال خیره کننده مردم رو به رو شد ، این کتاب نیز به دست نویسنده اصلی بازی نوشته شده و همانطور که گفته شد در آن فراز و نشیب های دنیای هیجان انگیز HALO نگاشته شده است . این فرانچایز محبوب و بزرگ یکی از بهترین بازی های تاریخ مایکروسافت نیز به شمار میرود که فروش های غیر قابل تصوری را برای این شرکت به همراه داشته است .

Call Of Duty
قطعا COD یکی از بزرگترین و محبوب ترین فرانچایز در سبک شوتر بازی های ویدئویی است ، این فرانچایز بزرگ تا به حال 12 نسخه از خود منتشر کرده که در هر کدام از این نسخه ها گیمر را با یک داستان عمیق و خلاقانه رو به رو کرده است ، باید قبول کنیم COD در هر بخشی هم که ضعیف عمل کند به هیچ وجه در بخش داستان صعیف عمل نمیکند دلیلش هم استفاده کردن از نویسنده های مشهور هالیوودی است ، 3 نسخه اولیه به همراه نسخه ی پنجم بازی که یک تجربه ی ناب در جنگ جهانی را برای بازیباز فراهم میکرد ، با داستانی تلفیقی از شور و هیجان همراه بود یک داستان عمیق و پیچیده که هر لحظه بازی را برای بازیباز جذاب جلوه میداد . با سه گانه ی MW این فرانچایز ، یک طوفان در بازی های شوتر به پا شد این طوفان به بخش داستان نیز مربوط میشد ، اوج هیجان و نو آوری داستان سرایی را میتوان در این سه گانه ی محبوب تجربه کرد ، همچنین تمام نسخه های این فرانچایز دارای شخصیت های بسیار محبوب و سرشناس هستند که در اینجا باز هم باید به مهارت بالای نویسندگان اشاره کرد . شخصیت های مثبت و منفی همچون : کاپیتان پرایس (Cpt Price) ، کاپیتان سوپ (Cpt Soap)، مکراو، یوری ،گست ، جک میچل و آیرونس و ... که مطمئنا بیشتر بازیبازها محو دنیای این کارکتر های مشهور شده اند .بازی های زیادی هم هستند که در زمینه ی داستان سرایی موفق عمل کرده اند به عنوان مثال بازی هایی همچون : The Last Of Us که بی تردید یک انحصاری بسیار موفق برای سونی به شمار می آید و داستانی آخر الزمانی عمیقبا کارکتر های محبوبی همچون الی و جول . Bioshock Infinite ، عنوانی که یک داستان سرایی کاملا متفاوت را به رخ همه کشید و توانست در سال 2013 به عنوان بهترین بازی سال از نظر داستان سرایی لقب بگیرد ، داستان این عنوان حاصل تخیلات پیچیده نویسنده است شهری در هوا که با ویرانی های بسیار زیادی همراه است و بازیباز به آن شهر سفر میکند برای نجات دختری به نام الیزابت ، غافلگیری های داستان این بازی بسیار زیاد است جوری که حتی بازیباز نتواند حدس بزند در ادامه چه حوادثی رخ خواهد داد.

نويسندگان : پويان رضايي ،صادق تواضعي ،محمد حسيني



3 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن