تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820081383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سناریوی اسلام هراسی/ از حمایت الشباب سومالی تا بیانیه داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در پی حمله مسلحانه به دفتر مجله شارلی ابدو؛
سناریوی اسلام هراسی/ از حمایت الشباب سومالی تا بیانیه داعش
در حمله مسلحانه به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس 11 تن کشته شدند. به دنبال این حمله، در فرانسه بالاترین سطح هشدار امنیتی اعلام شد.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، یک گروه تروریست در سومالی، حمله مسلحانه به دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» در پاریس را ستود و آن را قهرمانه خواند.   گروه تروریستی "الشباب"، با ستودن اقدام تروریستی روز چهارشنبه 17 دی ماه، به دفتر مجله طنز شارلی ابدو در پاریس، آن را قهرمانه خواند.
در حمله مسلحانه به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس 11 تن کشته شدند. به دنبال این حمله، در فرانسه بالاترین سطح هشدار امنیتی اعلام شد.
بنا بر اعلام رادیو اندلس، سخنگوی این گروه تروریستی در پیامی گفت: " با این اقدام، میلیون ها مسلمان را شاد کردید. عده ای گمراه بر این باورند که به آزادی بیان حمله شده اما این چنین نیست و این قهرمانان این اقدام را بر این اساس انجام داده اند".
این رادیو با اشاره به تهدیدات اسامه بن لادن سرکرده کشته شده القاعده علیه غرب تاکید کرد "سر کافرانی را که به پیامبر گرامی مان اهانت کردند، از بدن جدا کنید".
این رادیو گفت:"وابستگی برادران کواچی به تشکیلات (تروریستی) القاعده را اعلام می کنیم".
به گزارش العالم، جنبش تروریستی الشباب، با تسلط بر بخش وسیعی از خاک سومالی و اجرای جنگ های چریکی، حملات گسترده ای را علیه سومالی به ویژه در موگادیشو پایتخت این کشور به راه انداخته است.   همچنین گروه تروریستی داعش حمله به ساختمان مجله طنز "چارلی ابدو" در شهر پاریس را که به کشته شدن 12 نفر از جمله دو نیروی پلیس منجر شد، مورد حمایت قرار داد.   به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک شبکه رادیویی که از شهر موصل به عنوان مقر تمرکز داعش، برنامه پخش می کند، پنجشنبه شب بیانیه داعش را در آغاز بخش خبری خود پخش کرد که در آن آمده است: «جهادی های قهرمان 12 روزنامه نگار را کشته و بیش از 10 نفر دیگر را که در مجله فرانسوی چارلی ابدو کار می کردند، زخمی کردند که این اقدام در راستای حمایت به سید و سرورمان محمد (صلی الله علیه وسلم) صورت گرفت».
این رادیو افزود: مجله یاد شده "همواره از سال 2003 به شخص رسول اعظم (صلوات الله وسلامه علیه) تعدی کرده است و کاریکاتوریست هایی که اسلام را تمسخر می کردند، در بین این کشته شدگان بودند".
به گفته خبرنگار آناتولی، گروه داعش و حامیانش معمولا سریع عملیات و حملات علیه نیروهای دولتی در سوریه و عراق یا حتی خارج از آن را برعهده می گیرد اما این رادیو، عملیات حمله در فرانسه را مورد حمایت قرار داده است؛ بدون اینکه آن را به داعش یا عناصر آن نسبت دهد و داعش در این بیانیه مجریان عملیات را فقط "جهادی های قهرمان" توصیف کرده است؛ در صورتی که همواره عناصر خود را "شیران دولت اسلامی" یا "مجاهدان" توصیف می کند.   103
 



۱۹/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن