تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798974734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد درآمد ثابت نفت در بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛
پیشنهاد درآمد ثابت نفت در بودجه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از پیشنهادات بودجه‌ای این است که درآمد ثابت از محل نفت برای دولت در نظر گرفته شود.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، جعفر قادری با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۴ کشور در کمیسیون‌‌های مختلف کشور اظهار داشت: یکی از مباحث مهم مربوط به کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت است که نمایندگان با این کاهش مخالف هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه چند راهکار پیش‌روی دولت در بحث صندوق توسعه ملی وجود دارد، گفت:‌یکی از مباحث این است که این پول به دولت وام داده شود تا مجددا منابع آن باز گردد.

وی ادامه داد: باید مشخص شود دولت با کاهش سهم صندوق درامد نفت را کجا می‌خواهد هزینه کند و اگر در مباحث عمرانی است، می‌تواند بخش خصوصی را به صندوق معرفی کرده و این بخش وام بگیرد و با یک زمانبندی اصل و فرع سرمایه و سود باز گردد.

به گفته این نماینده مجلس یکی از پیشنهادات نیز مربوط به آقای توکلی بود که خواهان قطع ارتباط دولت با نفت است، بدین ترتیب که سهم صندوق توسط وزارت نفت پرداخت و سهم دولت به حساب ارزی برود.

قادری افزود: بر این اساس به میزان ۷۱ هزار میلیارد تومان درآمد نفت در بودجه به صورت ثابت هر سال در بودجه پرداخت شود که با توجه به قدرت خرید و تورم وابستگی دولت به درآمد‌های نفتی کم شود.

وی ادامه داد: اگر دولت درآمد نسبت به هزینه کم داشت می تواند از منابع صندوق وام بگیرد و اگر منابع بیش از هزینه دولت بود، خود بخود در اختیار صندوق توسعه قرار گیرد و در عین حال بخش خصوصی از این منابع بهره‌مند می‌شود.

قادری با تاکید بر اینکه باید به دولت با توجه به کاهش قیمت نفت کمک کرد و در عین حال درآمدهای نفت در بودجه کاهش یابد، گفت: قیمت ۷۲ دلار نفت در بودجه منطقی نیست و حداکثر باید ۶۰ دلار باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌فرض‌های دولت در بودجه درست نیست، بیان داشت: اعتبار طرح‌های عمرانی افزایش یافته، اما با کدام منابع باید بر طرح‌های عمرانی پرداخت آن هم در شرایطی که بودجه نفت کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: بنابراین راه‌حل این است که به سمت واگذاری دارایی‌های مالی برویم. اکنون دولت می‌تواند ۱۵ پالایشگاه خود در بوشهر را بفروشد و نیز ۳۴ هزار میلیارد تومان طلب سهام عدالت را با بدهی‌ها و طلب پیمانکاران تهاتر کند و از این محل با تکمیل فازهای پارس جنوبی اصل و سود این هزینه‌ها به دولت باز گردد.

این نماینده مجلس افزود: اکنون پیشنهاد این است که اعتبار ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی تنها به ۳ دهک پائین جامعه پرداخت شود و مابقی از طریق اوراق مشارکت به طرح‌های عمرانی واریز شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جمع‌بندی پیشنهادات این کمیسیون روز دوشنبه به کمیسیون تلفیق می‌رود، گفت:‌ در حال حاضر بخشی از مباحث جمع‌بندی و در کمیسیون مصوب شده و کار همچنان ادامه دارد.

قادری با اشاره به عدم حضور اقتصاددانان کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴، بیان داشت: به نظر می‌رسد بحث سیاسی و لابی وجود داشت و این کار با هماهنگی صورت گرفت و کار دیگر نمی‌شود کرد. تعدادی از آقایان سیاسی خارج از مجلس این مباحث را هماهنگ کردند. پیش‌تر نیز شیرازه کار به دلیل اصلاح آئین‌‌نامه داخلی مجلس و کاهش تعداد نمایندگان این کمیسیون در کمیسیون تلفیق برمی‌گردد./ فارس/110

 



۱۹/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن