تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803918096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران روسيه، عاملي براي نگراني ترکيه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بر اساس آمارهاي بانک مرکزي ترکيه؛
بحران روسيه، عاملي براي نگراني ترکيه
بر اساس آمارهاي بانک مرکزي ترکيه، صادرات اين کشور به روسيه و کشورهاي مشترک المنافع در سال گذشته ميلادي به 14.2 ميليارد دلار رسيد ...



  به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، پايگاه خبري - تحليلي المانيتور در مقاله اي به بررسي روابط مسکو - آنکارا پرداخته و مي نويسد، بدون ترديد دوستي «رجب طيب اردوغان» با «ولاديمير پوتين» رووساي جمهور دو کشور ريشه در منافع مشترک اقتصادي دارد ولي بحران کنوني تحريم هاي غرب عليه روسيه، دولت ترکيه را نگران کرده است.

منافع اقتصادي روسيه وترکيه تا اندازه اي مهم و حياتي است که حتي اختلافات جدي دو کشور بر سر موضوعات متعددي و مختلفي که مهم ترين آن بحران سوريه است، نتوانسته بر اين روابط سايه بياندازد و همچنان روابط اقتصادي رو به توسعه است.

با اين حال و عليرغم خوش بيني مقامات رسمي نسبت به آينده روابط، تاثير تحريم هاي غرب عليه روسيه و همچنين کاهش شديد قيمت نفت که مشکلات کرملين را 2 برابر کرده است، جامعه بازرگانان و تجار ترک را نگران کرده است.

در آخرين سفر ولاديمير پوتين به ترکيه که در روز اول آخرين ماه ميلادي سال گذشته انجام شد، روساي جمهور دو کشور دم از افزايش سطح مبادلات تجاري و اقتصادي به 100 ميليارد دلار تا سال 2020 مي زدند.

همچنين اين دو همسايه توافقي براي احداث خط لوله جديد نفتي با عنوان "سوث استريم" براي انتقال گاز روسيه به اروپا از طريق بلغارستان و يونان کردند. اين توافق همراه با تخفيف 6 درصدي در فروش گاز روسيه به ترکيه بود و لبخند رضايت را بر لب مقامات ترک نشاند.

ترکيه اعلام کرده است که مخالف تحريم هاي اتحاديه اروپا و آمريکا عليه روسيه به دليل بحران اوکراين است.

بازرگانان و تجار ترک بسيار اميدوار هستند که افزايش سطح تبادلات تجاري با روسيه به افزايش فروش محصولات نساجي، چرم و لوازم آرايشي و بهداشتي آنها بيانجامد ولي تحريم هاي وضع شده به همراه کاهش قيمت نفت آنها را نگران کرده است.

در طي ماه هاي گذشته نيز به دليل کاهش ارزش روبل (واحد پول روسيه) در برابر دلار و يورو و همچنين نگراني از بي ثباتي اقتصادي در روسيه، شمار گردشگران روسي که به ترکيه سفر کرده اند، 40 درصد کاهش پيدا کرده است. ورود گردشگران روسي سالانه بين 4 تا 5 ميليارد تومان براي ترکيه درآمدزايي به همراه دارد و اين نگراني وجود دارد که کاسته شدن از تعداد گردشگران بر صنعت گردشگري ترکيه از جمله در شهرهايي مانند آنتاليا و استانبول تاثير بگذارد.

"ستين عثمان بوداک" رييس اتاق بازرگاني آنتاليا در اين رابطه به روزنامه مليت گفته است که شمار گردشگران روسي بازديد کننده از اين منطقه در ماه هاي نوامبر و دسامبر سال 2014، بيش از 35 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمارهاي بانک مرکزي ترکيه، صادرات اين کشور به روسيه و کشورهاي مشترک المنافع در سال گذشته ميلادي به 14.2 ميليارد دلار رسيد اما در صورت تداوم بحران سياسي و تحريم هاي اتحاديه اروپا و آمريکا عليه روسيه، صادرات ترکيه مي تواند تا شش ميليارد دلار کاهش يابد.

به گفته "نيهات زيبيک چي" وزير اقتصاد ترکيه، سطح مبادلات تجاري ترکيه و روسيه در سال 2014 بيش از 32 ميليارد دلار بوده که از اين ميزان سهم آنکارا تنها شش ميليارد دلار بوده است. بيشتر صادرات روسيه به ترکيه را نيز انر‍ژي تشکيل مي دهد.

"آندري کارلوف" سفير روسيه در ترکيه نيز در گفت و گو با روزنامه حريت با بيان اينکه شرايط موجود طي يک يا 2 سال آينده برطرف خواهد شد، گفته است که بازرگانان و تجار ترک از تحريم هاي غرب ضرر خواهند کرد.

وي به بازرگانان، تجار و سرمايه گذاران ترک توصيه کرده در شرايط موجود اين کشور را ترک نکنند زيرا بازرگانان چيني به سرعت جاي آنها را پُر خواهند کرد و بعد از پايان بحران، شرايط براي بازگشت آنها دشوار خواهد شد./کاسب نيوز/110
 
      

 



۱۹/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن