تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818727741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدابیر ویژه برای فشار بر 330 هزار دانشجوی کشور |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تدابیر ویژه برای فشار بر 330 هزار دانشجوی کشور
تازه ترین روشی که برای این کار نیز در نظر گرفته شده است فشار به فارغ التحصیلان و دانش آموختگان، دانشگاهی کشور است که در دوران تحصیل خود از صندوق رفاه دانشجویی کمک دریافت کرده اند.
کد خبر: ۴۶۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳ - 08 January 2015



مجلس در سال آینده، ۳ وزیر دولت را استیضاح می‌کند؟
سالهاست که بحث دریافت معوقات بانکی از بدهکاران مطرح است اما آمار موجود نشان می دهد، نه تنها مبلغ معوقات کاهش نیافته است بلکه هر سال نیز رقم قابل توجهی به آن افزوده می شود، به هر حال دولت عزم خود را جزم کرده که تا جای ممکن معوقات خود را از مردم در یافت کند.

به گزارش «تابناک»، ‌‌تازه ترین روشی که برای این کار نیز در نظر گرفته شده است فشار به فارغ التحصیلان و دانش آموختگان، دانشگاهی کشور است که در دوران تحصیل خود از صندوق رفاه دانشجویی کمک دریافت کرده اند.

گفته می شود که کل بدهی فارغ التحصیلان به دانشگاه حدود 120 میلیارد تومان است که دولت قصد دارد هر طور شده آن را دریافت کند. به گفته معاون پیشتیبانی و منابع انسانی صندوق رفاه دانشجویان، دانش آموختگان بدهکار تا مبلغ 5 میلیون ریال، 293 هزار و 340 نفر، دانش آموختگان بدهکار بین 5 تا 10 میلیون ریال 28 هزار نفر، دانش آموختگان بدهکار بین 10 تا 20 میلیون ریال 8 هزار نفر، دانش آموختگان بدهکار بیش از دو تا سه میلیون تومان 2 هزار و 500 نفر و دانش آموختگان بدهکار بین 3 تا 4 میلیون تومان یک هزار نفر هستند. بنابراین حدود 330 هزار دانش آموخته به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بدهکار هستند.

وی کل مبلغی که دانش آموختگان به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار هستند را 120 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اگر دانش آموختگان مبلغ را پرداخت نکنند هر چه از زمان بگذرد جریمه آنان بیشتر می شود.

وی افزود: همچنین به فکر هستیم با بانک مرکزی تفاهم نامه ای منعقد کنیم که برای هر گونه خدمات، بانک‌ها از صندوق استعلام داشته باشند یعنی دانش آموخته ای که به صندوق بدهکار باشد از خدمات و تسهلات بانکی محروم شود.

حال این کار دولت در شرایطی انجام می شود که بانک ها بیش از 100 هزار میلیارد معوقه بانکی دارند، از سوی دیگر به گفته برخی مقامات کشور حداقل یک جوان تحصیل کرده بیکار در هر خانواده وجود دارد.

ابراهیم نکو در خصوص این موضوع به خبرنگار تابناک گفت: اینکه دولت بخواهد مطالبات خود را از بدهکاران دریافت کند خوب است و اگر بخواهند از تمام اقشار این را مطالبه کند فی نفسه کار بدی نیست، و به عبارت دیگر یک اقدام سازنده در جهت رفع بعضی مشکلات دولت و در نهایت مردم کشورخواهد بود.

وی گفت: اما اینکه به همین یک مورد اکتفا بشود و یا به موارد کوچکی از این دست که عده ای را به خاطر چند صد هزار تومان یا یکی دو میلیون تومان ناچیز در قبال مبالغ هنگفتی که بدون پشتوانه به برخی افراد خاص داده است، تحت فشار قرار دهد درست نیست.

این نماینده گفت: این اقدام دولت تداعی کننده این نکته در ذهن مردم خواهد شد که برخی زورشان به بدهکاران بزرگ نمی رسد و از این طریق قصد انتقام جویی از یک قشر بی دفاع را دارد، قشری که جز طبقات پایین درآمدی جامعه به حساب می آید.

نکو گفت: دولت به جای این کارها اول سراغ بدهکاران بزرگ برود و مطالبات خود را وصول کند وپس از آن برای اقشاری مثل دانشجویان نیز برنامه ریزی هایی داشته باشد تا بعد از فراغت از تحصیل بتوانند مشغول به کار شوند، اگر دانش آموخته ای در این کشور درآمد داشته باشد قطعا بدهی خود را پرداخت می کند.

اگر دولت شرایط کار را در کشور برای این افراد فراهم کرده است می تواند این افراد را تحت فشار قرار دهد تا بدهی خود را پرداخت کنند، آن هم با راهکار مناسب نه با زور و تهدید.

این نماینده مجلس افزود: این اقدام دولت باعث ایجاد یک پارادوکس در گفته های آنها ایجاد خواهد کرد، و نگاه مردم نیز در آینده برای دولت چالش برانگیز خواهد شد، از سوی دیگر بانک ها نیز در آینده در صورت اجرایی شدن این روش دچار مشکل خواهند شد.

وی گفت: بانک ها به جای اینکه بر روی بدهی های بزرگتر تمرکز داشته باشند درگیر مسائل کوچک با انبوهی از مراجعات خواهند شد که به طور کلی وقت آنها را خواهد گرفت و دیگر نمی توانند به مسائل مهم تر بپردازند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن